wintertijd uur rekken met jong kind

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

wintertijd uur rekken met jong kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 18:40

moeders van nu hoe doen jullie dat met dat extra uurtje wintertijd.
mijn zoontje van bijna 2 heeft best moeite met dat extra uurtje hij is nu een uur eerder wakker en kan em savonds dus ook heel moeilijk later dan 6 uur savonds wakker houden.

hoe doen jullie dit?
kind maar gewoon laten slapen om kwart over 6 gelijk na t eten?

SophievdV

Re: wintertijd uur rekken met jong kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:45

Ons zoontje van 2 zit alweer in het nieuwe ritme. Als het kind moe is en moeite heeft wakker te blijven zou ikbhem gewoon op bed leggen. Zorg dat je zelf goed in het nieuwe ritme zit met bijvoorbeeld het eten. Dan trekt het gauw genoeg bij :) Bij ons waren ze (de jongste is 4 maanden en dus nog heel flexibel wat de dagindeling betreft) alleen maandag helemaal in de war. Dinsdag was het al zo goed als klaar.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:28

Hier ook vrij vlot in het nieuwe ritme. Zondag wel al om 5:00 uur klaarwakker :wow: toen wel gewoon gevoed, maar pas om 6:30 met z'n drieën ontbeten. Daarna met eten idd het normale ritme gevolgd en een half uurtje eerder naar bed gedaan. Volgende dag zat ze helemaal in het nieuwe ritme.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:31

Elke dag met kwartiertje rekken. Nu gaat het redelijk. Ik denk dat als de week om is, ze er aan gewend is.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 20:19

ja t eten doen we gewoon om 6 uur enzo en t andere gewonen eten om ook vaste tijden en verder slaapt hij smorgens nog en smiddags nog een tukkie.

ik hoop wel dat hij eerdaags toch weer in t ritme zit.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:24

Komt wel goed :)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:37

Hier rollen de kinders soepeltjes mee in het ritme als de klok weer eens verzet is. Met een dag of 2 zitten ze weer op de 'vaste' bedtijden e.d.

Ik 'bouw' het ritme met een kwartier tot half uur per dag om naar het nieuwe ritme zeg maar.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:36

hier ook al in het nieuwe ritme (17 maanden oud)
ik heb een week lang elke dag een paar minuten gerekt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:56

Hier niet. :')
Ik leef al compleet volgens het nieuwe ritme, maar meneer (8 maanden) is alsnog iedere keer om 06.00u wakker. :z Dus ik volg dit topic eens even.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:00

Ik heb het aan Amber ook niet gemerkt eigenlijk. Nu ik er over na denk, ik weet helemaal niet hoe we dit hebben aangepakt. Volgens mij gewoon op tijd gegeten en daarna het zelfde als altijd.

Nu scheelt het wel al, dat onze dagen niet altijd even structureel verlopen. Op donderdags slaat ze standaard haar dutje over omdat ze bij opa en oma is. Veel te interessant natuurlijk allemaal. En daar eten ze net iets later dan bij ons, en zijn we ook meestal wel aan de late kant thuis. Vandaag bijvoorbeeld pas om kwart voor 8 thuis, terwijl ze normaal om half 7 ofzo in bed ligt.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:57

Hier ook al gewend met eentje van net 2 jaar en eentje van bijna 1 jaar. Maandag kon ik het merken maar gewoon in hetzelfde ritme door gegaan, jongste lag wel iets vroeger dan normaal maar dat was dinsdag ook weer normaal. Ze gaan hier eigenlijk standaard rond 7 uur naar bed maar de jongste ligt wel eens wat vroeger, geeft het zelf goed aan dus gaat redelijk soepel. :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:31

Ik denk echt dat het ene kindje er gevoeliger voor is als het andere kind. Ik heb het geluk dat mijn kinderen er niet gevoelig voor zijn. Ik leef de dag dat 's avonds de klok wordt verzet al in nieuwe tijd. Dus ik heb ze iets later dan normaal op bed gelegd voor haar middagslaapje. We hebben iets later gegeten en de meiden zijn een ruim uur later dan normaal naar bed gegaan. Het was weekend en dan kijk ik sowieso niet zo erg naar de tijd. De andere dag waren ze net zo laat wakker als normaal. Dus niet een uur te vroeg.

Als de klok een uur vooruit gaat, dan ga ik overdag ook ik de nieuwe tijd aanhouden. Lekker op tijd eruit, de jongste op tijd naar bed. We eten vroeger dan normaal en ze gaan gewoon een uur eerder naar bed. Andere dag zitten ze eigenlijk direct in het ritme.

Mijn kinderen worden in november 2 en 5.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:11

Vanochtend was het inderdaad weer 5.30 uur. Ze was normaal altijd om 6.30 wakker... tja...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:16

Proberen wat langer op te houden, voor de rest passen ze zich vanzelf aan!
Duurt hier wel meestal ongeveer een weekje.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:19

Nog twee slaapjes? Dat vind ik eigenlijk wel een beetje veel voor een 2-jarige? Ik weet niet hoelang de slaapjes duren?

Ik heb hier ook twee kindjes ( bijna 3 en ruim 1 jr) Hier hebben we ze de zaterdag op de normale tijd naar bed gedaan en zondags zijn we om half 7 nieuwe tijd opgestaan. De jongste sliep gelukkig die ochtend vrij lang en de oudste heeft een lamp in een tijdschakelaar en die hebben we eerder gezet. De zondag was nog lastig, de oudste wilde om 11 uur al eten ipv 12 uur. Maar gewoon een half uur gerekt en s'avond met het eten hetzelfde. De jongste slaapt nog overdag 1x en die is er eerder in gegaan en was om half 4 weer wakker. En nu lijkt het ritme weer hersteld te zijn. De jongste gaat er makkelijker in mee als de oudste. Die deden we ook een kwartier tot halfuur schuiven totdat we op de goede tijden zaten.

Het blijft lastig en van mij mogen ze het ook gewoon afschaffen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:21

2 slaapjes is afhankelijk van of ze het nodig hebben. Die van mij heeft tot ruim 4 jaar nog 2 x geslapen. Toen ze naar school ging heb ik het afgebouwd.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:31

Twee slaapjes is zeker niet veel voor een tweejarige! Mijn zoontje heeft tm 3 1/2 een middagslaapje gedaan.
Hij sliep van 12 tot 3 en ging daarna superlief om 7 uur weer slapen. Ieder kind is daar anders in, maar als een kindje die behoefte heeft dan krijgt hij bij mij ook de kans om te slapen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:58

Het was hier ook weer 06.00u...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 11:13

hier nu gelukkig half 8 mijn zoontje heeft het de ene keer nog wel nodig zijn 2 slaapjes en de andere keer maar 1 maar hij is dan ook altijd heel veel aan t spelen enzo wat gewoon heel veel energy slurpt.
maar t is hier eigenlijk altijd wel verschillend qua slaapjes.
b.v bij oma en opa is hij smiddags altijd gewoon wakker en doet hij geen dutje want er valt zoveel te doen bij opa en oma.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:17

Ik bedoel het ook zeker niet verkeerd, maar als het slapen s'nachts minder wordt kan het zijn dat ze toe zijn aan een slaapje minder. Een vermoeid kind wakker houden ben ik ook niet van. Echter het hoeft dus niet alleen de wintertijd te zijn het kan ook zijn dat hij toe is aan 1 slaapje. Ik lees dat je er ook tussen in zit. Dat is gewoon een lastige periode. Hier werkte het om het om en om te doen. Succes.