zweet en stank

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

zweet en stank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 19:13

Hallo :)

Ik heb tijdens het paardijden vaak last van veel zweten onder de oksels en t stinkt best wel zegmaar:$ het ruikt zuur achtig.
Tijdens andere sporten bijv fitness heb hier ik amper last van deze stank.
Ik doe al express geen polos aan omdat ik het bij deze shirts al helemaal erg heb, omdat het wat strakker bij je oksels zit. Ik baal der echt van want ik ben verslaaft aan die polo's hihi. Met rijden doe ik nu dus wat wijdere shirts aan, hier ruik je het ook, maar wel wat minder.
Ik gebruik deoleen, maar dit heeft met het rijden echt geen nut.
Wie heeft hier nog meer last van,
En wat doen jullie hieraan?
Ik wil graag mijn paardrij polo's weer aan kunnen doen

Bralindy

Re: zweet en stank

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:28

Deo achteraf gebruiken? Die zure lucht komt door de bacteriën in je oksels. Oksel zweet is zeg maar 'viezer' zweet dan waar anders. Iedereen heeft er wel tot een bepaalde mate last van lijkt mij, ik negeer het gewoon en doe net of ik gek ben :+ Stink toch naar poep op dat moment, dan kan zweet er ook nog bij. (Als ik mijn oksels trouwens net geschoren heb, heb ik die lucht minder.)

Aaahh! Die zoete aroma's van het paardrijden! Hihi.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:29

Volgens mij heb je ook van die soort oksel-pads.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:31

Misschien douchen voor het rijden ofzo? Hoe onlogisch dat ook klinkt haha.
Nieuw zweet heeft namelijk geen geur, althans dat word altijd gezegd.
Verder heb ik ook altijd last van zweetplekken gehad, maar ik gebruik nu die rollerstick van rexona,
maximum protection. :j

werkt voor mij heel goed!

lijkt me idd kl*te joh! paarden polo's zijn ook een hobby van mij! :')

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:32

Lekker menselijk 'probleempje'. Iedereen zweet toch als hij/zij sport en tja.. dat ruikt niet altijd even fris maar hé daar hebben ze deo voor uitgevonden.

Zelf vind ik het eigenlijk niet zo'n ramp. Iedereen heeft er last van en gewoon lekker bij thuiskomst douchen.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 19:35

leeneliefje schreef:
Misschien douchen voor het rijden ofzo? Hoe onlogisch dat ook klinkt haha.
Nieuw zweet heeft namelijk geen geur, althans dat word altijd gezegd.
Verder heb ik ook altijd last van zweetplekken gehad, maar ik gebruik nu die rollerstick van rexona,
maximum protection. :j

werkt voor mij heel goed!

lijkt me idd kl*te joh! paarden polo's zijn ook een hobby van mij! :')

Ja nouja dat ik zweet vind ik niet zo erg, want dat is juist goed! Maar die stank is toch echt wel minder :( en het is niet een standaard zweetlucht, het is echt een beetje zuurig.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 19:38

Thats_Me schreef:
Lekker menselijk 'probleempje'. Iedereen zweet toch als hij/zij sport en tja.. dat ruikt niet altijd even fris maar hé daar hebben ze deo voor uitgevonden.

Zelf vind ik het eigenlijk niet zo'n ramp. Iedereen heeft er last van en gewoon lekker bij thuiskomst douchen.

Ja maar zoals ik al schreeef,
Tijdens andere sporten heb ik bijna geen last van evt stank. Maar met paardrijden heb ik daar echt last van! En zelfs deoleen helpt dan niet

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 19:39

BaileyMix schreef:
Volgens mij heb je ook van die soort oksel-pads.

Wat houdt dat in :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:40

heb je je oksels geschoren?

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:41

Zijn het niet de shirts die zo stinken. Kan best zijn dat je shirts sneller gaan stinken zodra je ze aan doet.
Je kan eens proberen om je shirts in een emmer water met genoeg azijn te weken. Deze na een nacht in de wasmachine te doen.
Na het wassen ruik je niets meer van de azijn en moeten je shirts weer heerlijk fris zijn

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 19:42

eclair98 schreef:
heb je je oksels geschoren?

Ik heb hele bossen haar onder me oksels!
Haha nee grapje, ja ik scheer 3 x in de week ofzo?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:44

michelle933 schreef:
Thats_Me schreef:

Ja maar zoals ik al schreeef,
Tijdens andere sporten heb ik bijna geen last van evt stank. Maar met paardrijden heb ik daar echt last van! En zelfs deoleen helpt dan niet

Dan heb je gewoon geluk. Let maar eens op anderen uit je les of die ook rijden. De zweetplekken kun je na korte ritjes echt wel al zien zitten hoor :D

Zoals gezegd zorg voor een goede deo en gebruik die voor en na het rijden. Ik doe het zelf niet, ga na afloop wel douchen als ik thuis ben. En voor de tussentijd zit ik toch met mensen in hetzelfde schuitje en ruiken we allemaal naar een heerlijk mengsel van paard en zweet :Y) Het is maar net hoe druk je, je er om maakt.

Verder kun je nog katoenen kleding dragen en uiteraard je oksels goed kaal houden :) Ga je trouwens een blokker gebruiken dan ga je wel op andere plekken zweten. Het moet er namelijk toch uit. Wil je het helemaal voorkomen tja, dan moet je niet meer paardrijden, hoewel ik dat geen optie vind.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:45

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 19:47

Het zweten vind ik ook niet zo erg :)
Maar de stank.. Ieuhg

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:49

Ik gebruik eens in de 3 dagen odorex extra dry, ik zweet snel maar met dat spul heb ik zelden klotsende oksels meer :) en 0,0 geur.

Eke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:50

Oke de mij bekende tips tegen een sterke zweetlucht:

- oksels altijd glad geschoren houden
    - niet in de puberteit zijn
    - geen overgewicht hebben
    - shirts van een natuurlijk materiaal dragen
    - de deo-creme van Thermen gebruiken. Die met het groene dopje. (duur, maar heel goede ervaringen mee)
    - voor het zweten wassen met een product naar keuze (zelf uitzoeken, effectiviteit wisselt per huidtype)
    - geen pech hebben (ieder ruikt anders)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:55

een zure lucht is bij mij zweet dat te lang in kleding zit en er niet goed uitgewassen wordt waardoor de bacterieën zich nog verder vermenigvuldigen zegmaar :')

was je je paardrijshirts mss kouder dan je andere shirts? of is het van een ander materiaal ? Vers zweet hoort namelijk niet zuur te ruiken volgens mij :=

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:00

Lastig!

Soms denk ik dat het komt omdat ik voor het rijden eerst kuilvoer heb gevoerd of de stal heb afgemest. Net alsof die geur via je zweet er weer uit komt.

Eke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:04

Menino schreef:
een zure lucht is bij mij zweet dat te lang in kleding zit en er niet goed uitgewassen wordt waardoor de bacterieën zich nog verder vermenigvuldigen zegmaar :')

was je je paardrijshirts mss kouder dan je andere shirts? of is het van een ander materiaal ? Vers zweet hoort namelijk niet zuur te ruiken volgens mij :=

ow ja, die ook nog inderdaad!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:06

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:08

TS: misschien bij het paardrijden meer spanning/zenuwen dan bij de andere sporten? "angst"zweet ruikt nl anders ( sterker) dan zo maar zweet.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:17

Een bal met zilver ionen bij de shirts in de was doen, dit neutraliseert en haalt als bacteriën uit je kleding! Werkt bij mij heel goed bij mijn shirts die door het materiaal snel ruiken.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 20:28

riagr schreef:
TS: misschien bij het paardrijden meer spanning/zenuwen dan bij de andere sporten? "angst"zweet ruikt nl anders ( sterker) dan zo maar zweet.

Angst heb ik eigenlijk nooit gehad. Heb vaak wel een gespannen houding gehad maar dit is sinds een jaar opgelost en rij ik nu juist ontspannen

Eke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:30

michelle933 schreef:
Angst heb ik eigenlijk nooit gehad. Heb vaak wel een gespannen houding gehad maar dit is sinds een jaar opgelost en rij ik nu juist ontspannen

hmmm misschien heb jij dan wel wat goede tips voor mij, in dit topic!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:32

ik gebruik rexona maximum protect...werkt super dat spul!