Posttraumatische stress stoornis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Floor_ELL

Posttraumatische stress stoornis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 21:02

Hoi, ik heb 6 maanden geleden een ernstig ongeluk gehad met een paard, hierbij heb ik heel wat fysieke en psychische klachten opgelopen, ik heb bijvoorbeeld nu een angststoornis (posttraumatische stress stoornis) en ik heb geheugen verlies.
Ik zie ook al een psycholoog vanaf 2 maanden na het ongeluk en ik ga binnenkort ook naar een neuroloog. heeft iemand hier ervaring mee?
want mijn school wil mij hiervoor niet anders nemen en laat alles even hard meetellen terwijl ik eigenlijk alles nog helemaal niet aankan. Ik voel me nu helemaal verschrikkelijk, angstig, gesloopt, vermoeid, koud, vergeetachtig en nog veel meer.

als iemand tips voor mij heeft of weet hoe ik dit goed aan mijn vrienden en leraren kan uitleggen zal ik dat heel fijn vinden! ook als iemand hier ervaring mee heeft is hun mening en verhaal helemaal welkom!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:44

Je hebt toch een diagnose van de psycholoog, als het goed is ook op papier?
Voor mijn middelbare school was dat toen (Eind 2007 of begin 2008, ik was ook 15) genoeg.

Ik kreeg er EMDR voor, maar dat vond ik heel zwaar, ik was na zo'n sessie twee dagen van slag. Uiteindelijk hebben we besloten de behandeling te staken. Ik ben van VWO naar HAVO gegaan, omdat VWO op dat moment echt te zwaar was (eeuwig zonde, maar het is niet anders) en het is uiteindelijk vanzelf zo goed als over gegaan, maar dat ging met veel pieken en dalen.

Het enige beetje angst wat achtergebleven is is dat ik in paniek raak wanneer ik in grote gezelschappen verkeer waarin vluchten heel moeilijk is (een volle tribune in een stadion of Utrecht Centraal als er treinstoring is is mijn ergste nachtmerrie) maar ik heb gelukkig niets met sport, kom nooit op Utrecht Centraal en een theater of concertzaal is niet groot genoeg om er last van te hebben. Valt best mee te leven. :j

Sterkte ermee :(:) en lees iedere keer dat je het allemaal even niet meer weet / aankunt je eigen OS... Want dat is zeker waar. :)

Floor_ELL

Re: Posttraumatische stress stoornis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 15:29

Bedankt! mijn psychologe wilde eerst ook deze behandeling doen maar we zijn er nog steeds niet mee begonnen, school weet het wel maar ze weten niet wat ze er mee moeten doen. Ik hoop dat ik niet hoef te blijven zitten maar misschien is dat wel het beste

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:33

Wellicht kunnen je ouders in overleg met je psycholoog en de leerplichtambtenaar een constructie bedenken omtrent school? :)
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte :)

Floor_ELL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 22:47

Bedankt! :(

Floor_ELL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 22:48

Ik bedoelde :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:37

Mijn vriend is met EMDR heel erg geholpen.
En een goede vriendin van mij, die ook angst had na door een paard de stal uitgetrapt te zijn, ook. Die rijdt inmiddels weer happy en ontspannen paard.
Toch wel de moeite van het proberen waard, denk ik.

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:28

Hebben jullie een schoolmaatschappelijk werker? Die kan als het goed is een heleboel voor je betekenen in deze situatie!

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:42

Wat een vervelende situatie!
Ik heb ook PTSS gehad en door EMDR 'genezen'.

Zoals Judith al aangeeft, ga naar de maatschappenlijkwerkster op school.
Vertel dat je erg met jezelf in de knoop zit en je er met de school niet uitkomt.
Zij kan en moet je dan helpen zoeken naar een oplossing..

Heb je vragen? Mijn PB staat altijd open ;)