Een gat in de dag slapen na uitgaan? Jaloers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Een gat in de dag slapen na uitgaan? Jaloers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:25

Je kent het wel: je komt op een zondagochtend om 5 uur thuis en je ploft in je bed om even heeeerlijk een heleboel uurtjes je ogen dicht te doen.
Maar dan.. je wordt heerlijk uitgerust wakker en kijkt eens op je wekker: 7 uur. Je draait je weer om en doet heel hard je best om weer in slaap te vallen door semi-interessante nieuwsberichten op Nu.nl te lezen of tot overmaat van ramp maar eindeloos Facebook/ Bokt te verversen in de hoop dat iemand rond dat tijdstip iets leuks post, en je hoort ondertussen rustig geronk van wèl-slapende vriendinnetjes.. Je valt eindelijk weer in slaap, wordt weer wakker, kijkt weer op je wekker en ziet dat het nog geen half uur later is... Je geeft uiteindelijk de moed op om je vervolgens zo'n dag of 2/3 toch ''iets'' beroerder te voelen dan normaal...

Met andere woorden: ik kan dus gewoon echt niet meer dan 3 uur slapen nadat ik flink gefeest heb. Het maakt niks uit of ik gedronken heb of netjes aan de cola ben gegaan, of ik nog gegeten heb voor ik ging slapen of niet, ik kan gewoon NIET lang slapen. Ik loop het op dagen dat ik uit kan slapen uiteindelijk wel weer in, maar daar gaat altijd een paar dagen overheen. En ik ben gewoon ZO jaloers op mensen die tot een uurtje of één 's middags kunnen slapen... :z

Wie herkent dit? En wat doe je er tegen?

Sneeuw88

Re: Een gat in de dag slapen na uitgaan? Jaloers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:28

Hmm, ik heb het meestal dat ik rond 9.30u klaarwakker ben, maar dan zet ik de TV aan en blijf ik heerlijk nog even uitbrakken in bed. Een gat in de dag slapen lukt me alleen als ik écht veel te veel gedronken heb..

Zou het best relaxed vinden hoor, zoals jij het hebt! Ik vind de zondag altijd veel te snel voorbij gaan haha

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:29

Jahoorrrr hier nog een *\o/*
En gefeliciteerd, je doet er helemaal niks aan :') Ja, om een uur of drie/vier weer in slaap storten en inderdaad een dag of drie lekker uit je ritme te zijn... Ik merk alleen wel verschil bij wel of niet drinken, als ik flink heb gedronken slaap ik over het algemeen wel iets langer (half 11 max) maar als ik niet gedronken heb gewoon lekker wakker hoor na 4 uurtjes slaap!

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:30

Jep! Ik kan ook heel goed zonder slaap,
ik merk het ook totaal niet als ik maar een uurtje of 2,3 heb geslapen....
Kon bijv. afgelopen nacht absoluut niet slapen, denk dat het zo'n half 3 was, maar stond om half 7 toch weer keurig langs m'n bedje om de paarden te voeren, hoefde pas om kwart over 10 op school te zijn en dus om 9 uur op te staan... maar toen ik om kwart over 7 weer op bed lag duurde het toch echt weer een uur voordat ik sliep....

edit: maar als ik eenmaal weer slaap kan ik wel heerlijk uitslapen! :+
Laatst bijgewerkt door Loes000 op 12-11-12 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:30

Zo lang slapen kan ik inderdaad ook niet (of ik moet al echt moe zijn dan kan ik wel tot max 12uur slapen) Maar ik blijf dan wel als ik die dag verder niks te doen heb gewoon lekker in bed liggen met mn laptop. Wat bokken, faceboken, filmpjes/series kijken :D

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:36

Jep, ik kan er ook wat van! Wordt elke dag standaard om 6:30 wakker, en op zondag altijd om 9 uur. Vervolgens lig ik 3 uur te whatsappen, FB, NU.nl etc te lezen, om om half 12 weer in slaap te vallen en pas om 2 uur weer wakker te worden. := De rest van de dag breng ik door op de bank. :P

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:40

Ik ben jaloers op jullie.

Na een normale dag werken, zeker 8 uur slaap kom ik dood moe uit bed.

Stappen tot 5 uur?? Betekend 2 weken bijkomen..

Dus doe mij maar fit zijn na 4 uurtjes slaap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:43

Hmm ik ben dus niet de enige :D

Maar het idiote is nog dat ik normaal gesproken 10 uur slaap per nacht nodig heb om normaal te functioneren. HOE kan ik dan in vredesnaam na het uitgaan, als ik doodmoe zou moeten zijn, maar 3 uur slapen? :')

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:54

Hmm heerlijk, dan heb je tenminste nog wat aan die dag.
Als ik rond 5 uur in mijn bed zou liggen, word ik pas wakker (zonder wekker) rond een uur of 15/16u.. Dan is de dag alweer bijna voorbij.. Meestal ben ik ook de laatste die wakker word als ik ergens blijf slapen.. En dat is niet omdat ik wakker wordt omdat het dag is, nee ik word wakker omdat de rest dan al herrie aan het maken is (praten, aankleden, douchen, eitje bakken, e.d) dus uitgerust wakker worden zit er bij mij niet in..

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:00

Ik kan ook echt niet langer uitslapen dan 11 (uitzonderingen, vooral als ik niet thuis slaap kan het wel :P ), eigenlijk is 10.00 wel een vaste uitslaap tijd. Maar wat wel helpt is gewoon in bed blijven liggen met veel films op voorraad, dan maar niet echt slapen. Bankhangen/bedhangen werkt ook best uitrustend. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:13

Dat is misschien wel een goeie idd, gewoon blijven liggen met een filmpje. Ik ga meestal m'n hele kamer opruimen of studeren of andere nuttige dingen :Y)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:23

Als ik moe ben kan ik echt niks verder, alleen dat slapen wil nooit :P Baal wel altijd van mezelf als ik de hele dag niks doe, had best met de paarden kunnen werken e.d. maar daar heb ik dan de energie niet in :P Dus dan maar films en series kijken :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:26

Ik kan ook niet meer slapen na uitgaan. Teveel prikkels gehad en ja, eenmaal thuis is het alweer ochtend :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:26

Ik slaap sowieso elke nacht maar 4 uur... dus dan red je het nooit om in de middag wakker te worden... of ik moet eind van de ochtend gaan slapen :')
Ik ben iig nooit moe... heb van mezelf weinig slaap nodig.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:44

c_alsemgeest schreef:
Ik slaap sowieso elke nacht maar 4 uur... dus dan red je het nooit om in de middag wakker te worden... of ik moet eind van de ochtend gaan slapen :')

Wauw ik wil dat ook.. kunnen we ruilen?

Ik lijk pas echt niet meer moe te zijn na 10 uur slapen.. en dat haal ik toch nooit -O- Ben echt elke dag moe.. -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:55

Heel hard je best doen om in slaap te vallen doe je over het algemeen door gewoon je ogen dicht te houden en weg te dommelen :P

Wanneer je "wakkere" dingen gaat doen zoals interessante dingetjes online opzoeken, is het natuurlijk niet zo heel erg raar dat je niet meer in slaap valt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 11:26

pmarena schreef:
Heel hard je best doen om in slaap te vallen doe je over het algemeen door gewoon je ogen dicht te houden en weg te dommelen :P

Wanneer je "wakkere" dingen gaat doen zoals interessante dingetjes online opzoeken, is het natuurlijk niet zo heel erg raar dat je niet meer in slaap valt :P

Oh daar word ik juist weer doezelig van, omdat het vermoeiend is voor je ogen :)

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:03

Heeel herkenbaar! Schiet gewoon altijd standaard om 7 uur wakker.. of soms eerder na het stappen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:34

ZusJacobs schreef:
c_alsemgeest schreef:

Wauw ik wil dat ook.. kunnen we ruilen?

Ik lijk pas echt niet meer moe te zijn na 10 uur slapen.. en dat haal ik toch nooit -O- Ben echt elke dag moe.. -O-

Dat lijkt me vreselijk...
Ik ben eerder de hele dag hyper :+
Ik kan ook met gemak een nacht overslaan... heb ik vrijwel geen last van.
Ik heb altijd weinig geslapen, ook als kind en baby.
Met in slaap vallen heb ik nooit problemen, en ik slaap ook altijd goed door... maar wel maximaal 4 uur :')
Als ik bijvoorbeeld 'vroeg' naar bed ga en om 23:00uur in mn bed ga liggen, val ik makkelijk in slaap... maar ben ik wel om 03:00uur klaar wakker :Y)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:36

Ik kan dat ook niet, zowieso al zou ik het kunnen moet ik eruit om de dieren te voeren, maar max tot 10.00 uur en dan kan ik gewoon niet langer blijven liggen.
Ook als ik niet op stap geweest ben kan ik niet echt uitslapen

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:38

Vroegah toen 18 was kon ik dat ook. Tegenwoordig zou ik willen dat ik zo makkelijk mijn bed uit zou komen. Ik heb echt mijn uren nodig!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:42

Laat ik het zo zeggen: ik moet de wekker al zetten als ik om 1 uur mn bed uit moet, maakt niet uit hoe laat ik naar bed ben gegaan....

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:42

Ik kan uberhaupt niet meer echt uitslapen. Vriendlief ook niet. Vaak zijn we in het weekend dus 8 uur wakker, bij hoge uitzondering half 9 en dan is het klaar. Als ik heeeeeeeel goed mijn best doe val ik nog wel een keer in slaap, maar dan max voor een uurtje.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:48

Uh, nee, ken ik niet :D Wees blij! Het is toch hartstikke zonde om tot 1 uur of langer in je nest weg te rotten? :=

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:56

Herkenbaar!
Ik had het vaak na me nachtdiensten, hele nacht gewerkt en ik alg rond 08.00 in bed, word om 11.00 wakker en klaarwakker!
Rest van de dag neit veel kunnen slapen, en die nacht erna brak zijn :+