In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Re: In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:04

Bloedneuzen kreeg ik ook, maar dat komt omdat de chemo je slijmvliezen aantast. Ik had ook bij iedere niespartij een bloedneus. Maar niet alleen de slijmvliezen in je neus worden aangetast. Ook die in je darmen en in je maag. Had dan ook snel last van brandend maagzuur en bloed na de ontlasting.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:06

Kitty_ schreef:
Hey Esther, zo te lezen sla je je er aardig door heen!
Bij mij lagen gelijk na mijn eerste chemo mijn eierstokken plat. In ruil daarvoor lijkt het wel of deze activiteit zich heeft "verplaatst" naar mijn neus. Ik heb non stop last van bloedneuzen, om gek van te worden. Het verkouden zijn kan van de Herceptin komen (volgens mij krijg jij deze ook toch?) mijn neus lijkt af en toe wel een kraan die niet meer dicht wil gaan :-) Ik zit inmiddels ook op de helft, ik heb donderdag mijn 9e kuur gehad, nog 9 te gaan! Ik heb trouwens een tijdje pure Aloe Vera drank van de Tuinen door mijn sapjes heen gedaan. Ik heb eerst aan de arts gevraagd of dat mocht. Schijnt je weerstand wat op te krikken, het is alleen mega smerig spul. Sterkte!


Heb jij maar 18 behandelingen met Herceptin. Ik had naast mijn chemo nog 52 weken Herceptin. Had tijdens die Herceptin-kuur echter nergens last van.

LiVetime
Berichten: 4369
Geregistreerd: 18-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 21:07

Brandend maagzuur herken ik ook inderdaad. Heb dan wel een maagbeschermer, maar maag en darmen raken alsnog behoorlijk van streek.

Frederique22

Berichten: 316
Geregistreerd: 30-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:10

Ah kon ik maar iets voor je doen :(:)

Kitty_

Berichten: 3042
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:19

Homiafortuna schreef:
Kitty_ schreef:
Hey Esther, zo te lezen sla je je er aardig door heen!
Bij mij lagen gelijk na mijn eerste chemo mijn eierstokken plat. In ruil daarvoor lijkt het wel of deze activiteit zich heeft "verplaatst" naar mijn neus. Ik heb non stop last van bloedneuzen, om gek van te worden. Het verkouden zijn kan van de Herceptin komen (volgens mij krijg jij deze ook toch?) mijn neus lijkt af en toe wel een kraan die niet meer dicht wil gaan :-) Ik zit inmiddels ook op de helft, ik heb donderdag mijn 9e kuur gehad, nog 9 te gaan! Ik heb trouwens een tijdje pure Aloe Vera drank van de Tuinen door mijn sapjes heen gedaan. Ik heb eerst aan de arts gevraagd of dat mocht. Schijnt je weerstand wat op te krikken, het is alleen mega smerig spul. Sterkte!


Heb jij maar 18 behandelingen met Herceptin. Ik had naast mijn chemo nog 52 weken Herceptin. Had tijdens die Herceptin-kuur echter nergens last van.

Was het maar waar ;-) ik krijg 18 chemo kuren en dan de rest van het jaar herceptin...

Op het aantal kuren na kun je stellen dat Esther en ik precies het zelfde hebben. Beide hormoon gevoelig met nagenoeg dezelfde behandeling. Ik ben in de tussentijd alleen van ziekenhuis veranderd, ik loop nu bij het nki avl.

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:27

SaZ schreef:
.
Volgens mij is dat eerder als je trombocyten laag zijn... Of dat ook geldt bij lage leuco's weet ik niet.

Balen van je dip Esther! Wel fijn als even huilen oplucht :j


Klopt, heeft te maken met je thrombocyten en niks met de leuko's

Flowerbomb

Berichten: 1432
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Re: In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:49

Wat super lief van vrouwke!!!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:23

Kitty_ schreef:
.

Op het aantal kuren na kun je stellen dat Esther en ik precies het zelfde hebben. Beide hormoon gevoelig met nagenoeg dezelfde behandeling. Ik ben in de tussentijd alleen van ziekenhuis veranderd, ik loop nu bij het nki avl.


Dat heb ik ook gehad. Alleen ben ik eerst geopereerd, daarna chemo en herceptin en slik nu al 5 jaar anastrozol voor de hormoongevoeligheid. Bij de eerste operatie is mijn borst geamputeerd. Na de chemo zijn preventief mijn eierstokken verwijderd en een jaar na de eerste operatie heb ik preventief mijn tweede borst laten verwijderen. Heb het gevoel dat ik er nu alles aan gedaan heb om te voorkomen dat het terugkomt als borst- of eierstokkanker.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:28

Pff wat een heftige verhalen zeg.
Ben zelf nu een enorme emo bom dus zit alweer met dikke tranen van jullie verhalen!

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Re: In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:56

Dipjes horen er bij en als janken daarbij helpt, laat maar komen die tranen. Ik vind dat je je er zeer sterk door heen slaat. Knap hoor.
Ik heb steeds heel veel bewondering voor jou. Ik ga duimen voor morgen en hoop dat je morgen je derde chemo gaat krijgen. Dan ben je weer een stapje dichterbij het eindstation. Zet m op meid, wij leven, wij denken, wij duimen, wij hopen, bidden, smeken, janken, etc etc lekker met je mee. En als het staatslot nu hier winnend is, dan deel ik graag een beetje met jou. Dikke knuffel en zet m op, tot morgen....

Kitty_

Berichten: 3042
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:23

Homiafortuna schreef:
Kitty_ schreef:
.

Op het aantal kuren na kun je stellen dat Esther en ik precies het zelfde hebben. Beide hormoon gevoelig met nagenoeg dezelfde behandeling. Ik ben in de tussentijd alleen van ziekenhuis veranderd, ik loop nu bij het nki avl.


Dat heb ik ook gehad. Alleen ben ik eerst geopereerd, daarna chemo en herceptin en slik nu al 5 jaar anastrozol voor de hormoongevoeligheid. Bij de eerste operatie is mijn borst geamputeerd. Na de chemo zijn preventief mijn eierstokken verwijderd en een jaar na de eerste operatie heb ik preventief mijn tweede borst laten verwijderen. Heb het gevoel dat ik er nu alles aan gedaan heb om te voorkomen dat het terugkomt als borst- of eierstokkanker.



Goed van je dat je er alles aan gedaan hebt! Ben je toevallig gen draagster? Ik weet inmiddels dat ik niet het li fraumeni syndroom heb en ook geen gen draagster ben. Ik vind het wel vreemd dat ze bijna overal gelijk willen gaan snijden. Dit wilde ze bij mij in het andere ziekenhuis ook doen maar dit wilde ik niet. Esther en ik krijgen eerst chemo's zodat ze via mri ( en bij mij zelfs nog 2 extra pet ct scans ) kunnen zien of de chemo aan slaat. Dit kan niet als gelijk de primaire tumor. wordt weg gehaald

rakkertjuuhh

Berichten: 1334
Geregistreerd: 03-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:44

wat rot zeg dat je geen uitkering ff krijgt oid.. ik zal mn ogen en oren is open houden voor sponsor.. zal fijn zijn voor je.
En nieuwe jaar 2013 word joun jaar! :) jij komt er wel weer! en loopt alles straks weer op rolletjes!
Heel veel succes en hele fijne jaarwisseling! dat je er maar beetje van kan genieten!!

Anoniem

Re: In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:48

Kippenvel van jullie verhalen... En een aantal van jullie ook mijn leeftijd (27)... Dan voel je je eigenlijk nog zo jong ej onschendbaar, maar ondertussen...

JNSW

Berichten: 527
Geregistreerd: 10-12-12

Re: In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:29

Pff wat heftig! Ik wens je heel veel sterkte, en ook alle andere die hiermee te maken hebben!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:30

Kitty_ schreef:
Goed van je dat je er alles aan gedaan hebt! Ben je toevallig gen draagster? Ik weet inmiddels dat ik niet het li fraumeni syndroom heb en ook geen gen draagster ben. Ik vind het wel vreemd dat ze bijna overal gelijk willen gaan snijden. Dit wilde ze bij mij in het andere ziekenhuis ook doen maar dit wilde ik niet. Esther en ik krijgen eerst chemo's zodat ze via mri ( en bij mij zelfs nog 2 extra pet ct scans ) kunnen zien of de chemo aan slaat. Dit kan niet als gelijk de primaire tumor. wordt weg gehaald


Ik ben niet genetisch belast, dat is inderdaad nog onderzocht, omdat mijn moeder aan eierstokkanker was overleden. Eierstokkanker en borstkanker kunnen namelijk aan elkaar gerelateerd zijn. Ik heb voor mijn operatie ook nog een scan gehad, hieruit bleek dat er 4 tumoren in mijn borst zaten en een vijfde zich aan het ontwikkelen was. (Op de mammografie en de echo waren er maar 3 zichtbaar.) Dus vandaar meteen opereren en daarna chemo. Een borstbesparende operatie was dus absoluut geen optie meer en ik moet zeggen dat ik dat ook niet erg vind. Ik riep dus bij de eerste operatie al dat ze beide borsten maar moesten verwijderen, maar dat wilde de chirurg niet, want in gezond vlees gaan ze niet snijden. Bij mijn eerste halfjaarlijkse controle moest ik alweer een scan laten maken, omdat het toch wat onrustig was in de resterende borst. Ik heb toen aan mijn chirurg gevraagd of deze onzekerheid nu ieder half jaar plaats ging vinden en dat ik daar dus echt niet op zat te wachten. Ik wilde er alles aan doen om zo normaal mogelijk, met zo min mogelijk stress, verder te leven en of hij toch niet wilde opereren. Bovendien wilde ik niet weer een jaar van mijn leven weggooien aan chemo, mocht het terugkomen in de andere borst. Ik heb toen echt moeten praten als Brugman, maar uiteindelijk is hij overstag gegaan en is de operatie voor de verwijdering van de tweede borst gepland.

Kitty_

Berichten: 3042
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:33

Homiafortuna schreef:
Kitty_ schreef:
Goed van je dat je er alles aan gedaan hebt! Ben je toevallig gen draagster? Ik weet inmiddels dat ik niet het li fraumeni syndroom heb en ook geen gen draagster ben. Ik vind het wel vreemd dat ze bijna overal gelijk willen gaan snijden. Dit wilde ze bij mij in het andere ziekenhuis ook doen maar dit wilde ik niet. Esther en ik krijgen eerst chemo's zodat ze via mri ( en bij mij zelfs nog 2 extra pet ct scans ) kunnen zien of de chemo aan slaat. Dit kan niet als gelijk de primaire tumor. wordt weg gehaald


Ik ben niet genetisch belast, dat is inderdaad nog onderzocht, omdat mijn moeder aan eierstokkanker was overleden. Eierstokkanker en borstkanker kunnen namelijk aan elkaar gerelateerd zijn. Ik heb voor mijn operatie ook nog een scan gehad, hieruit bleek dat er 4 tumoren in mijn borst zaten en een vijfde zich aan het ontwikkelen was. (Op de mammografie en de echo waren er maar 3 zichtbaar.) Dus vandaar meteen opereren en daarna chemo. Een borstbesparende operatie was dus absoluut geen optie meer en ik moet zeggen dat ik dat ook niet erg vind. Ik riep dus bij de eerste operatie al dat ze beide borsten maar moesten verwijderen, maar dat wilde de chirurg niet, want in gezond vlees gaan ze niet snijden. Bij mijn eerste halfjaarlijkse controle moest ik alweer een scan laten maken, omdat het toch wat onrustig was in de resterende borst. Ik heb toen aan mijn chirurg gevraagd of deze onzekerheid nu ieder half jaar plaats ging vinden en dat ik daar dus echt niet op zat te wachten. Ik wilde er alles aan doen om zo normaal mogelijk, met zo min mogelijk stress, verder te leven en of hij toch niet wilde opereren. Bovendien wilde ik niet weer een jaar van mijn leven weggooien aan chemo, mocht het terugkomen in de andere borst. Ik heb toen echt moeten praten als Brugman, maar uiteindelijk is hij overstag gegaan en is de operatie voor de verwijdering van de tweede borst gepland.


Pff ik kan me goed voorstellen dat je op die onzekerheid absoluut niet zit te wachten. Steeds maar weer in de stress hoe het er nu voor staat. Ik moet er ook niet aan denken ooit in mijn leven nog 18 chemo kuren te ondergaan. Eierstokkanker kunnen ze niet screenen, dat is of zichtbaar of niet zichtbaar is mij verteld door de arts. In jou geval respect dat je dit allemaal ondergaan hebt.

Frederique22

Berichten: 316
Geregistreerd: 30-11-12

Re: In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:08

Ik lees net op je blog dat je gesprongen hebt! Wat leuk! Ik duim voor je dat je morgen de 3e chemo mag doen!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Re: In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:18

Ik snap helemaal dat je opziet tegen je 3e chemo, maar hoe sneller je alles achter de rug hebt, hoe sneller je aan je herstel kunt gaan werken. Dus zoals ik al op facebook zei, even door de zure appel bijten, daarna gaat het alleen maar beter. Ik duim voor je dat je bloedwaardes morgen goed zijn.

MarjanB

Berichten: 16594
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:21

Jeetje..Hopen dat je snel weer op de been bent en je bedrijf verder kan zetten! Wel poedersuiker dat je naast je ziek zijn ook nog zorgen hebt over je bedrijfje en je financiƫn...

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:26

heel veel succes morgen esther. :(:)

LiVetime
Berichten: 4369
Geregistreerd: 18-08-06

Re: In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 23:15

Dankjulliewel. Ik duik nu mooi op tijd m'n bed in. Hopelijk verloopt de dag morgen zoals gepland.
In het beste geval ben ik morgenmiddag rond 12:30 uur weer het ziekenhuis uit. Moet er morgen om 08:45 uur al zijn. Morgenmiddag update dus!
Weltrusten allemaal voor nu.

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:40

Succes morgen! ik zal aan je denken! hopen dat je je goed genoeg voelt om oudejaarsavond te kunnen vieren :) Slaap lekker!

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Re: In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:24

Succes morgen!

Lieset23

Berichten: 418
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Bad Nieuweschans

Re: In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 08:12

Duim voor je Esther dat je vandaag de 3e chemo mag. Succes en sterkte!

SaZ

Berichten: 1421
Geregistreerd: 19-09-07
Woonplaats: Voorschoten

Re: In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 08:52

Heel veel sterkte vandaag, Esther! :)