lage lichaamstemperatuur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

lage lichaamstemperatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 14:30

eigenlijk mijn hele leven heb ik al een lichaamstemperatuur tussen de 35 en de 36 graden. dit is voor mij heel normaal. maar nu zak ik dus steeds verder(vanmorgen 34.6 op dit moment 35.2)
ik meet mijzelf met 2 verschillende thermometers in me oor en onder mn oksel.
ik merk aan me lichaam dat ik er moeite mee krijg. ik heb het natuurlijk verschrikkelijk koud, mijn buikklachten komen weer terug, kan moeilijk naar de wc en me gewrichten doen echt pijn.

nu ben ik al op internet aan het zoeken geweest maar ik kan eigenlijk niks vinden waarmee/waardoor je je lichaam kan opwarmen. dus ik dacht misschien is hier iemand die wel wat weet

ik loop al met dikke truien, buiten met handschoenen, dikke sokken, verwarming op 22graden enz.
ik slaap onder 2 winterdekens (anders word ik echt wakker van de kou)
drink alleen maar thee de gehele dag
maar als nog is het :brr:

iemand de goeie tip voor mij...?

Polly
Moderator Algemeen

Re: lage lichaamstemperatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:32

de meest betrouwbare meting van je lichaamstemperatuur is rectaal, ik heb ook altijd geleerd dat je bij het resultaat van onder je oksel 1 graad moet optellen.
Meet het eens rectaal? Is dat anders?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:32

wat eet je
gemiddel op een dag?
van ontbijt icl alle koekjes bij de koffie tot dat je gaat slapen

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:34

ik lees mee
's ochtends heb ik altijd rond de 35 en 's avonds tegen de 36 of 36
Zodra ik 's ochtends 36,5 of hoger heb weet ik dat het mis is...

Het ontzettend koude herken ik en gewrichtspijnen
je andere 2 klachten niet..
Zelf heb ik altijd het idee dat ik hele erge kramp in mijn kuiten heb (komt door de kou)
Ik loop zodra het8 graden of kouder is al met een legging...
Maar zodra het -20 is kan ik me daar ook nog prima mee redden (het liefste trek ik dan mijn skibroek aan, maar spijkerbroek met legging kan ook nog)
Ook een dikke jas, skihandschoenen en 2 mutsen overelkaar zijn nu niet meer weg te denken bij mij
Maar daar red ik het ook de hele winter mee...

Heb je je wel eens laten testen of je niet iets onder de leden hebt?
Lyme, iets met je schildklier, pfeiffer
Ik zeg maar wat maar t kan ook altijd zo zijn dat je iets onder de leden hebt

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 14:42

@polly: oksel en oor zijn hetzelfde wat er nu uit komt, maar ik kan het wel proberen hoor :) thqs...

@snorkel: wat ik eet. hou ik even gisteren aan
ontbijt met bruin brood+hagelslag+kop thee
rond 11uur een kaascrossantje gegeten op de markt
rond 2uur 2 boterhammen met kaas en kipfilet + 2 koppen thee
rond half 5 een zak chips naar binnen gewerkt met een glas cola
rond half 7 een bord chinees (bami en foejonghy ((geen idee hoe je dat schrijft)) met een kop thee
savonds nog een kop thee met een stroopwafel

vandaag begonnen met 2 crossantjes uit de oven, beide met kaas met 2 koppen thee
rond 12en een tosti met alleen kaas en 2 koppen thee
en ik zit nu ook aan een kopje thee

doordeweeks verschilt hier niet zoveel aan. dan eet ik alleen meer fruit tussendoor (zn 2a3 stuks per dag). ik eet savonds altijd vlees met groentes (aardappelen lust ik niet) of iets met rijst. die groentes kunnen verschillen van brocolli, bloemkool, sperzieboontjes tot een wok gerecht met rijst.

heb je hier wat aan?

@corientje, nou daar red ik het niet mee hoor. qua legging en handschoenen. die 2 mutsen zijn nog wel een tip, daar kan ik ook wel mee beginnen!!
ik ben vanaf 2010 al niet lekker. kort gezegt, heel erg moe, buikpijn, paar keer in het ziekenhuis gelegen met ontstekingen aan me darmen, moeite met praten, niet tegen licht en geluid kunnen. dat zijn allemaal symptomen van lyme maar daar ben ik 3x uitgebreid opgetest maar dat heb ik niet. daar zijn ook andere hele uitgebreide bloedtesten bij geweest, maar kwam niks uit. in het ziekenhuis maakte ze zich niet zo druk om me lichaamstemperatuur. hun vonden het wel ''normaal''

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:50

Dubbele sokken ook een ide3?
Ik loop nu 1.5 jaar bij een homepaat die ook bioresulnantie (hoe je t ook schrijft) doet
Bevalt me erg goed :) misschi3n ook een idee voor jou??

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 14:58

@corientjuhh en wat houd dat in?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 15:19

Begin eens met gezond te eten, dat zal een hoop schelen.
Je eet nu vooral vet, dat doet dus niet veel voor je lichaam.

Overigens hebben vrouwen het aantal kouder dan mannen omdat onze bloed circulatie anders werkt.
Bij vrouwen werkt het "slechter" waardoor ledematen minder bloed circulatie krijgen dan bij mannen.
Vandaar dat vrouwen vaak koude handen en voeten hebben.

Zorg dus niet alleen voor warme sokken (thermo kan heel veel helpen) maar ook warme schoenen.
Wanneer je in de winter bijvoorbeeld allstars draagt met thermo sokken zul je het alsnog koud hebben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:29

In je oor of je oksel is niet betrouwbaar. Rectaal is het beste. Is hij ook zo laag als je daar meet? Tussen 35.8 en 38 graden is normaal voor een mens.

Ik vind je voedingspatroon wel bijzonder slecht :o ik zou adviseren wat meer vezels te eten. Met zulke voeding is het niet raar dat je darmproblemen en moeheidsproblemen krijgt.
Croissants, wit brood, witte rijst en witte pasta is echt troep. Al het goede en de voeding die erin zat is eruit gehaald. Volkoren brood, zilvervliesrijst enn volkoren pasta is al een heel stuk beter voor je darmen. En er zit tenminste voeding in

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 17:25

ik heb het opgeschreven van gisteren, gisteren was het zaterdag. is het dan vreemd dat je dan wat ''lekkerder'' eet dan doordeweeks..?

doordeweeks begin ik met een snee brood (eet altijd bruin en dan super donker want de wit of licht bruin kan ik niet verdragen. op dat brood zit vaak hagelslag of kipfilet(met boter)
tussendoor eet ik fruit, vaak een banaan/appel of meloen
tussen de middag eet ik 2 sneetjes brood. hierop zit kipfilet of kaas met een stuk fruit. weer banaan/appel of meloen.
tussendoor eet ik weer fruit of een reep van ontbijtkoek
savonds eet ik altijd vlees met groente. deze groente bestaat uit brocolli, bloemkool, sperzieboontjes. of ik eet een wokgerecht met rijst.
savonds pak ik een koekje (vaak speculaas) of een stuk fruit.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 17:28

maar vertel mij maar eens wat jullie dan eten. ben ik wel benieuwd naar dan als ik niet gezond eet kan ik scheinbaar wel wat tips gebruiken. bedoel dit niet aanvallerig ofzo hoor, maar als ik zo ongezond eet zou ik ook wel een figuur hebben wat daar bij past, maar tot nu toe pas ik losjes in me maatje 38 broeken.
ik heb nou niet echt het idee dat ik super ongezond eet.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 17:38

Dat je in maat 38 past heeft niks te maken met wel of niet gezond eten. Je kunt een snelle stofwisseling/spijsvertering hebben en toch heel ongezond eten, waardoor jej dus niet heel dik bent. maar je kunt ook al dik worden van lucht, dus je kledingmaat zegt niet altijd alles..
Je eet inderdaad niet ongezond volgens je laatste schema, maar je eerste schema is wel wat ongezond. Daarbij zei je dat dat eerste schema niet zoveel verschilt met doordeweeks.. maar daarna zet je toch een heel ander (gezonder) schema neer. Maakt mij verder niet uit, het is jouw lichaam en jouw leven. Daar kan niemand jou dus tot iets verplichten.

Ik heb Pfeiffer en de Colitis Ulcerosa (darmziekte) en ik ben erg gebaat bij volkoren producten en weinig ongezond eten.

Trouwens, ik zou wel gewoon rectaal meten, dat is stuk betrouwbaarder dan andere gebieden...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 17:46

Ook hier de tip rectaal te meten. Ik ben benieuwd of je dat al gedaan hebt?

Ik vind je eetgewoonte eigenlijk helemaal niet zo slecht. Je ontbijt, eet bruin brood, groente en veel fruit. Stop alleen met veel bananen. Dat werkt verstoppend namelijk heb ik altijd geleerd. Eén banaan per dag, niet meer!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 17:48

Je eerste voedings schema is ontzettend ongezond, je tweede voedings schema is beter.

Zoals hier boven is gezegd hoef je niet perse uit te dijen.
Mijn vriend is zeer slank en eet niets anders dan vet, chocola, chips in enorme hoeveelheden per dag.

Dat wil niet zeggen dat zijn hart niet in het vet zwemt. Hij heeft net zo veel risico heeft op hart en vaat ziekte en proppen in zijn aders als iemand met flink overgewicht door zijn eetgewoontes.

Overigens zie ik dat je s'avonds als je niet wokt geen koolhydraten eet.
Nu eet je wel brood wat goed is, maar mensen die het heel snel koud hebben zijn beter af met wat meer koolhydraten te eten. Mensen op een koolhydraat arm dieet hebben het vaak koud.

Overigens gewoon even rectaal meten zoals hier al meerdere keren gezegt is.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 17:50

itsmi, dan is dat mooi verkeerd verwoord of door jullie begrepen. er staat....
doordeweeks verschilt hier niet zoveel aan. dan eet ik alleen meer fruit tussendoor (zn 2a3 stuks per dag). ik eet savonds altijd vlees met groentes (aardappelen lust ik niet) of iets met rijst. die groentes kunnen verschillen van brocolli, bloemkool, sperzieboontjes tot een wok gerecht met rijst.
geen chinees, tosti of kaascrossantjes dus :)

zap, nou als ik geen bananen eet ben ik elke dag aan de diaree. die bananen (moet) ik eten vanwege me darmen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 17:55

Heb je er wel eens aan gedacht dat jouw eetgewoontes in het weekend juist erg tegenwerken voor jouw darm problemen?

Vet eten is grote hoeveelheden (wat ik dus zie in jouw weekend eet patroon) zorgen vaak voor diarree en maag problemen. Wanneer je een lage stofwisseling zou hebben zou je hier pas later (dus doordeweeks) last van krijgen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:00

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:07

sallandval schreef:
Hmmm, een lage lichaamstemperatuur kan wel komen door te weinig vetten maar volgens mij is dat bij jou niet zo. Is je schildklierfunctie wel eens getest?

Hier een stukje met tips voor een hogere lichaamstemp. http://www.wellnessresources.com/weight_tips/articles/body_temperature_and_thyroid_problems/

btw voor andere posters: bruin broos is niet per definitie 'goed'; veel supermarktbrood is bruin vanwege kleurstof en niet vanwege vezels of zaden

Ik ga er vanuit dat TS fatsoenlijke volkoren brood eet gezien ze een darm probleem eet. ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:09

Raponsje schreef:
Ik ga er vanuit dat TS fatsoenlijke volkoren brood eet gezien ze een darm probleem eet. ;)

ja is ook zo, dacht ik ook wel vandaar dat ik het niet rechtstreeks tegen haar zei. Maar we zijn geen paarden; vezels is niet wat ons warmte geeft maar spierbeweging.. daarom gaan we ook rillen als de temperatuur in 'gevaar' is. Omdat TS niet klaagt over rillen zou ik toch gaan denken aan de schildklier en mijn huisarts eens bezoeken.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:10

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:15

sallandval schreef:
Raponsje schreef:

ja is ook zo, dacht ik ook wel vandaar dat ik het niet rechtstreeks tegen haar zei. Maar we zijn geen paarden; vezels is niet wat ons warmte geeft maar spierbeweging.. daarom gaan we ook rillen als de temperatuur in 'gevaar' is. Omdat TS niet klaagt over rillen zou ik toch gaan denken aan de schildklier en mijn huisarts eens bezoeken.

Het kan van alles zijn.
Maar zodra ze haar temperatuur niet correct opneemt kunnen we daar niets over zeggen.
Vrouwen hebben het nu eenmaal kouder dan mannen omdat ons lichaam zich richt om ons hoofd, organen en eventuele baby warm te houden.
Bij mannen word het hele lichaam warm gehouden.

TS moet gewoon naar een huisarts om te kijken of haar temperatuur daadwerkelijk te laag is waardoor dat komt.
Verder zal ze gezond moeten blijven eten ivm haar darm problemen, het teveel vette eten wat ze bijvoorbeeld dit weekend at doet daar geen goed aan.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:43

of de temp nou goed gemeten is of niet is toch irrelevant? Toen hij iets hoger was meette ze op dezelfde methode; nu is hij gedaald.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 18:44

sallandval: ja mijn schildklier is al een paar keer getest maar tot nu toe nog steeds geen bijzonderheden. ik ga nu even je link bekijken
oh, en mijn brood komt van de bakker (schoonpaps)
en nu het meer gedaald is heb ik meer klachten en daar gaat dit topic nog steeds over.. dus iemand tips om mij warm te houden buiten gezonden eten om...

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:50

sallandval schreef:
of de temp nou goed gemeten is of niet is toch irrelevant? Toen hij iets hoger was meette ze op dezelfde methode; nu is hij gedaald.

Natuurlijk is dat wel relevant.
Het kan namelijk zijn dat de daadwerkelijke temperatuur nu nog steeds binnen een gezonde grens is.

TS het enige wat je kunt doen is warm aankleden, thee zetten en met een extra deken slapen.

Wij kunnen geen lichamelijk of bloedonderzoek doen en dus ook niet vertellen waarom je het koud hebt en hoe je dit kunt oplossen.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:58

nou er werd gevraagt wat iemand anders eet (gemiddeld dan)
ontbijt 1 of 2 bruine of volkoren sneedjes beleg verschilt maar altijd 1 met pindakaas (krijg ik smorgens beste weg)
koffie tijd 2 broodjes kop thee + koekje
middag 3 broodjes + kop boulion of thee+ banaan en koekje
thee pauze koekje+ kop thee
avond eten aardappels groente en vlees (meer vlees als groente) +toetje en drinken(verschild)
later bij tv wat te knabbelen chipje nootje toastje koekje oid en wat te drinken fris of sap..

ben ongeveer 1.65 lang en circa 58 kg rij 3 a 4 x per week
werk 40 uur in een winkel (bij veel lichamelijk werk eet ik ruim meer broodjes)
ben normaal tot slank
en heb het wel gauw koud als ik weinig gegeten heb

die kachel moet ergens op branden zeg ma