ontstoken oorbel gaatje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

ontstoken oorbel gaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 21:37

hey,

ik heb al een hele poos 1 (van de 5) oorbeel gaatjes ontstoken. ik heb dit gaatje al vanaf mijn 1e verjaardag dus mijn oren zijn het wel gewend. ik gebruik sterilon 2x per dag om het schoon te houden, heb een poosje me oorbellen uit gehad, toen dacht ik dat het goed was maar niet dus. voordat ik alles weer in deed heb ik al mijn gaatjes en oorbellen opnieuw ontsmet met sterilon maar het gaat niet over. het kwam zo weer terug.
het is echt vervelend, het jeukt heel erg en snachts kan ik niet op die kant liggen.

iemand tips... ?
het enigste wat eruit komt is vocht. verder geen prut ofzo.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:38

Oorlel in (zee)zout laten weken? :)

hunter87

Re: ontstoken oorbel gaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 21:39

whaha bakje zout, water en dan oor erin bedoel je....?? klinkt wel comisch :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:40

Niet ergens allergisch voor? Ik kan helemaal niks dragen..

carditjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:40

dat had ik vroeger ook
ik heb dan meer dan een half jaar geen oorringen gedragen en het is vanzelf weggegaan :j

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:43

Idd, nergens allergisch voor? Ik heb toen ik 4 was mijn eerste gaatjes laten schieten, daar een aantal jaar elke keer ontstoken gaatjes aan over gehouden. 4 keer opnieuw laten schieten en toen bleek dat ik alleen maar gouden oorbellen kon dragen. Toen aantal jaar goud gedragen en weer gewoon zilver en 'nep' geprobeerd, kan er nu wel tegen. Afgelopen voorjaar in allebei de oren 2e gaatje erbij laten schieten en daar zitten nu ook gewone oorbellen in. Zou kunnen dat jij misschien ook alleen tegen bijv. goud kan ?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:48

Heb ik ook vaak.. Ik heb bij de juwelier een zweerknopje gekocht en draag die dan snachts in mijn meest gevoelige oor, verder ontsmet ik het vaak. Dan is het na een week of drie over. Totdat ik weer een dag of vier geen oorbel draag en begint het weer opnieuw nadat ik een oorbel in heb gedaan.. Hopeloos..

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 21:49

ismy: nou deze oorbellen draag ik al zn 3jaar. dus dat is het vreemde. en het is maar 1 kant. de andere kant is gewoon goed.

xmayo: ik had preceis het zelfde als jou!! vroeger als klein meisje had ik ook gouden oorbellen maar ik denk dat ik sinds mijn 13e (nu 25) andere oorbellen kan dragen. maar waar dit vandaan komt... :S

troi: waar ontsmet jij het mee?

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:51

wat raar.. helpt met alcohol ontsmetten ook?

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:52

Ik heb het ook gehad. Gaatje zeker al 15 jaar ofzo, ging vorig jaar ineens ontsteken. Altijd hetzelfde ringetje ingezeten. Na een paar maanden sterilon erop, oorbellen ontsmetten, zelfs weer een officieel zweerknopje gehaald en erin gedaan. Nou ook dat heeft niet geholpen. Heb toen uit dat gaatje de oorbel gehaald en na 2 maanden is het over gegaan. Resultaat is alleen wel dat het gaatje nu dicht is.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:03

ik heb altijd standaard kleine zilveren oorbellen in, als ik dit niet doe kan ik bijv niet voor een avondje leuke oorbellen want dan prik ik het gaatje aan de binnenkant stuk met als resultaat zere oorlellen.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:05

Doe eens gewone, standaard oorbellen in, het liefst degene die je na het prikken een maand in moest houden. Dan niet meer eruit halen, 2x per dag draaien en spoelen met sterilon. Waarschijnlijk gaat het dan wel over als je er voor de rest gewoon vanaf blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:08

ik had dit als klein kind altijd. Toen heb ik ze dicht laten groeien. Toen kwam ik een mevrouw tegen het ook had en die zei dat ze eerst een half jaar ofzo alleen maar echt gouden oobellen had gedragen en toen kon ze alles verdragen :Y)

Toen heb ik dat geprobeerd..... En het werkte! Daarna kon ik ook gewoon alles dragen!
Alleen als ik nu weer lang geen oorbellen draag, verdraag ik weer geen 'goedkope' oorbellen. Dan moet ik weer een poosje goud dragen.... En dan gaat het weer goed.
mss een optie om te proberen? Hoef het nu overigens geen half jaar meer te doen hoor :P

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:05

Te vaak sterilon gebruiken is ook niet goed is mijn ervaring. Dat kan gaan irriteren en vertraagt het genezingsproces.
Ik heb ook een aantal gaatjes en als er 1 ontstoken is haal ik de oorbel er uit, ontsmet het gaatje heel goed en doe er een zweerknopje in. Het zweerknopje ook even goed ontsmetten. Daarna doe ik er niet vaker dan 1x per dag sterilon aan en is het zo weer over.

Ik heb bij een erge ontsteking ook wel eens gedept met een beetje badedas oplossing.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:29

Mijn gaatjes ontsteken altijd na het dragen van oorbellen...
De eerste 10 jaar met oorbellen nooit last van gehad, toen mijn gouden oorbellen verloren op schoolkamp, nieuwe gekocht en daar begon het gedoe. Goud, zilver, knopjes, ringen, het maakte niet uit, ontsteken deed het allemaal.
Vanaf mijn 14e heb ik het er maar bij laten zitten. Nu draag ik alleen nog oorbellen bij heel speciale gelegenheden (toevallig afgelopen vrijdag) en zit ik het daarna maar gewoon uit. Ik ontsmet het niet eens of zo, ik laat het gewoon eventjes met rust en dan is het na een dag of 4 wel weer goed. :')

Ben niet zo gehecht aan sieraden, dus kan er niet om malen. :)

Een zweerknopje. wat moet ik me daarbij voorstellen?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:43

Een wat dikkere 'eerste' oorbel dacht ik. Die zijn sowieso nikkelvrij.

Zelfs met goud had ik soms last. Echt zilver gaat tijdje goed. Maar na 'goedkope' oorbellen (nikkelvrij) heb ik gelijk smurrie aan m'n oorbellen en verdikkingen in mn gaatjes. Of m'n oorlel begint zelfs te vervellen en zitten er opgedroogde pus plakkaten voor.
Ze groeiden eerst heel snel dicht. Nu draag ik alleen als ik zin heb oorbellen en moet dan wel vaak stukje doorprikken, soms is t gaatje niet zichtbaar maar wel nog voelbaar.
Piercing boven in oorschelp alleen last als ik afwissel tussen ringetje of staafje.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:47

eruit halen en tot rusat laten komen je kan ook ineens allergisch worden maar als je hem erin houd gaat het niet over, je kan ook betadine doen 10 min dan afspoelenen wassen met uinicura onder de douche , balance niet te vaak en eigenlijk zo weinig mogelijk meedoen. en oorbel kan je ook na een paar maanden bij mij wel gewoon weer doorprokken alleen het achtevelletje is dan dicht maar daar kom je makkelijk doorheen.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:50

Met zeepvrije en PH neutrale waslotion je oor na wassen zodat er geen shampoo in achter blijft is ook een goede.
Voor m'n piercing mocht ik geen sterylon gebruiken maar 40% (of 70..?) alcohol van de apotheek. Weet niet of dat misschien optie is.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:55

ja das die unicura ook volgens mij en dan goed afspoelen, heb ook een piercing wenkbrauw