Koude vingers, misselijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Koude vingers, misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 09:59

Wie o wie herkent dit! In de herfst/winter krijg ik steeds last van plotseling "onwel" worden.
Dit gebeurt alleen als ik met blote handen buiten ben en iets kouds vast moet houden, dan
word ik ineens ziek, zwak en misselijk en moet ik zorgen dat ik snel kan zitten. Vanochtend
had ik het nog, ik liep buiten met de hond en heb een minuutje of 5 natte herfstbladeren
vast gehad (die was ik aan het verzamelen :Y)) en ineens werd ik me toch misselijk.. Snel
naar huis gegaan en dan is het ook snel weer over. Herkennen jullie dit? Ik maak me er niet
echt zorgen over, het gebeurt maar iets van 4 keer per herfst/winter maar ik ben wel
benieuwd of mensen het herkennen! Sneeuw moet ik in ieder geval echt niet met blote
handen oppakken, dat weet ik wel!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:04

Ik weet wel dat mijn moeder dit ook heeft. Die heeft heel snel dooie vingers, ook al vriest het niet. En dan wordt ze ook zo naar.
Heb je ondergewicht toevallig?

Amaris

Re: Koude vingers, misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:06

Ik herken het ook wel, maar het gaat mij vooral om een koud hoofd (dacht ik altans, misschien is het ook wel handen?)

Laatst nog twee keer meegemaakt dat ik op het station aankwam na gefietst te hebben, en ik moest gaan zitten omdat ik niet goed werd. Dat is alleen als het vrij koud is. Gek he?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 10:07

Ja ik vind het wel vreemd! Van koud hoofd herken ik inderdaad ook wel!
Ondergewicht zou ik niet weten ik ben in ieder geval niet dik.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:08

Herkenbaar! Ik heb het ook als ik bijv. met handschoenen aan ga fietsen en m'n handen worden alsnog koud. Dan word ik echt ontzettend misselijk :\

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:10

nou ik had zéker geen onder gewicht... zie onderschrift

dus waar het nou aan ligt...

als je van heel koud in heel warm terecht komt kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar het station is gewoon buiten dus dat is toch gek.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:10

Sem_ schreef:
Ja ik vind het wel vreemd! Van koud hoofd herken ik inderdaad ook wel!
Ondergewicht zou ik niet weten ik ben in ieder geval niet dik.

Schijnt eerder voor te komen met mensen met een laag gewicht. Volgens mij heeft het met je bloeddruk te maken. Als die te laag is/wordt dan word je misselijk en duizelig enzo.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 10:13

Mijn BMI is 17.51 heb ik net even gemeten dat is wel aan de lage kant,
dus bij mij zou het daar wel mee te maken kunnen hebben.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:23

Ik heb dit met mijn vingers,altijd alleen de wijsvinger en middelvinger.Die worden helemaal wit en 'dood'.
Maar ik word er niet beroerd van gelukkig.Het kan idd. te maken hebben met een lage bloeddruk op dat moment.Ik krijg ook altijd steenkoude handen mét handschoenen aan,zonder zijn ze veel minder koud.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:00

Verandert er ook iets aan je houd (roodheid in vlekken of bultjes/blaasjes?) Of alleen misselijkheid? Want anders zou het goed een koude-allergie kunnen zijn! Klinkt raar maar bestaat echt :)

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:02

ik heb dat ook, na een halfuur of driekwartier buiten en het vriest. dan krijg ik het koud, ga gapen en ik wordt misselijk. ik heb ook een heeel klein beetje ondergewicht..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 15:09

__Marije__ schreef:
Verandert er ook iets aan je houd (roodheid in vlekken of bultjes/blaasjes?) Of alleen misselijkheid? Want anders zou het goed een koude-allergie kunnen zijn! Klinkt raar maar bestaat echt :)

Dat zou wel banketstaaf zijn want ik heb ook al warmte allergie. :(:) Maar nee, er gebeurt niets met mijn huid het is puur
gewoon kou door bijvoorbeeld sneeuw of zoals vanochtend natte herfstblaadjes en dan plotseling misselijk en zwak.
Maar nog best veel mensen herkennen het! Overigens krijg ik geen raar of dood gevoel in mijn vingers. Gelukkig
bestaan er handschoenen! :D