Hoi allemaal... Na een hoop getwijfel toch maar besloten dit op bokt te zetten. Ik weet niet meer wat ik ermee aanmoet... Ik kom gelijk met de deur in huis.. Ik word bedreigd. Door een paar gasten. Ik ben zelf een meisje van 17 jaar. Denk dat hun in een leeftijd zitten van 18 tot 26 jaar. Ik weet dat ze gewapend zijn, Messen. (Een pistool zal me niks verbazen maar wil mezelf geen angst inpraten..)
Het is allemaal begonnen afgelopen Mei. Mijn broertje (13) vierde zijn verjaardag. Na een flinke tijd thuis bij familie te hebben gezeten, zijn mijn oudere neef (19) zijn vriendin (18) en mijn neefje (17) wat gaan drinken in een cafeetje op 10 min loopafstand van mijn huis. We hadden een gezellige avond gehad en liepen naar huis toen een groepje gasten naar mijn neefs vriendin en mij gingen staan fluiten. Mijn neef heeft wat dat betreft een vrij kort lontje, dus we stelden hem gerust en liepen verder. Om de hoek bij mijn straat stonden ineens, uit het niets 3 gasten achter ons, waarvan 1 mijn neef een knal op zijn kaak kreeg. Uit het niets. Vervolgens kwamen er nog 3 gasten aanlopen. Ikzelf heb ook een kort lontje, en lijk heel lief maar heb een grote bek.. Ik ging heel leuk tekeer want ik vond dat niet zomaar kunnen. Ik werd uitgescholden voor **prutsmuts **slet enz enz, wat mij nog kwader maakte. Een van die gasten kwam richting mij lopen en trok een mes uit zijn zak. Mijn neefje beschermde mij weer op zijn beurt en heeft tussen alle drama door mijn oom (zijn vader) gebelt. Ook ik belde mijn vader en binnen een minnuut waren ze er. Mijn vader is van het praten maar kreeg meteen een knal op zijn kaak. Dit is allemaal uitgelopen tot 1 grote vechtpartij, waarbij ik 1 gozer herkende, en hij mij jammergenoeg ook. Helaas ken ik ook veel goede vrienden van hem. (Ken ik dan via via) ik en mijn familie waren vlak voor de politie kwam binnen... Ik heb toen een maand of 2 de angst gehad om ze tegen te komen. In bijv de tram of in t centrum... Die angst had ik losgelaten... Maar ik kom ze steeds vaker tegen. Steeds vaker krijg ik de bedreigingen op mijn dak. Steeds vaker spreken gasten die ik niet ken mij aan bij mijn voornaam, om te zeggen dat ze me de volgende keer wel ff neersteken of pakken. En steeds meer maak ik me er kwaad om. Op het moment zelf heb ik een grote mond terug, stel ik felle vragen waardoor ik ze op hun plek kan zetten, en lijk ik iemand die zelfverzekerd is. Maar ondertussen hoop ik geen klappen te krijgen of een mes tussen mijn ribben te krijgen. Als die persoon dan uiteindelijk na nog een flink dreigement wegloopt word ik kwaad. Waarom moeten ze mij hebben? Zij zijn de genen die begonnen met vechten, alleen hadden ze de verkeerde voor zich! Waarom ik? Blijkbaar zijn ze hier nogsteeds mee bezig om ons eens terug te pakken, want inmiddels weten ze waar mijn neefje woont. Ik zou graag aangifte willen doen, maar mijn familie en ik ook zijn hierin ook strafbaar. Ik ben tijdens die vechtpartij zo kwaad geworden dat ik op een van die gasten zijn hoofd in heb staan trappen... Het bloed zat op mijn voeten. Heb geroepen: dit doet een **prutsmuts dus bij je! Ga je dat ook aan je vriendjes vertellen? Maar ik ben de bedreigingen zat. Ik wil graag aangifte doen, maar weet maar van 1 gozer de voor en achternaam. Verder weet ik van 2 gasten de voornaam, en dat is het. En volgens mij doet de politie daar niks mee, als je alleen een voornaam kan geven... Ik weet dat ze bekend zijn bij de politie. Zo heb ik van 1 van die gasten de twitter ontdekt en daarstond op: net vrijgesproken bij de rechtbank enz enz. Maar doen ze daar wat mee? Als je kan vertellen dat ze daar bekent zijn. Als k miss een foto kan laten zien van die gasten die mij het meest lastig vallen, en daar een voornaam van weet?
Kan iemand mij helpen? Ik weet het niet meer namelijk... Tot nu toe is het allemaal nog goed gegaan en was ik met vrienden tijdens die bedreigingen, maar wat als ik een keer alleen ben en ze pakken me? Wat dan...? Ik maak me daar grote zorgen om, omdat ik niet weet of ze mij echt zullen pakken of niet. Ook weet ik niet wanneer het gebeurd of wat ik moet doen als ik ze zie. Mijn moeder gaf een goede tip omdat ik ze tegenkom met het uitgaan. Gewoon naar de beveiliging lopen om te vragen of ze die en die in de gaten willen houden omdat ze me al enige tijd bedreigen...
HELP! Ik weet het niet meer =(
Esprit4
Geplaatst: 07-11-12 00:21
ik zou hier zeker aangifte van doen dit is toch niet normaal mer
Maar wat als ik vragen krijg die ik niet kan beantwoorden. Ik weet alleen dat ze in mijn wijk wonen en rondom deze wijk, en weet van enkel 3 gasten de naam... Kunnen ze daar wat mee?
als die ene net is vrijgesproken kunnen ze daar zeker wat mee en het is het slimste om gewoon gelijk alles te vertellen want dat van jullie was in feite zelfverdediging
Als je geen aangifte doet kunnen ze sowieso niks natuurlijk
Shirrlfl
Geplaatst: 07-11-12 00:40
Jeetje wat erg meis Ik weet niet hoe het gaat met aangiftes maar kan je iniedergeval geen aangifte doen van bedreiging? Waarschijnlijk vragen ze dan of er aanleiding voor was en dan kan je vertellen wat er is gebeurt. Tuurlijk jullie hebben ook wat gedaan maar dat was uit zelf bescherming. Helaas mag dit niet maar als jullie uit het niets klappen krijgen en met een mes voor je staan en de bedreigingen door gaan lijkt mij dat de politie je zeker kan helpen! Uit komt t toch wel en heb zoon vermoeden dat als jullie jij doen de bedreigingen door blijven gaan en het misschien nog eens gebeurt.. Ook voor jezelf psychisch zal je t zwaar krijgen. Lijkt mij dat je niet rustig meer over straat gaat en je toch bang blijft Hopelijk komt het goed!
Mm, ik weet niet of ik aangifte zou doen. Als ze de daders dan vinden zullen die ook hun kant van het verhaal vertellen, en zullen jou strafbare feiten ook boven water komen. Als je toch aangifte doet zou ik iig zelf al bij de politie aangeven wat jij verkeerd hebt gedaan, als ze daar via via achterkomen kom je niet echt geloofwaardig over.
NWDynamite
Geplaatst: 07-11-12 00:45
Aangifte doen en eerlijk zijn. Het is de politie hun werk om uit te zoeken wie ze zijn, dat jij al wat namen hebt ook al zijn het voor namen is meer dan genoeg.
Melissa
Geplaatst: 07-11-12 14:49
Een aangifte is een verzoek tot strafvervolging. Zonder aangifte kan de politie niet veel. Als jij aan de balie komt met foto's en namen, zonder dat je aangifte doet, dan kunnen ze er niks mee doen.
Dat je zelfd schuld hebt, maakt voor de aangifte niet uit. Het is daar misschien wel mee begonnen, maar feit is dat jij bedreigd blijft worden door die jongens. Elke bedreiging staat weer los van hetgeen er in het begin gebeurd is. Als jij eerlijk bent in je aangifte (het verhaal waarmee het begonnen is, tot aan nu) dan maakt het vootr het onderzoek niet uit, omdat, zoals ik al zei, feit is dat die gasten blijven bedreigen.
Op het moment dat je bedreigd wordt, kan je ook 112 bellen, dan wordt degene die je bedreigd direct aangehouden. Dat ze vrijspraak hebben gekregen bij de rechtbank voor de eerdere bedreiging (is dat de bedreiging bij de vechtpartij?) heeft geen invloed op je aangifte. Dat is immers een andere zaak.
Dat van die vrijspraak heeft niks te maken met de vechtpartij of bedrijgingen bij mij. Dit is voor mij gewoon een teken dat ze bekend staan bij de politie en ik wat dat betreft misschien een voordeel heb. Dan weten ze met wat voor gasten ik te maken heb, en kunnen zij voor mij kijken wat ze voor me kunnen doen en of de bedreigingen waargemaakt worden of dat het allemaal nep is. Daarbij is het voor mij gewoon een veilig gevoel als ik die aangifte heb staan, en ik weer dreigingen op mijn dak krijg en meteen kan bellen!
Hmm ik weet 't niet.. Niks doen heeft ook geen zin, maar wat jij zelf gedaan hebt verdient ook geen schoonheidsprijs. Je kan er altijd met een agent over praten, en aan de hand van dat gesprek besluiten of je aangifte wil doen of niet.
00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.
@miracle: Je hebt zeker gelijk. Aan de ene kant was het idd zoals er al genoemd staat in het topic, dat het zelf verdediging was... Aan de andere kant: ik weet dat ik een kort londje heb en snel mijn handjes niet meer thuis hou als ik de kans krijg. Ik weet idd ook dat dit niet goed is, ben ook al bezig met mijn agressie. Maar als hun nooit geslagen hadden, was het nooit zo uit de hand gelopen. Het ging van 1 klap naar een grote ruzie, zonder lichamelijk contact naar een mes trekken, en vanaf daar kwamen de mannen erbij en is het uitgelopen tot een grote vechtpartij. We hadden er niks meer van gehoord tot nu de bedreigingen mijn kant steeds meer opkomen. Ik geef dit ook thuis door, en heb met mijn ouders afgesproken dat mocht het nog een keer gebeuren dat ik aangifte doe. Wat dat betreft ben ik heel eerlijk en geef ik ook mijn eigen fouten toe, dus ik vertel van A tot Z en van Z tot A weer terug het hele verhaal.
Wees verstandig en loop de volgende keer gewoon weg, nooit meer wat terug zeggen dus. Als ze je nog een keer lichamelijk aanraken 112 bellen maar probeer echt niet meer te gaan schelden of 1 woord te zeggen tegen 1 van die gasten dat werkt toch niet. Elk woord is voer voor hun.
Met uitgaan heeft je moeder je wel een goede tip gegeven, zorg ook dat je savonds niet meer alleen over straat gaat ofzo dat is altijd wel verstandig met dit soort lui.
Over het algemeen bijten blaffende honden niet dus laat je niet bang maken. Als ze jou echt hadde wille pakke hadde ze dat denk ik allang gedaan.