hoofdpijn, licht in hoofd, lage bloeddruk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

hoofdpijn, licht in hoofd, lage bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:22

hellep. Ongeveer 4 weken geleden begonnen.
Verschrikkelijke bonzende koppijn. Daarvoor echt 2 a 3 jaar geen hoofdpijn gehad. Was toen wel met een dieet/gezond-eet-plan begonnen maar dat heb ik 3 dagen volgehouden. Sindsdien ellende.

Ik heb telkens zo'n bolle opgezwollen kop, al zie ik dat alleen zelf. Ik heb hele erge wallen. Als ik op sta draait alles en vooral; hoofdpijn-aanvallen. Het ging 2 weken goed, maar toen kwam daar de week voor de tentamen-week. En hoppa. weer ellende. Deze week al 2x nachten wakker gelegen door de koppijn

Nu kan ik wel wat hebben, maar met mijn tentamenweek voor de boeg vind ik dit niet zo chill. Ik zie lettertjes echt dansen (bokt gaat goed, echt :D ) en televisieprogramma's volgen lukt alleen op het niveau van GTST. Als ik nieuwsuur kijk ben ik echt in 3 sec. de draad kwijt.
Nu moet ik volgende week wel ongesteld worden, en was deze leer-week wel weer een goede inluiding van een boel-stress. Tevens heb ik behoorlijke verkrampte schouders en ben ik dus gevoelig voor spierspanningspijn. Maar zo erg heb ik het in mijn leven nog niet gehad.
Ik zit de hele dag op de bank, omdat ik me onwijs naar ga voelen als ik ga bewegen en ik ben ook nog chagrijnig.

Iemand een idee? En vooral een idee van wat ik er tegen kan doen, want dit is echt niet leuk en ook vrij dramatisch zo voor mijn eerste tentamen-week

Sammyy

Re: hoofdpijn, licht in hoofd, lage bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:31

Het eerste waar ik aan denk, is spanning. Zelf heb ik hier jaren mee gelopen. Testen op migraine, bloeddrukken, bloedwaardes, noem maar op. Juist doordat in mijn schouders alles vast zat, klemde ook een aantal bloedvaten wat samen met de druk van de spanning op de spieren de hoofdpijnen en duizelingen veroorzaakten. Misschien is een fysio iets voor je? :) Succes!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:32

Kan inderdaad een combinatie van hormonen en stress zijn, samen met de vicieuze cirkel van spierspanningen (omdat je hoofdpijn hebt, ga je spannen; van spanning krijg je meer hoofdpijn en ga je spannen).

Helpt het om een lekkere warme douche te nemen? Even naar de paarden te gaan en je hoofd om te zetten, paracetamol innemen en een dutje doen? Ofwel, even tot rust komen en dan weer verder leren.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:34

Ben je bij de huisarts geweest?
Omdat je aangeeft een lage bloeddruk te hebben. Of heb je zelf spullen om dit te meten?

Het zou heel goed stress kunnen zijn.
Dit komt dan vaker voor.
Zou heel goed door je tentamenweek kunnen komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:44

Nouja, mijn bloeddruk is altijd laag tot normaal geweest. En omdat het zwart wordt voor mijn ogen, de hele tijd, ga ik er vanuit dat het nu aan de lage kant is. Al heb ik de apperatuur in huis als het goed is, dus mss moet ik het maar even opnemen.

Ik denk ook dat het door stress kan komen, maarrrr..... Het is niet de eerste tentamenweek die ik in mijn leven heb, en ik heb het nog nooit zo erg gehad. De hoofdpijn is wel écht heel erg naar.
Ik heb overigens 2 weken geleden ook ineens last van pijn op mijn borst gehad vanuit het niets, maargoed ik denk dat dat dan wel weer spreekt voor mijn verkrampte spieren, aangezien je daar volgens mij ook een spieraanhechtingspunt hebt zitten (?) En ik wel echt voel dat mijn schouders echt verkrampt(er) zijn geworden.

bluh. Weet echt niet waarom ik nu dan zo heftig op reageer op de stress (ben wel een jaar niet naar school geweest, dus wie weet). mss toch icm hormonen idd.... en vooral; wat ik er aan moet doen :\

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:55

Dit klinkt als wat ik meemaak tijdens de week voor m'n menstruatie. Je kunt me dan echt weggooien, niets lukt, alles draait en danst en ik heb het idee dat ik elk moment kan flauwvallen. Ik voel me dan zo achterlijk dat ik net zo goed kan gaan kwijlen :')

Ik zou het nog even aankijken en als het na je menstruatie niet weg is even naar de HA gaan :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:58

Dat dieet is waarschijnlijk de trigger geweest , klinkt namelijk als stress, hierdoor kan heel je lichaam uit balans raken, en dat dieet zal de druppel zijn geweest.
Even langs de H.A. en komende tijd rustig aan doen en vooral ontspannen dingen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:30

thanks iedereen, voor de adviezen.

Helaas geen verbetering plaatsgevonden, wel verslechtering. En dit is dus geen spanningshoofdpijn denk ik zo |(
Nog even wat overige informatie, zodat er wellicht mensenn zijn die mee kunnen denken. ik had in eerste instantie geen verband gezocht, maar in Augustus na Lowlands had ik een flinke verkoudheid/luchtwegontsteking... Die heeft zich altijd sluimerend door gezet. Had er verder geen last van. Het enige was; dat ik 's ochtend geel/groen slijm ophoestte en soms vanuit het niets moest hoesten en niezen. Daar had ik natuurlijk mee naar de dokter moet gaan (na 3 maanden :') ) maar dat haat ik, en de stap zetten als je ergens geen last van hebt is dus een beetje groot. Daarnaast heb ik een keer gebeld en toen hadden ze die week geen plek, en ik ga geen afspraak met een HA maken voor over een week :roll:

Laatste week werd mijn slijm (sorry) wat ik ophoestte wat taaier en ranziger :o

iig, dit weekend zou ik een weekendje weg gaan met een groep, en ik dacht chillll even 'no stress' en ontladen, even niet aan school denken en hopelijk.... Geen koppijn. Nou ik ben net terug en het was een ware hel. Kon niet meer opstaan of gaan zitten, of gaan staan, zonder gigantische steken. Daarnaast heb ik verstopping in mijn darmen (ja, lekker effe alles tegelijkertijd joh :Y) ) waardoor ik misselijk was en 2x bijna van mijn stokje ben gegaan door alles bij elkaar. Heb dus bijna alleen maar op bed gelegen. De tweede nacht kreeg ik ook nog last van een soort ademruis (zegmaar zo'n bromgeluid als je ademt) en kreeg ik huge hoestaanvallen waar ik mijn kamergenoot niet blij mee heb gemaakt :') Gekke is dat het 'slijm' nu gewoon transparant :roll: Ademruis is weggegaan. Hoest-aanvalllen niet.
Üiteraard ga ik morgen de dokter bellen (en ze kenne de pot op als ik niet binnen een dag terecht kan) mjaaa ik zit natuurlijk met mijn tentamens :\ Weet echt niet wat ik moet doen. huilen. huilen.