Afslankeiwit als maaltijdvervanger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Primavera

Afslankeiwit als maaltijdvervanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 14:14

Hallo allemaal,

Om wat verantwoorder af te vallen wil ik eens een afslankeiwit gaan gebruiken. Mijn vriend sport zelf ook met eiwitpoeders en dat bevalt hem erg goed en hij vertelde mij dat ik het eens zou kunnen proberen.

Je zou 1 of 2 hoofdmaaltijden per dag moeten vervangen door zo'n shake (2-3 uur vol, 105 kcal per shake) en de rest van de dag gewoon op je eten letten en uiteraard je bewegingspatroon aanhouden.

Mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee?

Dioxide

Re: Afslankeiwit als maaltijdvervanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:16

Met alleen eiwitshakes kom je er niet, je zult ook doelgericht moeten sporten. Eiwitten zijn voornamelijk belangrijk voor een goede spieropbouw.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 14:17

Uiteraard. Dat was ik ook niet van plan hoor. Ik heb me goed ingelezen, maar vroeg me gewoon af of er mensen ervaringen hebben met dit product?

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:19

Ik heb shakes geprobeerd. Voor mij werkte dit niet, kreeg ze amper binnen en ik kreeg na enkele weken echt zin om 's morgens en 's middags mijn tanden ergens in te zetten ipv dat vieze goedje te drinken.
Ik kreeg er wel een vol gevoel dat minstens 4 uur duurde.
Laatst bijgewerkt door tesseke op 06-11-12 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:20

Vriendinnetje van mij ging flauwvallen daardoor en uiteindelijk kom je niet meer van die zooi af, want je lichaam gaat wennen aan minder energie, dus snel kans op jojo-effect :S Weet het zelf ook niet, maar ik ga het iig nooit proberen. Echt gezond kan het niet zijn...

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:26

Ik heb het ook gedaan en ben 10 kilo afgevallen van maar 38/40 naar 36/38.

Ik vind echt een goed product. Je moet altijd er voor zorgen dat je vitaminen binnen krijgt.
Mensen missen vaak het gevoel dat ze niet hebben gegeten omdat ze niet hebben gekauwd, maar dat had ik totaal niet. Je zit lekker lang vol.

Ik neen dit soms nog mee naar het werk of als ik vroeg weg moet en geen tijd meer heb om te eten.
Als je vragen heb stel maar hoor! Ik kan me niet voor stellen dat mensen hier van flauwvallen. Ik zeg niet dat ik je niet geloof maar misschien heeft ze het niet goed aangepakt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:28

Ik heb ook een dieet gedaan met shakes een paar jaar geleden. Tijdens het dieet zelf ging het allemaal prima, ben 13 kilo afgevallen alleen bleken mijn darmen na die tijd dusdanig van slag dat ik daar nog steeds problemen mee heb.
Ik doe het nooit meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:30

je maaltijd vervangen door 105 kcal := ? Dat is echt een calorie-crash dieet en heeft weinig te maken met eiwitopbouw ofzo.

Een volwaardige maaltijd is minimaal 400 kcal.... Groot risico op jojo-effect dus denk ik.

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:31

Ik heb ook altijd last gehad van mijn darmen zo erg dat ik daar dus echt van flauwviel! Mijn blinde darm is er uit, maar nu ik 5 dagen in de week normaal eten en 2 dagen nog shakes neem heb ik veel minder last als dat ik normaal had. Sommige mensen hebben juist vezels nodig voor een goed darm flora waarschijnlijk ik niet.

Mocht je er wel voor kiezen om eiwit shake's te nemen dan zou ik ook 2x per week een kom yoghurt nemen met tawezemelen.
Het is ook verstandig om normaal voedsel tussen door te nemen. Neem soms een gekookt ei, appel, biefstuk, rundervinkjes,
Heb je zin in wat zout's neem dan kippen soep of een paar plakken runder rookvlees ipv een koekje.
Laatst bijgewerkt door caj2008 op 06-11-12 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:34

je gaat je hele spieren 'opeten' en die komen er daarna weer net zo hard aan.

beter minder snel afvallen door anders te eten, dan hou je het alleen bij vetjes die dan verdwijnen. dan ligt je stofwisseling niet volledig overhoop en als je anders eet kun je dat voor altijd volhouden.

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:35

Amaris schreef:
je gaat je hele spieren 'opeten' en die komen er daarna weer net zo hard aan.

beter minder snel afvallen door anders te eten, dan hou je het alleen bij vetjes die dan verdwijnen. dan ligt je stofwisseling niet volledig overhoop en als je anders eet kun je dat voor altijd volhouden.

Juist bij dit dieet blijven je spieren. De eiwitten houden de spieren zoals ze zijn en pakken juist het vet.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:36

ik help het je hopen. als je van gewoon eten naar zó weinig calorieen gaat zal je lichaam daar toch op een bepaalde manier op reageren denk ik

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:40

Ik doe een kh arm dieet en kon op een gegeven moment geen eieren meer zien. Ik ben toen begonnen met shakes als ontbijt en dat gaat super. Wel vult het stukken minder dan als ik eieren eet.
Een maand lang heb ik ontbeten met shakes en nu wissel ik af met eieren en kwark met lijnzaad en cocos.

Ann_moi

Ik ben hier absoluut niet voor.
Eiwitten in eiwitshakes zijn voor het lichaam minder makkelijk op te nemen dan eiwitten uit maaltijden, waardoor je en te weinig calorieën binnen krijgt, en daarnaast ook nog het risico loopt op een eiwit tekort.
Het klinkt gek, maar dit komt weleens voor. Je lichaam kan namelijk makkelijker complexe eiwitten opnemen dan de kleine eiwitjes in de shakes.

Als je wil afvallen begin dan eerst met een gezond eetpattroon en je aardappels te verminderen en de vezelrijke producten te verdubbelen. Dan zit je ook niet met honger.

_Tara_

Zijn die foto's in je profiel zo oud dan? := Ik zou je dit persoonlijk afraden. Een eiwitshake voor bij het sporten is geen probleem natuurlijk. Maar om echt een maaltijd te vervangen door een shake... Nee :n Je kunt dan beter gewoon gezond eten (volkoren, groenten, fruit).

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 14:44

_Tara_ Het is ook meer inderdaad om mijn eiwitten aan te vullen voor tijdens het sporten. Ik heb het misschien een beetje verkeerd neergezet, maar ik wil die eiwitten als ochtendmaaltijd vervangen. Die is bij mij nooit 400 kcal (zoals iemand hier beweerde) en zo kan ik mijn spieren behouden tijdens het sporten.

De foto's geven een redelijk beeld hoe ik ben, maar er mogen nog een 5-tal kilo'tjes af. Ik wil dit supplement meer gaan gebruiken om mijn spieren te behouden.

Edit: ik wil dit gewoon een keer gaan proberen. Niet om voor vast aan te houden :)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:49

Je hebt ook het eiwittendieet, misschien is dat wat? Omdat hier de shakes opzich zo worden afgeraden..
Ik heb zelf een tijdje mijn avond eten (de rest dus niet) door modifast shakes. Ik ben 5 kg afgevallen, dit waren voornamelijk de kilo's die er tijdens de kerst aangekomen waren. Maar daarmee verander je je eetpatroon niet (ofja, tijdelijk maar). Ik ben maar 1 kg aangekomen erna, maar het had er puur mee te maken dat ik met de kerst een klein beetje meer had gegeten, en een klein beetje minder had gesport ;)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:53

En waar moeten die kilo's vanaf dan? Volgens mij ben je echt niet te dik.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:57

crazycactus schreef:
En waar moeten die kilo's vanaf dan? Volgens mij ben je echt niet te dik.

daar ben ik het helemaal mee eens. Ik zou willen dat ik zo was.

Ik doe op het moment een kh-arm dieet omdat ik niet tegen volkoren/tarwe brood en yoghurt kan. Dan is kh-arm makkelijk. Ik ben bij een dietiste geweest, maar bleef daar honger houden. Dus daarom dat ik weer kh-arm ben gaan eten. Wel eet ik meer groenten dan dat volgens het eigenlijke dieet mag en let ik niet zo op de marinades van vlees. Ik eet nu gezonder dan dat ik van te voren ooit gedaan had. Veel groentes, wat vlees en eiwitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:57

Je kunt je maaltijden natuurlijk ook veranderen door andere eiwitrijke producten. Bv. Ontbijten met magere kwark en havermout en lunchen met een omelet ed. Er zijn genoeg recepten voor eiwitrijke maaltijden te vinden, en dan kun je je aantal kcal wel verminderen ( wat opzich helemaal geen slecht idee is) maar niet zo drastisch als in de OP. Al zal het dan mss wat langer duren, dat is wel een meer langetermijn effect.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 14:58

crazycactus zoals ik ook al antwoorde op Tara: ik wil meer mijn spieren behouden als afvallen. Maar omdat ik toch al zo bezig met met sporten wil ik het graag eens een keer proberen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:03

Ik zou nooit maaltijden vervangen door shakes. De start van je spijsvertering begint met kauwen, een goede spijsvertering zorgt voor een betere verbranding.

De proteïnen ' diëten' die ik ken is een verrijking van eiwitten op je normale voeding, geen vervanging van je voeding! Nadeel daarvan is dat je vaak last krijgt van je darmen en pukkels.

Wat ik zou adviseren is een op papier te zetten wat je eet en uit te rekenen 1. hoeveel Kcal je binnen krijgt aan suikers, vetten, koolhydraten en eiwitten. Er is een verhouding voor waarop je lichaam het beste functioneer (dacht 25% eiwit, 25% -plantaardig- vet en 50% koolhydraten), als je die aanhoudt val je waarschijnlijk af en zal je in staat zijn spieren op te bouwen. tevens is dat een leefstijl en niet een crash dieet waarbij je snel gewicht verliest en vervolgens weer aankomt.

als je droger wilt worden: veel tonijn, kip, witte rijst eten en geen suiker, dierlijke vetten (behalve visvetten) en weinig tot geen zout :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:11

Ik zag mensen beginnen over een eiwittendieet, hier zou ik persoonlijk niet aan beginnen. Dit is echt funest voor je nieren. Ik zou altijd bij minstens 1 hoofdmaaltijd koolhydraten blijven eten. Uiteraard volkoren.

Als het je bedoeling is om eiwitten aan te vullen voor bij het sporten, ontbijt dan gewoon normaal en neem die eiwitshake als extra, niet als vervanging.

Wat Menino zegt, is ook een optie. Al heb ik altijd begrepen dat je uit 'normaal' eten nooit zoveel eiwitten kunt halen als uit zo'n shake. Maar daar weet ik het fijne verder niet van.

Nog een tip overigens, als er mensen zijn die hier verstand van hebben, zijn 't wel bodybuilders. Ik zou dus eens op zo'n forum gaan zoeken naar antwoorden op je vragen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:54

Meid als je spieren wil opbouwen moet je trainen, dat krijg je nooit door een dieet voor elkaar. Maar spieren zijn zwaarder dan vet... Dus wat je wilt is tegenstrijdig.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:56

Je hebt die eiwit poeder helemaal niet nodig.. echt een onzin dieet dus.

Eet gewoon een flinke bak kwark/yoghurt, ei, kip.kalkoen (mager vlees), melk, vis ( afwisseling) elke dag..

Als je gezond eet en sport dan kan je best veel hebben en je lichaam heeft gewoon veel meer aan dat soort producten dan die onzin dieten allemaal.

Hoeveel weeg je dan eigenlijk?