Ernstige spinnen angst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eslixapie

Ernstige spinnen angst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 16:37

Ik heb ernstige spinnen angst. Zo erg, dat ik niet bij spinnen in de buurt durf te komen, hoe klein ze ook zijn. Als er een spin in mijn huis zit, dan ben ik echt in staat om te huilen. Ik durf ze zelf bijna niet weg te halen.
Mijn vriend denkt dat ik me aanstel en maakt me vaak belachelijk, maar ik ben écht bang.

Wie heeft dit nog meer? Heeft iemand tips hoe ik er vanaf kan komen?

juniper

Re: Ernstige spinnen angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:43

Vorig jaar ben ik naar Mexico op stage geweest, echt naar de middle of helemaal nergens. Mijn begeleider vertelde me dat er black widows leefden daar, en bang dat ik werd! De eerste dag gingen op survey dor akkers en bossen, ik had het niet meer! Spinnen zijn 1 ding, spinnen die dodelijk zijn, zijn een 2e. Ik had echt verwacht dat ik er niet levend uit zou komen. Na een paar dagen werd ik wat rustiger en toen dacht ik: er zijn hier ook oudere mensen, dus er moet wel een soort van overlevingskans zijn :P Dat heeft wel geholpen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:44

Zoek eens een hypnotherapeut, die kan je er wel vanaf helpen.

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:48

Jep ik heb er ook last van en niet een klein beetje.
Hoe je er vanaf komt weet ik niet ,ik heb wel ooit een volgelspin vast gehouden in de hoop dar het overging maar nee helaas.
Als je een manier vind ,please tell

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:16

Ik heb hetzelfde. Verwacht ook maar niet dat ik iets doe als ik een spin vlakbij zie. Ik verlaat mn bed er zelfs voor :=
Ik heb niet echt de behoefte om over mn angst heen te komen, dan moet je er namelijk mee geconfronteerd worden en dat kan mn hart niet verdragen denk ik _O-

Je stelt je absoluut niet aan of zo, totaal niet. Mensen die er niet bang voor zijn snappen onze angst niet altijd. xd

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:19

ik kwam te wonen in een huis letterlijk vol spinnen.. ik raak ze nog net niet aan.. maar ik douche nu rustig ook al zitten er een stel in de badkamer.. woonkamer slaapkamer boeit me eignelijk na enkele jaren van gewenning ook niet meer.

haha als mijn vriendin komt logeren lig ik bijna dubbel die ziet elke spin en gilt dat ook en komt die ruimte niet meer in.. ( die blijft dus niet slapen hier)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:20

Ik begrijp je helemaal.. laatsts zat ik op stal op de wc, kwam er een spin naar beneden. gelukkig had ik de deur niet op slot en ben ik gaan gillen, iedereeen stond zo in de wc maar dat kon me niet schelen, weg dat ding.

Ik sta voor de klas en de kinderen weten dat ik bang ben voor spinnen. Laatst gaf een kind een hand met een nepspin erin, nou dat ding ging bijna het raam uit. Of spelen op het schoolplein, en dan een spin op een stokje, en laten zien. De spin zwiept nog even door aan zijn draadje, nou ik sta aan de andere kant. Ben ooit gebeten door een giftige spin op jonge leeftijd, nou voor mij geen spinnen meer. Echt gegronde angst heb ik.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:21

Ik herken je probleem. Niet ik, maar mijn gastzusje (zusje dat 1 jaar bij ons in huis heeft gewoont), had echt een spinnenfobie gewoon. Zodra ze zelfs een oud spinnenweb zag verstijfde ze als ze er niet 1, 2, 3 langs kon.
Als er een spin op haar kamer zat, rende ze keihard huilend naar beneden en kroop ze helemaal tegen je aan.
We hebben dan ook gewoon iedereen die er een 'grapje' over wilde maken (nogal bot :+) gezegd dat het niet grappig is. Ze is er aan het eind van het jaar wel íets minder bang van geworden, omdat wij allemaal erg rustig bleven en steeds meteen de spin weghaalden. Oké, nog steeds ontzettend bang, maar niet meer doodsbang.
En inderdaad, veel mensen geloofden het niet, maar zo'n reactie als die zij had, die kan je niet 'faken'. Dat was écht. Ik was eerst ook wat sceptisch, maar na een week snapte ik het ook wel :)
Geen idee hoe je er vanaf kan komen eigenlijk, denk vooral met geduld en hulp van anderen, die dan normaal doen en niet met spinnen voor je neus gaan zwaaien ofzo haha

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:23

Een nederlandse spinnensoort? >;)

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:25

Oew bah!!

Als klein kind ben ik er al bang voor. onze hoekhuizen hebben van die fijne hoge struiken, nou spinnen nog groter dan mijn hand.. gatverdamme. nee ik heb ook een spinnenfobie, je bent dus niet de enigste!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:27

moonfish13 schreef:
Een nederlandse spinnensoort? >;)

Bedoel je mij? Dat was in Frankrijk ergens, de spin was een soort van doorzichtig leek wel. Ik weet dat mijn hand helemaal opzwol en dat het erge zeer deed, niet dat ik er dood van ging ofzo :7 , maar ik moest wel naar de ehbo!

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 19:56

In ieder geval fijn om te horen dat ik niet de enige ben!
Ik weet ook nog niet of ik het wel aan kan om ermee geconfronteerd te worden, maar aan de andere kant word ik wel gek van mezelf als ik ergens een spin tegenkom. Ik ben sinds kort op mezelf gaan wonen, en woon vlakbij het bos. Dat betekent heeeeeeeeel veel spinnen :')
Mijn vriend lacht me vaak uit als ik weer eens gillend een kamer uit ren omdat er een spin zit. Hij snapt echt niet dat ik bang ben, maar ik heb een trauma voor de rest van mijn leven aan die beesten.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:11

Ik heb het ook heel erg, mijn ouders vinden me belachelijk...
Zo kroop er ooit eens een spin over de zetel van de auto richting mij, jezus, ik was bang toen, ik deed mn gordel uit, sprong recht, is was aan het schreeuwen en mn moeder verschoot natuurlijk ook super hard. Het spinnetje was zo klein dat ze hem niet eens zag, maar ik vond het al groot genoeg...

Ik dood die dingen wel zelf, maar ook van een bepaalde afstand. Dus meestal ga ik ergens opstaan en laat ik er een schoen opvallen die ik er laat opstaan tot iemand hem wilt wegnemen :+

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:29

Hier nog iemand...
Ik zet het ook op het rennen/gillen als ik een spin(netje) zie.
Van jongs af aan al gehad, en vrees dat het ook niet zal veranderen. :n
Kleine spinnen durf ik nog op te gaan staan, maar zodra ze een dikker lijfje krijgen, is het gedaan.
Ik dur ze ook niet weg te halen, en moet er dan iemand bij roepen.
Ergste zijn die huisspinnen... Yak, dan raak ik wel in paniek.