Zere knieën

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaVZ

Zere knieën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 02:22

Kzal even met de deur in huis vallen :7
Ik heb al zolang ik het me kan herinneren last van kniepijn, niet elke seconde van de dag ofzo, maar sowieso elke dag wel een keer. Meestal is het een pijn die niet heel erg pijnlijk is maar wel irritant maar soms doet het wel zo pijn dat ik dus liever niet loop. Vorig jaar had ik zo'n pijn dat ik niet kon lopen en schoot ik ook wel eens door m'n knie, nu heb ik hier geen last meer van, was niet naar een dokter geweest ofz. Ik heb het aan beide knieën, maar niet aan 2 knieën tegelijkertijd, dan weer de ene, dan de ander weer. En dan vooral als ik traploop of fiets. Ook kan ik niet lang m'n knieën gebogen hebben want dat gaat dan best wel pijn doen (bijv. als ik lang in de auto moet zitten is het een probleem). Ikzelf ga niet bij ieder klein dingetje naar de dokter en deze pijn kan ik wel mee leven, this alleen beetje irritant, maar kwil nou eigenlijk wel eens weten wat het is. Wat raden jullie me aan? (maar stiekem ben ik ook bang dat het iets ergs is, ook reden waarom ik liefst niet naar dokter ga)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 02:26

Heb je het ook met als het koud word ? Of juist warmer

EmmaVZ

Re: Zere knieën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 02:32

Volgens mij is er niet echt heel veel verschil of het koud is of warm. Heb het iig niet echt duidelijk gemerkt :P

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 02:36

Tja, wel naar de dokter gaan.
Een mens hoort niet elke dag lichte pijn te hebben of zware pijn.
Ik zou er wel heen gaan

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 06:06

Ik heb erg zwakke knieën, mijn broer ook, vooral als het kouder wordt.. Soms doe ik een kniebandage om, scheelt al een hoop! En verder.. Tsja, gewoon doorgaan :')

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 07:40

Je kunt ook een keer een afspraak maken bij de fysio misschien heeft deze wat tips en oefeningen voor je om de omliggende spieren wat sterker te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:28

Heb ik ook , traplopen doet ook zeer. Ik knak ze en ga weer verder , loop wat kreupel soms maar het is altijd maar even.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:30

hmm, ik heb dit ook heel erg, sinds afgelopen dinsdag. vooral in de avond na het paardrijden doet het zeer dan komt er bij mij ook vocht in, dus binnenkort even naar de dokter

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 18:20

takkie_muis schreef:
Heb ik ook , traplopen doet ook zeer. Ik knak ze en ga weer verder , loop wat kreupel soms maar het is altijd maar even.

Oh, de mijne knakken altijd uit zichzelf, als ik m'n hand op m'n knie leg en buig me knie dan hoor ik het kraken :=

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 18:21

xxsalinaxx schreef:
hmm, ik heb dit ook heel erg, sinds afgelopen dinsdag. vooral in de avond na het paardrijden doet het zeer dan komt er bij mij ook vocht in, dus binnenkort even naar de dokter

Voor die dinsdag nooit kniepijn gehad? :)
Dat vocht heb ik zelf (geloof ik) nooit gehad, maar tklinkt iig niet goed!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:23

Typisch jonge vrouwenprobleem; patello-femoraal pijnsyndroom. Google maar eens... ;)

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 18:26

rindin schreef:
Typisch jonge vrouwenprobleem; patello-femoraal pijnsyndroom. Google maar eens... ;)

Ja, ik had het gegoogled, maar vond het een beetje verwarrend :P
Mijn belangrijkste vraag is vooral: Is het ernstig?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:26

Ga naar de dokter.
Die zal je wel verwijzen naar de fysio, schat ik in.
Ik heb ook erge kniepijn gehad, vooral bij sport. Toen ik vorig jaar met hardlopen begon, was ik er bang voor, en jawel, de pijn kwam terug, en nu heel erg.
Ik ben naar de fysio geweest en die had 10 minuten nodig voor de conclusie: mijn bovenbeenspieren zijn te slap. Oefeningen gedaan, 2 x in de week fysio en ik heb nergens geen last van +:)+
Het blijft een zwakke plek, maar als er ik rekening mee houd, dan kan ik alles doen wat ik wil, zonder pijn.
Dus, ga naar de dokter, misschien is het met een maand fysio op te lossen.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:27

Ik heb precies het zelfde.
Hakken te lang dragen resulteert pijn in me knie of knieen.
Te lang op me hurken, te veel lopen, slechte zolen onder me schoen etc.
Heb er fysio voor gelopen ging toen beter. Ik.moest de spieren aansterken.
Daarna twee keer op me knieen gevallen met de scooter sinds dien weer terug bij af.
En geen tijd voor de fysio..
Je leert er wel mee omgaan goede schoenen, niet te lang hurken, niet de hele dag slenteren etc.

Wel raad ik je aan om ermee naar de fysio te gaan. Zij kunnen het wel verbeteren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:28

Nee joh, pattela femoraal pijnsyndroom is niet ernstig :) met goede oefeningen van de fysio zul je amper nog last ervan hebben :) en daarbij met ouder worden wordt het ook minder of gaat gewoon weg.

Fysio is sowieso een aanrader bij pijnlijke knieën :j goed je knie gebruiken, spieren van de benen versterken helpt al enorm!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:37

Amy8super schreef:
takkie_muis schreef:

Oh, de mijne knakken altijd uit zichzelf, als ik m'n hand op m'n knie leg en buig me knie dan hoor ik het kraken :=

:') Ik ga liggen en schop even een paar keer , mij knie is ook flexibel en kan vrij ver naar achter en knal er weleens bijna door.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 18:43

takkie_muis schreef:
Amy8super schreef:

:') Ik ga liggen en schop even een paar keer , mij knie is ook flexibel en kan vrij ver naar achter en knal er weleens bijna door.

Dan ben ik blij dat mijn knie niet zo flexibel is xd

@Iedereen: Zou de pijn ook kunnen komen door verkeerd lopen? Want ik loop een beetje op de binnenkant van m'n voeten. Ik ga iig binnenkort eens langs de huisarts :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:44

Ja dat kan heel goed :) ik heb van de fysio juist oefeningen gekregen en les in hoe ik hoor te staan. Dat werkt :j

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:46

Als je het je hele leven al hebt, kan je ook eens langs de podoloog gaan om te laten kijken of de boel wel recht staat.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 02:33

Ashley5 schreef:
Als je het je hele leven al hebt, kan je ook eens langs de podoloog gaan om te laten kijken of de boel wel recht staat.

Nja, ik weet niet of ik het me hele leven al heb, iig al zeker wel 3/4 jaar. :j

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 04:37

Veel stretchen & beenspieroefeningen doen :j
Dit is mij door de fysio aangeraden en het helpt echt!
Al kraken mijn knieën 's morgens nog steeds heel erg, maar dat is chronisch ben ik bang :+

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 07:49

Ik zou toch een bezoekje bij de dokter wagen :)
Heb hier zelf ook last van (pijn net onder de knieschijf)
1x naar de dokter geweest en naar de fysio gegaan, heeft niks geholpen.
Vervolgens een jaar later weer naar de dokter gegaan, die heeft me doorgestuurd naar de sportarts.
Sportarts heeft me met spoed naar de fysio gestuurd en direct aangeraden steunzolen te nemen omdat mijn knieschijven als het ware ''naar elkaar kijken'' (naar binnen staan dus ;) )
Bij de fysio zijn we nu flink bezig mij bovenbeenspieren goed te krijgen.
Succes!

edit; overigens is dit een veel voorkomend probleem bij jonge meiden.
edit 2; Lees ook dat je op de binnenkant van je voeten loopt, platvoeten, net als ik ;) Ik krijg er steunzolen voor, veel mensen zeggen dat dit onwijs kan schelen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 07:56

Amy8super schreef:

Oh, de mijne knakken altijd uit zichzelf, als ik m'n hand op m'n knie leg en buig me knie dan hoor ik het kraken :=[/quote]
Klinkt als vocht in je knie, mogelijk door overbelasting. Even langs de HA, die kan je het beste vertellen hoe en wat en vooral wat te doen. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 07:57

Amy8super schreef:

Ik had verkeerd gequoted...