Help! Zoutoverdosis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dressuur518

Help! Zoutoverdosis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 18:32

hoi allemaal,
ik heb net het eten gekookt, omdat mijn ouder een weekendje weg is, nou heb ik er veeltste veel zout ik gedaan en het was echt niet te eten ik heb er wel wat van gegeten (het was een wrap,halve warp gegeten) maar ik vroeg me af of die nu er schadelijk is voor mij? en wat ik nu het beste kan doen (ben al begonnen met drinken en kan geen glas water meer zien!) ik heb er gewoon 2 met de zout pot over heen gestrooid en en een biljon blokje bij gegooid, daarna de miks en alles wat er bij hoorde!

ik voel me een beetje dom, zeg ik dat ik wel voor mezelf kan zorgen en eten kan koken loop ik een halve zout vergiftiging op!

alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door chocobroodje op 02-11-12 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock uit de titel gehaald

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:33

Zoutvergiftiging bestaat niet hoor, relax gewoon goed drinken tegen de dorst.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:34

haha denk dat het geen kwaad kan hoor... je krijgt er alleen een beetje dorst van! volgende keer geen zout, of bouillion blokje dan! haha succes...

Samiyah

Re: HELP! ZOUTOVERDOSIS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:35

Wat is miks? :P
Maar als je een halve wrap hebt gegeten is er niks aan de hand hoor.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:35

Wat ik een keer heb gehad, nadat ik de restjes zoutkorreltjes op had gegeten uit een doosje met van die zoute stokjes dat ik een paar minuten daarna meteen moest overgeven, gewoon omdat het ontzettend ongezond is dus zorgde mn lichaam dat het er weer uit ging.
Maar dat is bij jou niet het geval aangezien het langer geleden is. Gewoon veel drinken :j

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:37

marleen_usar schreef:

toch is het een manier van zelfmoord in japan maar dan hebben we het wel over kilo's zout waardoor je helemaal uitdroogt doordat al het vocht uit de weefsels getrokken wordt. Hihi beetje horror verhaal maar voor een vergiftiging moet je echt minstens een kilo eten en niet meer drinken dus het komt helemaal goed

kleinvosje

Re: HELP! ZOUTOVERDOSIS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:39

Je zult flink dorst hebben, drink dan dus ook gewoon, dan plas je het overschot vanzelf weer uit!

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 18:40

rooswita schreef:
marleen_usar schreef:

toch is het een manier van zelfmoord in japan maar dan hebben we het wel over kilo's zout waardoor je helemaal uitdroogt doordat al het vocht uit de weefsels getrokken wordt. Hihi beetje horror verhaal maar voor een vergiftiging moet je echt minstens een kilo eten en niet meer drinken dus het komt helemaal goed

ow gelukkig ik was al bang dat ik ook uit zou drogen, krijg weer dorst dus ga zo gauw wat drinken, super fijn want ik heb vanavond een feestje, dat wordt telkens richting de wc rennen haha! ik denk niet dat ik een hele kilo op heb gelukkig!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:41

Kan helemaal geen kwaad hoor, je zal hooguit dorst krijgen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:41

Wat in zo n geval helpt tegen erge zoute smaak. Gooi er een of twee geschilde aardappelen bij en kook die even mee. Daarna die weggooien. Dan haal je een deel van het zout weg.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:03

dressuur518 schreef:
ma ik denk niet dat ik een hele kilo op heb gelukkig!

Gelukkig maar :')

Eskimo

Re: Help! Zoutoverdosis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 03:36

Denk dat je naar het ziekenhuis moet en ze je maag moeten leegpompen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 06:51

Als je te veel zout binnenkrijgt dan werkt je lichaam dat zelf naar buiten. Overschot wordt vrij snel uitgebraakt. :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 07:25

:')
you made my day :')

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 07:29

rooswita schreef:
marleen_usar schreef:

Zout is vocht vasthoudend. dus als je veel zout eet, dan houd je lichaam meer vocht vast (gewichtstoename) maar alleen als je dan NIET drinkt, dan kunnen je nieren idd problemen gaan krijgen.
Maar dit is echter wel een proces dat over een hele lange tijd gedaan moet worden, want van 1x of2x krijg je echt geen lichaamlijke problemen. Misschien een verhoogde bloeddruk, maar dat is alles.