Lachgas bij de Tandarts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pandour4evuh

Lachgas bij de Tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 22:10

ik heb sinds mijn jeugd een enorme trauma met tandartsen. ik ben in okt. 2010 weer voor het eerst gegaan. Veel moeten laten doen. en moet eerlijk toegeven dat ik sindsdien niet meer geweest ben. nu had mijn moeder een afspraak voor mij gemaakt vorige week maandag en moest ik er dus heen.
er moeten wat gaatjes gevuld worden en 2 wortelkanaal (probleem bij mij is dat dat na 1 dag pijnstilling altijd over is dus ik ga niet meer daarna) en verder moeten mijn verstandskiezen eruit.

nu werkt deze ta nu met lachgas en hij heeft het aan mij voorgesteld. wss veel slimmer want dan krijgt ie veel meer werk gedaan bij mij (zit altijd te stressen en te trillen)

mijn vraag is heeft iemand ervaring met lachgas en hoe is die ervaring geweest ook in relatie tot pijn en de prik pijn

zonnebloem18

Re: Lachgas bij de Tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:14

Geen ervaring maar wat zou ik graag een tandarts vinden die lachgas gebruikt.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:16

Ja hier, bij ons is er een echte art bij.
Mijn eerste behandeling is binnekort
Mijn pa voelde niks en kreeg maar weinig mee...dokter tikte m afentoe aan om te kijken hoevel hiij nog mee kreeg.
Hij was er erg tevreden over en dat is een wonder, mijn pa is nog banger voor de tand arts als ik.
Op de site van onse tandarts staat als het goed is ook wat info over lachgas, google op angsttandsarts amersfoort en je vind het wel..
Weet niet meer zeker hoe het heette.
Je hebt niks aan de site zelf als je in USA woont...maar misschien wel wat info over lachgas

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:19

Ervaring :-) bij het oefenrondje was ik heerlijk weg, maar bij de behandeling zelf moet je met je mond open liggen en dan is de werking van het lachgas dus veel minder dan wanneer je met mond dicht door je neus ademt. Als het je lukt alleen door je neus te ademen ben je zowat bewusteloos, maar anders te wakker. Over een anderhalve week volgende poging gaatje vullen, de laatste keer is alleen tandsteen gelukt met heel veel pauzes. Tandarts moet het trouwens bij de verzekering aanvragen, de behandeling met lachgas, dan hoef je ook helemaal niks te betalen verder, ik niet in elk geval. Muziekje mee en je goed concentreren op je ademhaling en niet te veel zenuwen of nadenken. Pijn voel je niet als je goed verdoofd wordt, prik wel maar daar heb ik verder geen problemen mee, wel met het geluid van de boor, wordt helemaal overstuur daarvan, dan hoeft het nog niet eens au te doen.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:52

Effe een schop omhoog.. omdat ik mij zelf na de tandarts wil/ moet schoppen...

Wie heeft er nog ervaring met lachgas...en zo wel goedde als andere ervaring..

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:56

ervaring met lachgas bij prikangst (dus bloedprikken enzo), gaf bij mij een goede ervaring.

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 10:02

Hier! Ik vond het ontzettend prettig! Was redelijk van de wereld en het was zo klaar voor ik het doorhad!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:58

Nog meer ervaringen.?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:02

In ballonnetjes op een feestje. Maar daar schiet je niks mee op. Ik ben wel superbenieuwd hoe dat werkt bij de tandarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:03

MarcoBorsato schreef:
In ballonnetjes op een feestje. Maar daar schiet je niks mee op. Ik ben wel superbenieuwd hoe dat werkt bij de tandarts.

:') :')

Ben zelf ook wel benieuwd hoe dat uitpakt bij de tandarts.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:13

Heel anders dan met een ballonnetje :+ je wordt er gewoon wat chiller van.