Paniekaanvallen???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oreade_

Paniekaanvallen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 18:32

Hey,

Het is al sinds enkele maandan dat ik opeens een raar gevoel heb.
Dat ik opeens het gevoel heb dat al het bloed uit mijn aders weg trekt, dat ik ga flauwvallen en dat mijn maag weg draait...

Sinds kort heb ik dit vooral op de bus, dat ik schrik heb dat ik opeens misselijk ga worden en me dan ook opeens misselijk voel...
Overlaatst ook op een overvolle fuif dat ik begon te denken; wat als ik hier niet buiten ga als het brand? Wat als ik hier val en de mensen vertrappelen mij hier, ENzo...

Zijn er mensen die dit herkennen?

Anoniem

Re: Paniekaanvallen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:35

Het zit duidelijk tussen je oren.
En hoe vaker jij gaat dingen dat je misselijk wordt en in paniek raakt hoe vaker dat ook gaat gebeuren.
Probeer ergens anders aan te denken en anders misschien wel naar een psycholoog ofzo te gaan. Want ik weet hoe vervelend het kan zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:40

Dat heb ik ook heel erg. Het grootste gedeelte van die paniek veroorzaak je eigenlijk zelf omdat je er zo over na gaat zitten denken etc. Het helpt wel om te beseffen dat het vooral in je hoofd zit, en dat er dus niks ernstigs met je lichaam aan de hand is. Verder goed diep in- en uitademen, en als het echt even niet meer gaat kijk dan of je even ergens alleen tot rust kan komen.

Het lijkt me ook wel verstandig om er even mee naar de huisarts te gaan, om alles even te laten controleren, bloed prikken etc. Het zou ook een lichamelijke oorzaak kunnen hebben namelijk. Maar indien het echt psychisch is, laat je dan vooral niet te snel medicijnen aansmeren, dat lijkt een makkelijke oplossing maar is het vaak niet.
Een psycholoog is wel het proberen waard, als je er echt veel hinder van ondervindt.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:46

Wat ook goed helpt (maar helaas niet altijd kan) is een flink stuk te gaan lopen. En dan niet wandelen, maar flink doorstappen. Of hard gaan fietsen.
Je lichaam maakt zich namelijk klaar om te vluchten, maar dat doe je niet. Door flink te bewegen trekt het weg.
Probeer niet de situaties te vermijden waarin je het krijgt. Rustig blijven en tegen jezelf zeggen dat er niks gebeurd.

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 18:51

Kan dit ook door stress zijn dat dit komt?

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:55

Probeer op je ademhaling te letten, ademhalingsoefeningen helpen heel goed bij paniekaanvallen. Als je op google zoekt, vind je zat goede oefeningen.

Sterkte, ik weet hoe vervelend paniekaanvallen kunnen zijn!

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 18:57

oke!

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:57

Wanneer zijn je paniekaanvallen begonnen, heb je misschien iets meegemaakt wat je nog niet hebt verwerkt? Praat er over wanneer je denkt dat je weer een paniekaanval krijgt de mensen om je heen kunnen je misschien geruststellen. Wat ook goed kan helpen is om er even uit te gaan bijvoorbeeld wandeling maken.

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 18:59

Tgo vooral door stress door het school denk ik.
Ik wil echt slagen mijn doel is dan ook om dit jaar af te studeren het moet gewoon!
Ik wil me zeg maar ergens bewijzen

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 19:54

Je benen aanspannen/ontspannen ( of beetje bewegen) kan ook helpen ( je daar op richten) of op andere dingen in je omgeving richting bv dingen in je hoofd opnoemen die je ziet.

Lekker hardlopen of iets dergelijks is altijd goed om stress te minderen.

Ga nooit dingen vermijden waar je bij denkt dit te krijgen, ga het juist extra veel doen om te oefenen.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:36

Oreade_ schreef:
Kan dit ook door stress zijn dat dit komt?

Absoluut. Ik heb er vroeger last van gehad. Nu weer net een hele nare periode achter de rug en ben er met behulp van haptotherapie net weer een beetje bovenop gekomen.
Herken jouw omschrijving, maar ik had het voornamelijk als ik ergens niet zomaar uit kon. Bijvoorbeeld uit de bus op de snelweg.

Nu, 15 jaar later heb ik het in de auto. En dus wéér op de snelweg. Of ik als ik lang moet wachten voor een stoplicht.
Ik ben 3 weken thuis geweest en werk nu 75% wat voorlopig ook zo blijft.
Ik kan je haptotherapie ten zeerste aanraden.

Edit: wat Zwartsnoepje zegt wil ik nog wel even benadrukken. Ik kreeg venlafaxine (antidepressiva tegen angststoornissen) van de HA voorgeschreven en ging door een hel. Ben er direct mee gestopt en heb mijn eigen weg gekozen: therapie dus.

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 21:02

Ga de tips zeker gebruiken!!!