Ik heb een aandoening waarbij het speekselsamestelling niet goed is, waardoor er een verhoogd risico is op gaatjes, dat blijkt

Nu zei de tandarts vorige week al dat een een vrij groot gat bij zat en ze bang was dat de zenuw bloot zou komen te liggen. Vandaag voor m'n eerste boor behandeling geweest, maar gevraagd of ze gelijk de ergste kant wilde doen, dat was dus die met het grote gat en helaas blijkt er inderdaad een wortelkanaalbehandeling nodig. Er zit nu een noodvulling op (en medicijnen ingespoten), er werd gezegd dat zo'n behandeling behoorlijk prijzig is en gezien door het grapje van al die gaten + de foto's vorige week, zit ik nu dus ook een eind aan wat de zorgverzekering vergoed, daar past die wortelkanaal behandeling echt niet meer bij...
Nu zei de tandarts dat ik maar met de zorgverzekering moet bellen, maar betwijfel of ze over hun hart zullen wrijven en zeggen dat het wel bij de kosten van volgend jaar kan

Zodra ik begroting van de tandarts binnen heb bel ik wel even hoor, nee heb je immers...
Maar goed, eigenlijk zou het praktisch wezen als ik die behandeling volgend jaar laat doen, bv gelijk in de eerste week, maar dan zit die noodvulling er dus 2 maanden in, haalt hij dat wel? Ben ik natuurlijk vergeten te vragen aan de tandarts en dacht er pas thuis aan

Maandag moet ik terug voor de tweede boorsessie (jeej), dus kan ik het alsnog even vragen, maar misschien dat iemand hier het antwoord weet?