Ik zweet.. ENORM

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik zweet.. ENORM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:38

Ja ik word er gek van, ik durf niet een meer in een t-shirtje naar school, altijd heb ik mijn vest aan, bang voor ZWEETOKSELS!!!
Met paardrijden heb ik aan; bh - tshirt - extra dikke sweater. Ik zweet me dan nog dood, maar ik schaam me voor me zweetplekken, maar gelukkig heb ik met t-shirt en sweater geen zweetplekken omdat die stof zo dik is.

Wie heeft ook dit probleem, en wat doen jullie ertegen?

Liefs wanhopig meisje.

Raponsje

Re: Ik zweet.. ENORM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:43

Zweten heeft een functie.
Namelijk de hitte jouw lichaam uit krijgen zodat je niet overhit raakt.

Wanneer je met paardrijden een extra dikke trui aan doet werk je jouw lichaam tegen.
Jouw lichaam probeert jou af te koelen door te gaan zweten, maar jij hebt een extra dikke trui aan getrokken waardoor je lichaam dus nog meer zweet gaan produceren om af te koelen..

Sommige mensen zweten nu eenmaal meer dan andere mensen.
Tijdens het sporten en paardrijden is het juist goed dat je zweet, je kunt dan je warmte kwijt en ach je werkt ook hard toch? Dan mag er best gezweet worden.

In het dagelijks leven kan het vervelend zijn.
Je zou een deo kunnen proberen die zweten tegen gaat, katoenen kleding dragen en als het je echt heel erg dwars zit kun je wellicht eens naar je HA.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:43

vervelend probleem ken het uit mijn pubertijd... ik plakte aan de binnenkant van mijn t shirt altijd dunne inlegkruisjes goedkoop en probleem echt opgelost!!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:44

Misschien staan er wat tips in dit topic: [MW] zweet en stank
Gaat vooral over de geur van zweten, maar er staan ook wat tips in die het zweten en de zweetplekken tegengaan.

CaWa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:45

Odorex extra dry (depper of spray) voor het slapen aanbrengen, de volgende dag de hele dag droog! Herken het probleem, dit is het enige wat mij hielp, zelfs botox werkte niet zo goed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:49

Bedankt allemaal!

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:50

odorex extra dry inderdaad! (te koop bij DA) ook zorgen dat je geen ourwoudjes onder je oksel hebt en je oksels elke dag wassen, odorex extra dry werkt overigens 1-2 dagen en je kan daaroverheen nog een andere deo gebruiken en het werkt echt!

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:55

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:59

Heb je (veel) overgewicht? Want dat zorgt ook voor moeilijkheden met warmte kwijtraken.

Maar voor de oksels zweer ik bij odorex extra dry; eenmaal in de 3 dagen aanbrengen en geen last meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:16

vuurneon schreef:
Heb je (veel) overgewicht? Want dat zorgt ook voor moeilijkheden met warmte kwijtraken.

Maar voor de oksels zweer ik bij odorex extra dry; eenmaal in de 3 dagen aanbrengen en geen last meer!

Ja ik heb overgewicht, maar daar ben ik druk mee bezig.

Oke dankjewel!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:18

Je kunt ook naar de neuroloog gaan voor botuline injecties in de oksels.
Dat is een zweetbehandeling en helpt echt super goed :j

Wij hebben heel veel patienten die komen op dat spreekuur en die zijn allemaal zo blij als ze weer de injecties hebben gekregen.
Gaat ongeveer 3 maanden mee, dus om de 3 maanden zou je dan een injectie moeten halen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:18

Odorex extra dry heb ik ook, helpt voor geen meter :') (bij mij dan :=)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:19

_Nancy schreef:
Odorex extra dry heb ik ook, helpt voor geen meter :') (bij mij dan :=)

Heb je alle varianten al geprobeerd? Bij mij werkt alleen de spray namelijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:19

Ik heb hetzelfde probleem. Ben nu gaan proberen met een soort gel die de bacteriën dood in de oksels en kleding. Deze gel heb ik gekregen van een dermatoloog.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:20

Nee ik heb de lotion geloof ik.. Omdat dat niet helpt, heb ik de andere ook niet geprobeerd..
Ik werk zelf bij de neurologie, dus ik haal altijd die injecties :o Erg handig moet ik zeggen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:20

Lotion werkte bij mij ook niet :n spray gelukkig wel!
(Injecties zijn helemaal makkelijk natuurlijk :P)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:22

Hij geeft ook botuline bij de ogen voor de kraaienpootjes (niet bij mij), maar bij collegas wel :=
Heel apart, maar het werkt schijnbaar.

Spray is natuurlijk altijd wel handig om in huis te hebben, misschien toch maar eens gaan halen..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:22

De Therme spray werkt inderdaad heel erg goed!

Ik heb het ook heel erg gehad, durfde geen kleur aan, alleen maar zwart. Ik ben nu 22 en heb het idee dat ik er zo goed als overheen ben gegroeid. Ik heb het niet meer zo erg als voorheen. Dus wie weet is er voor jou ook nog hoop! ;)

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:24

Ik had het probleem ook, zowel in perioden met als zonder licht overgewicht. Ik heb gelukkig een oplossing gevonden, werkt al jaren perfect: therme 5 dagen spray. Ik kan en wil niet meer zonder. Te koop bij oa Kruidvat. Niet goedkoop, maar je doet er maanden mee!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:24

een vriendin van een vriendin van me had dit ook, heeft botox/injecties gedaan in een traject en dat heeft wel geholpen!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:29

Botox heb ik ook gehad maar dat moest steeds vaker worden ingespoten en was erg duur. Met Therme spray heb ik zelfs een beter resultaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:38

Bedankt allemaal!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:39

Rexona Maximum Protection, een aanrader echt!

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:41

Sypol_Rawr schreef:
Ja ik word er gek van, ik durf niet een meer in een t-shirtje naar school, altijd heb ik mijn vest aan, bang voor ZWEETOKSELS!!!
Met paardrijden heb ik aan; bh - tshirt - extra dikke sweater. Ik zweet me dan nog dood, maar ik schaam me voor me zweetplekken, maar gelukkig heb ik met t-shirt en sweater geen zweetplekken omdat die stof zo dik is.

Liefs wanhopig meisje.

Ik gebruik syNeo 5 - Anti-transpirant van de etos, kost wat.. maar werkt super +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:47

Pieter25 schreef:
Sypol_Rawr schreef:

Liefs wanhopig meisje.

Ik gebruik syNeo 5 - Anti-transpirant van de etos, kost wat.. maar werkt super +:)+

Hoeveel kost het ongeveer?