Altijd verkouden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Altijd verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 20:27

Ik ben altijd verkouden. En me dokter zegt heel vrolijk: Leer er maar mee leven. Het is maar een beetje snot uit je neus.

Ik heb dus altijd wel wat snot, veel slijm en hoesten.

Nu heb ik ook niet de schoonste situatie want mijn vriend rookt in huis. Opzich wel te doen.
Maar op verjaardagen, wanneer er meer dan 3 in een ruimte van 5 x 5 gesloten ruimte aan het roken is, raak ik mn slijm niet meer kwijt.

Wie heeft nog meer?
En hoe ga je er mee om?

Ik vind het niet heel storend ofzo, maar met warm eten heb ik wel altijd een zakdoekje nodig.

Heb er alleen last van als ik eet, van heel veel buiten zijn ineens weer binnen ga zitten voor een kopje thee, en tijdens hooikoorts seizoenen.
Veel ziek ben ik eerlijk gezegd niet. Als ik 5/6 x in het jaar echt plat lig, is dat voor mijn doen heel veel. Vaak ben ik maar 4 a 5 keer in het jaar echt ziek, en lig ik ook echt plat.

Mijn moeder en oma hebben het ook. Niet de moeder van mijn moeder, maar de moeder van mijn vader (lekker ingewikkeld)

Wie nog meer...
Want ik geloof dat het best wel veel voorkomt.

Ik zoek ook niet echt tips ofzo..Ben gewoon benieuwd wie het nog meer heeft.

Raponsje

Re: Altijd verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 23:00

Weet je zeker dat het een verkoudheid is en dat je geen allergie ergens voor hebt?
Zou namelijk een hoop verklaren.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 23:11

Ik vind 4 a 5x per jaar ziek al veel hoor! Misschien eens bij een homeopatisch arts langs gaan? En je vriend + visite lekker buiten laten roken, dat is sowieso al slecht voor je weerstand. Heb je bloedonderzoek laten doen? Krijg je voldoende vit. C binnen?

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 23:16

Mijn moeder is altijd verkouden, overal allergisch voor en heeft ook nog astma! :n

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 11:44

Bloed was al onderzocht, enigste wat ze konden vinden was een te snel werkende schildklier. Alles is verder goed, ook alle vitaminen.

Allergieen ben ik nog niet op getest.
Durf ik eerlijk gezegd niet, want ben als de dood voor naalden.

Maarja, moet toch een keertje lijkt me.

als ik een naald zie wat er bij mij in moet? Kun je mij al oprapen of op een bedje leggen.
Zelfs bij de tandarts ga ik nokkie.

Alleen als ik zelfs medicatie zou moeten toedienen (Bij dieren, maar misschien bij mezelf ooit ook, je weet het nooit, diabetes ofzo) zou ik dat zelf wel kunnen redden.
Word al dizzy als ik een splinter laat verwijderen met een klein naaldje.

Mijn vriend en ik gaan er vandaag over hebben, buiten roken.

Ik vond 4 x per jaar ziek zijn wel mee vallen eerlijk gezegd, als ik kijk hoevaak mensen in mijn buurt, familie en vrienden kring ziek zijn.

Die zijn minimaal 5x in het jaar ziek.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 11:48

Vraag eens een doorverwijzing naar een goede KNO arts. Het kan ook zijn dat je neusschotje scheefstaat en dat het daar mee te maken heeft.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 11:51

ik heb dit vroeger veel gehad, ik zat toen konstant te snotteren en dan hing er zo'n grote bel uit mijn neus, dit is later echter minder geworden maar ik heb er toen nog steeds last van gehad, uiteindelijk is dit uitgelopen op bronchitis en daarna t/m de 2e kuur in longontsteking. na 4 jaar snotteren en die longontsteking zijn mijn ouders weer naar het ziekenhuis gegaan, neusamandelen laten knippen. dit heeft heel goed geholpen, sindsdien ben max. 1 keer per jaar een dagje ziek ofzo :)

tip: denk er ook eens over na om je neusamandelen te laten knippen. bij mij is het niet zo geweest dat dit een besluit of een tip van de dokter was ofzo, het was gewoon vrijwillig en het heeft geholpen ook! ;)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 11:54

MiniMaxi schreef:
Vraag eens een doorverwijzing naar een goede KNO arts. Het kan ook zijn dat je neusschotje scheefstaat en dat het daar mee te maken heeft.

Eerst even een vraag:

Wat is een KNO arts, want ik heb eerlijk gezegd geen idee.

Neusschotje zou kunnen, heb m al eens gebroken gehad toen ik 10-12 was (Weet niet precies hoe oud) maar nooit mee heen geweest.
Hij heeft toen wel ff goed gebloed, maar verder, deed wel 3 weken pijn en kon er niet aan komen zonder te huilen.

Achja ik was eigenwijs en me ouders zeiden: Och het is maar gekneust joh, gaat wel over.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 11:56

lucaa2 schreef:
ik heb dit vroeger veel gehad, ik zat toen konstant te snotteren en dan hing er zo'n grote bel uit mijn neus, dit is later echter minder geworden maar ik heb er toen nog steeds last van gehad, uiteindelijk is dit uitgelopen op bronchitis en daarna t/m de 2e kuur in longontsteking. na 4 jaar snotteren en die longontsteking zijn mijn ouders weer naar het ziekenhuis gegaan, neusamandelen laten knippen. dit heeft heel goed geholpen, sindsdien ben max. 1 keer per jaar een dagje ziek ofzo :)

tip: denk er ook eens over na om je neusamandelen te laten knippen. bij mij is het niet zo geweest dat dit een besluit of een tip van de dokter was ofzo, het was gewoon vrijwillig en het heeft geholpen ook! ;)

Ik heb mijn amandelen ook nog inderdaad.

Heb ook om de maand wel last van mijn keel, maar me dokter zegt dood leuk:

Ahh is maar een beetje ontstoken, goed uitzieken en een aspirientje nemen, gaat wel weer over.

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 11:57

KNO, keel-neus-orenheelkunde

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 11:57

Heb ook wel vaak last van bij me oren...

Kan het daar misschien ook weg komen?

(Verwacht niet dat jullie doktoren zijn ofzo, maar gewoon ervaringen)

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:06

Je neus en oren staan met elkaar in verbinding. Zo heb ik bijv. als ik verkouden ga worden en keelpijn krijg altijd jeukende oren. Ik zelf heb ook een neusschotje en m'n bijholte schotjes die niet helemaal goed staan en ben daardoor ook altijd iets verkouden. Dit kan operatief verholpen worden of je kan idd de keuze maken er dan mee te leren leven.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 12:09

Okeeeey dan!

Jaa klopt, daar heb ik inderdaad ook last van. Jeukende oren of pijnlijke ooringangen. Maar hoe kan ik er achter komen dat mijn neusschotje niet recht staat. Foto's laten maken?

En operatief....Moet je ook zeker onder narcose (ENGG nog nooit gedaan) en je keel en neusamandelen, doet dat ook na die tijd zeer? en wanneer kun je dat het beste laten doen? Qua temperaturen buiten of misschien in de vakantie tijd voor revalidatie, ik zit op school, dus vakantie tijd is zooo geregeld.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:10

*steekt hand op*
Hier ook! Ben nu al 3 jaar aan één stuk door verkouden, niet vaak echt ziek, maar wel vaak met hoofdpijn erbij, keelontstekingen etc. Mijn neus zit altijd dicht.
Laatst toch naar een KNO arts geweest en die zei dat mijn neusschotje scheef stond. Ik heb vroeger een klap op mijn neus gehad en daar blijk ik nu pas last van te hebben. Chronisch verkouden dus, of eigenlijk dankzij dat neusschotje.
Je kunt eraan geopereerd worden, maar dat vind ik het nog niet waard.

Ik slaap met een anti-snurk ding voor op je neus, niet omdat ik snurk maar omdat ik dan niet stik snachts omdat mijn neus dichtvalt. :') En verder leer je er inderdaad wel mee leven.

Dus inderdaad, bezoek een KNO arts!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 12:24

Dat ga ik maar doen.

Met slapen heb ik er niet veel last van eerlijk gezegd, ik lig ook ALTIJD op mijn zij, maar er is wel altijd 1 neusgat dicht. heeel soms zijn ze alletwee even open en dan word ik wakker, omdat het raar slaapt.

Moet wel zeggen dat ik tussen mijn 6e en 15 jaar veel op mijn neus gehad.

Ik was 6, kreeg ik een kopstoot van een pony (eigen schuld dikke bult)
op mijn 10e een voetbal in mijn gezicht, niet zachtzinnig. Huilen kon ik niet, omdat iedereen lachte.
Op mijn 12 een stok van mijn broertje tijdens riddertje spelen.
Op mijn 12e een sinaasappel op mijn neus omdat ik hem opgooide maar vergat hem om op te vangen. Hoe blond kan je eigenlijk zijn op dat moment?
Op mijn 14e een hard aangegooide honkbal bal, die sneller was dan mijn handen. Wat heeel zeer deed.

En elk jaar wel een elleboog van iemand waarmee ik stoei.
Met 15 jaar een keer een klap tijdens boksen opgevangen met mijn neus ipv met mijn handen.

Dus dattie scheef zou staan, zou me totaal niet verbazen.
En als ik zo terug lees, kom ik er achter wat voor een oen ik eigenlijk was, en nog steeds ben.

Japp, ik ga ff een KNO arts bezoeken.
Zijn ze gewoon bij een ziekenhuis te vinden?
Want dan is het niet zo moeilijk om een afspraak te maken.

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:26

Dat doe je goed Maralyn!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 12:29

Jaa goed he... :$:$

Heb elke week wel blauwe plekken van stomheid...Het maakt niet uit WAT ik doe, maar k heb altijd wel 1 blauwe plek.

Ben ook niet roekeloos bezig ofzo. Nee ben af en toe gewoon lekker blond.

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:31

Tsja, ik loop altijd tegen muren, kozijnen en dichte deuren op...
Ik rende en ondertussen zou ik de deur opendoen, ik miste de klink....
Vinger was heel misschien een beetje gekneusd.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:32

Jeukende oren is écht een symptoom van allergie!!! Komt bij mij altijd samen met de snot!!!

Allergie is niet echt dramatisch met naalden te testen :+ Bij mij deden ze plakkers met vloeistof op mn rug , die dan rood werden bij allergische reactie. Zo kan het ook . Gewoon even naar de mogelijkheden vragen bij je huisarts (bij hem heb ik dan wel weer twijfels : iedere ha komt toch bij altijd verkouden uit op een allergie als mogelijke oorzaak??? %) )

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 12:36

hahah

Owjaa heel herkenbaar, vooral met glazendeuren en denken dattie open staat.
BAM...

Ook al vaak je vingers tussen de deur gehad?

Stomste en echt het stomste wat ik ooit deed:

Een vlieg met een vliegenmepper dood slaan, en jezelf met die harde tussenstuk per ongeluk op je vingers slaan.
Vlieg was wel dood, maar mijn vinger deed wel zo zeer. Dikke bloed uitstorting, en nog geen 3 weken later zag je het terug komen in je nagel, vette bobbel en deuk in je nagel.

Huilen...huilen...ohh wat deed het zeer. En nu zit ik in een deuk achter de laptop.

Wat een actie zeg.

Of fietsen en een paaltje mee nemen. Denk dat mijn neus wel al 1000 x wat te lijden heeft gehad. En het zal nog wel 2000 x te lijden krijgen.

@ luckeyboy.

Okeey, nou dan ga ik me daar ook gewoon nog even op testen. En als ik plat ga, mensen genoeg die me wakker krijge...daar zijn HA ook voor.
Ik weet dat ik allergisch ben voor sommige wasmiddelen, dan krab ik me ziek. Heb nu ook eindelijk, omdat ik op mezelf woon, een wasmiddel waar ik niets van krijg.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:59

Hier ook een lotgenoot, zowel de verkoudheid als de naaldenangst :P
Ik moet altijd me neus snuiten, zelfs na het douchen. Het hele jaar door. Ga even op me gemak dit topic doorlezen :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 13:09

Klinkt als allergie;
Wist je dat mensen die bekend zijn met allergie, ook sneller blauwe plekken krijgen? :)

De oorzaak is niet bekend, maar het hangt wel samen.

De testen vallen mee; bij mij werd de vloeistoffen met een dun naaldje door de huid geprikt en voelde er amper iets van. Maar ze kunnen het ook zien door gewoon even bloed af te nemen; kunnen ze ook doen als je al op een bed ligt :) kno arts ben ik ook geweest; kreeg een cameraslang door mijn neus om in de holtes te kunnen kijken en röntgenfoto's. En gelukkig stond alles redelijk recht (bij weinig mensen staat het neustussenschot recht hoor! Hoort wat scheef te staan, mensen zijn niet zo symmetrisch :+ )

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 13:18

BRRRR een camera slang door je neus...
Heb nu al bibbers..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 13:20

Haha dacht ik ook hoor! maar viel mij reuze mee :)
(Ik vind het eerder onwijs gênant dat die man zei; ik zie hier een plekje, heb je neus gepeuterd? :') en ja, dan kun je door de grond zakken :D)
Altijd ziek zijn vond ik veel vervelender dan die onderzoeken :) ik kan nu tenminste weer aardig functioneren door de medicatie!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 13:29

Medicatie?

Toch geen medicijnen he....

haha jaa dat is best wel een beetje genant inderdaad. Mijn antwoord zou zijn geweest: Ja dat klopt, ik heb een hekel aan harde stukjes in me neus, dat doet me meer zeer dan dat wondje.

En dat is ook gewoon de waarheid. Denk dat iedereen dat wel eens een keer doet. En wie zegt van niet? Wil ik absoluut niet in de neus kijken...