Ervaringen gevraagd backstretcher en flexchair

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Ervaringen gevraagd backstretcher en flexchair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 16:19

Zoals de titel al zegt, zijn er bokkers met ervaring met de backstretcher en eventueel de flexchair?

Ik ben aan het twijfelen of ik dan nu eindelijk de backstretcher zal aanschaffen, maar allemachies wat een hoop geld.
Begrijp me niet verkeerd, gezondheid kent geen prijs
Vandaar mijn oproep op bokt naar ervaringen. Op de site van backstretcher staan uiteraard wel ervaringen maar die geloof ik nooit zo :o

Zijn er wellicht ook bokkers die ervaring hebben met de flexchair (eventueel incm met de lessen voor ruiters) die ze met mij om dezelfde reden als hierboven zouden willen delen????

SaraJoyce

Re: Ervaringen gevraagd backstretcher en flexchair

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:35

Ik heb een aantal keer tijdens een trainingsweek bij Academy Bartels op de flexchair gezeten, met begeleiding uiteraard, maar ook daarna op mijn paard. Dit was vooral om je houding en zit te verbeteren, maar is dat ook wat jij bedoelt? Een backstretcher zegt me niets namelijk, sorry. Zo ja, dan kan ik er wat meer over vertellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:37

Heb je zonder begeleiding ook wat aan zo'n ding?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:23

Backstretcher, echt heilig dat ding!
Ik ken geen andere gebruikers dan ikzelf en mijn vader en bij ons allebei helpt dat ding echt goed. Zowel als preventie van rugklachten maar ook als ik al rugklachten heb (na bijv een dag werken ) helpt ie goed. Dan ga ik gewoon een kwartier op dat ding liggen, in t begin helemaal niet aangenaam maar langzamerhand wordt het beter en na een kwartier is m'n rugpijn echt een stuk minder.
Weet dat backstretchers ook regelmatig door manueel therapeuten aangeraden worden aan patiënten.

Maar het ligt er wel aan waar jouw rugklachten vandaan komen.
Voor bijv instabiliteitsklachten zal het helemaal niets doen.
Wat voor rugklachten heb je ?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 08:14

@SaraJoyce id die flexchair zou ook goed zijn voor rugklachten heb ik vernomen :D
@[***] eigenlijk zelfde vraag van mijn kant
@Zwitsal ik heb lage rugklachten, kapotte tussenwervelschijf S1 - L5 (of andersom) en een zenuwblokkade gehad die me niets heeft opgeleverd. Maar fijn dat ik iig 2 positieve ervaringen van je mocht ontvangen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 08:20

Ik heb zelf ook een topic lopen over de flexchair.
Ik ben nu inmiddels 3x geweest bij mijn fysio,echt om mijn zit te oefenen en mijn rug en kleine spieren vooral te versterken.Ik vind het erg leuk en merk zeker vooruitgang.
Ik kan het je aanraden :-)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 08:47

Ik ga je topic even opzoeken vandaag :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:26

Ik denk dat de backstretcher dan niets vooor jou is.
Backstretcher is vooral voor de thoracale wervels (tussen je schouderbladen ongeveer) om dat gebied te mobiliseren. Lumbaal doet ie niets (lumbaal = laag. S=sacraal=nog lager, het deel dat tussen je bekkenhelften zit en eindigt in je staartbeen. L5 is de laatste/onderste wervel, dus echt helemaal onderin je rug)
Bovendien werkt ie voor lumbaal in de verkeerde richting. (Dan zou ie bijv je rug alleen maar 'holler' maken en ik denk dat jij juist 'boller' moet om klachten te voorkomen/ verbeteren, klopt dat?)

Maar je kan nog een keer met een fysio/manueel therapeut overleggen. Maar ik denk niet dat je aan een backstrechter wat hebt :)

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:35

Dan zou je meer hebben aan een aantal flexchair sessies. Ik heb zelf een aantal sessies gehad en moet toegeven dat het voor mij veel heeft gedaan. Ik was absoluut inflexibel in mijn ondderrug, dus doorzitten kon ik niet. Na enkele sessies was dat helemaal veranderd. Ook werd mijn balans beter.
We gingen met een groepje van 3 ruiters er heen en bij alle 3 zijn er behoorlijke verbeteringen geboekt. Eentje had rugklachten in de onderrug en die zijn nu zoveel minder.
Het beste is dit te doen met begeleiding van fysiotherapeut die zelf ook ruiter is. Je kunt de bewegingen zonder begeleiding ook wel voor elkaar krijgen maar dan ga je duwen en dat is juist niet de bedoeling.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 12:28

Marja G ik zie dat jij uit mijn regio komt, waar heb jij die trainingen gevolgd?????

@Zwitsel ik ga het ook zeer zeker overleggen met mijn manueel.
Echter door deze problemen en de blokkade heb ik tegenwoordig vaak blokkade rib / schoudergewricht
Zeg maar 1 x per 2 à 3 weken zeker!!!

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:30

Ehm een beetje ver uit de buurt. In Oisterwijk nl.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:34

MarjaG schreef:
Ehm een beetje ver uit de buurt. In Oisterwijk nl.

ik volg ze hier nu al een jaar en ben zeer positief! Enorme vooruitgang geboekt! Zowel in rugklachten als in mijn zit! Voor mij is het ook een uur rijden, maar 1 x in de maand, zeker de moeite waard.

Een backstratcher lijkt mij helemaal niks! ik heb wel een tempur bed aangeschaft. Enorm duur, maar ook zeker een goede investering geweest voor mijn rug. En gewoon niet te zwaar tillen, goede bureau stoel en dat soort zaken.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 12:36

Oisterwijk :wow:
Uhm nou ja als het in het weekend kan wil ik het best combineren met bezoek aan mijn broer en zijn gezin :))

Op wat bedragen moet ik rekenen voor 1 sessie???? Dus eigenlijk PER sessie :?

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:37

Waar woon je ergens Mizoan?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:38

Als je rugklachten hebt krijg je het vergoed als het goed is. Telt gewoon als fysiotherapie. Meestal mag je 9 x van je verzekering.

ik heb een onbeperkt pakket vanwege mijn ongeval, ik ga nogal vaak naar van alles en nog wat. Nog nooit een rekening gezien... ja maandelijks die van de zorgverzekering.

Ze kunnen eigenlijk nooit in het weekend, wel s avonds
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 07-11-12 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:39

Tja dat zou ik je niet met zekerheid kunnen zeggen omdat wij het alle 3 gedaan hebben op medische indicatie. Dus vergoed door onze ziektekosten verzekering. Volgens mij wordt voor een sessie ongeveer 30 - 35 euro gerekend.
Enne ik zou er niet op rekenen dat het in het weekend kan.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 19:02

Jasmijn1989 schreef:
Waar woon je ergens Mizoan?

Woerden maar fam in Tilburg wonen....