baby's verwisselen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zwanepol

baby's verwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 10:55

Wat ik mij zojuist afvroeg toen ik een baby-tweeling zag, zouden er ouders zijn die hun kinderen onbewust verwisselen? (van het zelfde geslacht natuurlijk :D )

Volgens mij als ik een tweeling zou hebben, zou ik zo'n druif zijn dat ik b.v. vergeet wie wie zou zijn, ook al trek ik ze verschillende kleren aan.
Ze hebben vaak ook wel vanuit het ziekenhuis een polsbandje maar toch heb ik het idee dat er wel eens een wissel zou zijn plaats gevonden bij sommige tweelingen.

Dus kindje A als eerste geboren wordt onbewust kindje B. Volgens mij valt dat nooit meer te controleren...

Erg? nee, ik denk het niet, maar gewoon ik was nieuwsgierig. :')

Set_Elkol

Re: baby's verwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:57

als in, dat je ze verschillende namen geeft en in de loop van het eerste jaar wisselt dat per ongeluk om enzo? :p

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:57

Naar wat ik heb gehoord van moeders van tweelingen zie je op een grote afstand al wie wie is :j Of dat ook geldt voor vaders weet ik niet.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:58

Zou mij zo kunnen overkomen ja haha.
Maar volgens mij is dat op te lossen door een polsbandje oid.

Goof

phormicola schreef:
Naar wat ik heb gehoord van moeders van tweelingen zie je op een grote afstand al wie wie is :j Of dat ook geldt voor vaders weet ik niet.

Ik geloof dat ik zelfs mijn eigen kinderen nog zou kunnen verwarren hoor :o

kekaro

kan het me heel goed voorstellen dat zoiets gebeurt....al zie je als ouder waarschijnlijk heel snel
verschillen tussen de twee :D

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 10:59

phormicola schreef:

Ja, als je de kinderen langer kent, maar zo in het begin?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:00

als je met een tweeling optrekt die super op elkaar lijken merk je binne de korste keren echt verschillen in innerlijk en uiterlijk en snap je niet waarom mensen ze kunnen verwarren.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:01

Ook in het begin, al valt dat misschien niet 100% te controleren :))

Dit is trouwens wat ik van moeders hoor, ik heb zelf geen kinderen, dus geen iee. Ik heb wel een identieke tweeling in m'n lessen. Heel afentoe maak ik een foutje, maar meestal 'voel' ik wel wie wie is :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:02

maar babies lijken wel veel meer op elkaar qua uiterlijk dus dat je in de eerste maand A per ongeluk B gaat noemen en dat A dan voor de rest van haar leven B heet en andersom, zou best kunnen gebeuren denk ik!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:03

Dobel schreef:
als je met een tweeling optrekt die super op elkaar lijken merk je binne de korste keren echt verschillen in innerlijk en uiterlijk en snap je niet waarom mensen ze kunnen verwarren.

Ik ben mentor van een tweeling, ik ken ze ook al van voorgaand schooljaar en ik zie werkelijk waar niet wie wie is. Ook niet als ik ze flink observeer in doen en laten, ik heb echt geen idee wie wie is hoe l.ullig ook....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:04

ja je ziet dit als moeder, er zijn altijd hele kleine verschillen, al is het maar een moedervlek

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:05

verwisselen niet. maar afentoe hoor ik ze enkel bek vechten en dan roep ik wel eens de verkeerde naam.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 11:09

Goos_Horses schreef:
verwisselen niet. maar afentoe hoor ik ze enkel bek vechten en dan roep ik wel eens de verkeerde naam.

Maar dat zijn al oudere kinderen.
Ik bedoel echt als baby's, dus b.v. in de eerste maand(en), wanneer er om een of andere reden geen polsbandje omzit.

Mijn nichtjes zijn ook een tweeling en veel mensen kunnen ze niet uit elkaar houden, maar ik heb er echt geen moeite mee hoor (42 jaar inmiddels :D )

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:43

Volgens mij krijgen die kindjes een bandje om ( de voet/pols of iets dergelijks)
;)
Sommige lakken ook 1 nageltje van 1 kindje bv op 1 teen

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:49

Toen mijn dochtertje (geen tweeling, gewoon eentje ;) ) werd geboren werd ze eigenlijk direct weggehaald en naar de IC gebracht. Toen ik daar een uur of 2 (kan ook 3 zijn geweest) later naartoe werd gebracht om haar te zien en de IC zaal met 7 baby's op werd gereden met de rolstoel, moesten ze me mijn dochtertje ook aanwijzen hihi ;-)

Ik dacht ook dat ik een soort oerinstinct zou krijgen dat je automatisch je eigen kind herkent.. nou niet dus hoor. Ze hadden me ieder willekeurig meisjesbaby'tje aan kunnen wijzen geloof ik :x

Ik had echt geen enkel idee welke nou van mij was :=

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:00

ashley1 schreef:
Toen mijn dochtertje (geen tweeling, gewoon eentje ;) ) werd geboren werd ze eigenlijk direct weggehaald en naar de IC gebracht. Toen ik daar een uur of 2 (kan ook 3 zijn geweest) later naartoe werd gebracht om haar te zien en de IC zaal met 7 baby's op werd gereden met de rolstoel, moesten ze me mijn dochtertje ook aanwijzen hihi ;-)

Ik dacht ook dat ik een soort oerinstinct zou krijgen dat je automatisch je eigen kind herkent.. nou niet dus hoor. Ze hadden me ieder willekeurig meisjesbaby'tje aan kunnen wijzen geloof ik :x

Ik had echt geen enkel idee welke nou van mij was :=

Dit is je baby mevrouw
*hmmm, had een mooiere verwacht*
nou nee, geef me deze die daar ligt maar, die is mooier :D

ik denk dat jouw situatie mss ook wat anders is daar je kindje direct weggehaald werd?