zooltjes in schoenen aangepast, nu pijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Rosie

zooltjes in schoenen aangepast, nu pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 23:13

Mijn zooltjes zijn gister een beetje aangepast (verstevigd aan de binnenkant, ik sta naar binnen zegmaar). Nu had ik daarna het gevoel dat de afwikkeling van m'n voet een beetje anders was, ik 'flap' wat meer, en daarnaast doet m'n voet nu erg zeer, alsof ik er te lang op heb gezeten en het gevoel weg is)gevoel is er nog wel) samen met pijnsteken die doorgaan naar m'n knie.
Dit komt omdat ik door de zooltjes meer op de buitenkant van m'n voet ga staan (naar mijn idee te ver, helemaal omdat ik ook zonder zooltjes loop en dan is zo9 verschil naar mijn idee wel erg veel). Zijn er hier mensen die weten of dit gewoon een voet is die aan de nieuwe stand moet wennen of dat het zooltje gewoon net teveel verstevigd is? Ik kon net bij trap oplopen er slecht druk op zetten, net alsof er geen kracht in m'n voet zat.

Thats_Me

Re: zooltjes in schoenen aangepast, nu pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:15

Het is normaal dat je voeten even moeten wennen. Heb je over een dag of drie nog steeds last zou ik even terug gaan.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:31

Het klopt inderdaad dat je even moet wennen, je moet het dragen ook eigenlijk weer even opbouwen. Dus niet meteen een aantal uur achter elkaar dragen, maar het qua tijd opbouwen.
Is eigenlijk ook logisch, want je voeten (dus gewrichten, spieren, wervelkolom) worden in een houding gedwongen waar ze niet aan gewend zijn. Dit kan even wat pijn geven :)

Echter, het kan ook goed zijn dat je zolen toch niet helemaal lekker passen, maar om hier achter te komen, moet je je lijf eerst de gelegenheid geven om er aan te wennen.
Gaat het met een week nog niet beter of zelfs slechter, dan zou ik zeker terug gaan naar je podotherapeut.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:59

Klopt dat je voeten nog moeten wennen.

Ik heb hele rare steunzolen met allemaal ophogingen, een spierpijn dat ik altijd heb als ze aangepast zijn :') Mag er ook nooit direct al de hele dag op lopen, maar rustig opbouwen.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:13

Je voeten zullen moeten wennen dus bouw het op en ga er niet ineens een hele dag op lopen ^^

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:32

Heeft de podotherapeut je niet verteld dat je moet opbouwen? Dat is gewoon teveel wat je nu doet...

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:45

Klopt helemaal hoor wat je voelt!
Had ik ook altijd na de verhoging :) gaat na een tijdje wel weer over.
Hoe ver zijn ze verhoogd?
Ik had ze namelijk gewoon hele dagen in, ook na verhoging.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:15

Mijn zoon heeft pas nieuwe, oude waren op. Hij had best snel last, maar is snel over.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 19:40

nee is mij niet verteld. Heb ze erna ook amper in gehad, vandaar dat ik het ook vroeg. had er de vorige keer ook niet zo'n last van