Middenvoetsbeentje gebroken. Ervaringen gevraagd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

samoth

Middenvoetsbeentje gebroken. Ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 11:15

Ik heb op dinsdag ongeluk gehad met paard, ik wou het paard uitstappen op het dijk, het paard is op het afrit van het boerderij uitgegleden en mijn voet kwam onder buik van het paard terecht. Paard is ongedeerd gebleven.

Ik liep eerst naar het paard toe maar ik besefte dat het niet goed was, paard liep uiteindelijk naar mij toe en ben lopend naar boerderij gegaan. Ik ben uiteindelijk naar huis gereden, ik ben toen door mijn goede vriend opgehaald en dan door naar het eerste hulp. Daar bleek dus dat mijn middenvoetsbeentje bij het kleine teen de kop van het MVB gebroken is. Het is beetje verschoven naar binnen toe maar een mooie rechte breuk. Ik moet 1 week spalkgips en dan 5 weken loopgips.

Ik maak ook beetje zorgen omdat ik mijn tenen heel moeilijk stil kan houden, vanmorgen moet ik ook ineens uitstrekken, ik kon niet tegenhouden en voelde in mijn gebroken gedeelte kraken...

Ik ben erg benieuwd hoe bij jullie is gegaan met genezingprocest en wanneer zijn jullie gaan lopen?

Ik wil eigenlijk snel weer aan werk gaan...

noudy

Re: Middenvoetsbeentje gebroken. Ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:21

Mijn dochtertje had toen ze ongeveer 6 jaar was 3 middenvoetbeentjes gebroken, ze liep er al heel snel weer op rond had ook eerst een spalk en daarna loop(ren)gips.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:28

Ik heb ook mijn middenvoetsbeentje gebroken een aantal jaar terug.
Ik was in het weekend naar de huisartsenpost geweest, maar die hadden me teruggestuurd met de mededeling dat het alleen gebroken was, want anders had ik wel harder gepiept.

Uiteindelijk zelf naar mijn eigen huisarts gegaan na het weekend en om foto's gevraagd. Daarop bleek dat het toch gebroken was. Ik kreeg meteen gips, maar ze hadden het gips te strak gezet.
Ik had ook nog eens mijn voet zwaar gekneusd en had een hele grote zwelling. Nadat de zwelling minder was ben ik meteen gaan lopen en bij mij mocht het gips er na 4 weken af.
Kon daarna gewoon alles weer doen.

Moet zeggen dat ik er soms nog wel last van heb. Bijvoorbeeld met blote voeten in het zand lopen is niet echt prettig.

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:34

Mijn moeder heeft vorig jaar hetzelfde middenvoetsbeentje gebroken als jij. Het was bij haar alleen geen mooie breuk, eerst wilden ze kijken of het met alleen gips zou genezen. Na 6 weken was het nog niet geheeld en hebben ze er stalen pinnetjes/draadjes in gedaan. Toen weer een aantal weken met gips gelopen, en daarna moest ze nog een keer onder het mes om die draadjes weer te laten verwijderen.
Alles bij elkaar is ze er bijna 9 maanden zoet mee geweest en wat _Michelle_ hierboven al zegt, ze heeft er nog steeds last van als ze op blote voeten in het zand loopt, of over ongelijke ondergrond.
Hopelijk zal jij er sneller vanaf zijn en heelt het beter! Sterkte ermee :)

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 18:48

Ik loop nu inmiddels op loopgips, het gaat goed en ik moet nu 4 weken ermee rondlopen. Dus totaal 5 weken

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:19

Ik heb precies hetzelfde als jij gehad, mijn paard viel toen ik erop zat en mijn voet kwam onder zijn buik terecht. Dit is nu 7 maanden teug. Heb toen ook mijn middenvoetsbeentje gebroken, maar wel helemaal bovenin, er was als het ware een stukje afgebroken, waar ze operatief ook moeilijk bijkonden omdat het tussen allemaal andere botjes zat. Ik heb toen 8 weken in het gips gezeten. Daarna kon ik vrij snel weer lopen en dingrn doen, al is je voet in het begin erg slap en moeten die spieren weer helemaal opbouwen. Ik had een verschil van 1,5 cm tussen beide kuiten haha. Die breuk heb ik sindsdien af en toe gevoeld als een scherpe steek en dan vooral bij rare of inspannende belastingen (in een kuiltje stappen of op je tenen staan). Waar ik eigenlijk meer last van heb gehad is mijn voorvoet, die spieren daarin bleken zwaargekneusd door de val (middenvoetsbeentjes hebben de tussenliggende spieren zwaar beschadigd door de klap) en dat heeft maanden geduurd voordat die pijn echt weg was en nog merk ik het weleens bij bepaalde bewegingen of als ik lang gelopen of gestaan heb. Al met al heb ik dus nog wel behoorlijk wat pijn gehad, maar dat was vooral in het begin en daarna als ik toch even te hard van stapel liep. Als je gewoon goed rekening met je voet houdt en het echt de tijd geeft om goed te helen, denk ik dat je er het snelst bovenop bent, maar iedere breuk is natuurlijk anders. Ik zou je wel aanraden om naar de fysio te gaan, daardoor was mijn voet veel sneller soepel en het heeft goed geholpen in de opbouw van mijn spieren. Sterkte!

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:22

Ik heb toendertijd ook een topic geopend trouwens, met vrijwel dezelfde vraag, dus wie weet heb je er nog wat aan! [MW] Voet gebroken, ervaring?

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 17:29

Thx :)