Ik ben 15 oktober naar de hammam geweest in Turkije. Nu hebben ze daar een gezichtsmasker opgedaan en nu zat daar dus iets in waar ik blijkbaar niet tegen kan. Ik was nog in turkije tot 20 oktober, en heb er dus mee in de zon gelopen. Eerst kreeg ik alleen een rode vlek bij mijn wangen, maar het werd steeds erger. Rood, bultjes, jeuk etc. Nu slik ik sinds 20oktober medicijnen van de apotheek, en uiteindelijk werd het wel minder. (Duurde zeker nog wel een halve week voordat het echt minder werd). Maar nu had ik donderdag weer mascara opgedaan want dacht dat het wel weer kon. Gevolg was dat ik vrijdag wakker werd en mijn ogen dik waren en dicht zaten. Na een paar uur was dit weer weg getrokken. Vannacht was mijn gezicht erg droog en het jeukte heel erg, dus ik had dagcreme opgedaan. Nu werd ik vanochtend dus wakker, en is mn gezicht weer dik, rood, bultjes en het jeukt.
Ik word er een beetje moedeloos van... Kan ik nu gewoon helemaal niks meer gebruiken? (Heb hiervoor nog nooit een allergische reactie gehad). Of is mijn huid nog niet voldoende herstelt waardoor er dus telkens weer een reactie komt als ik wat op mijn gezicht doe? Wat kan ik er dan wel op smer om te zorgen dat mijn gezicht niet zo droog is, maar dat er geen reactie komt?
Ik heb ook cardiflor creme van vsm (is voor eczeem en huidirritatie) daar heb ik tot nu toe geen reactie op gehad. En dit smeer ik sinds 20 oktober. Kan ik dat dan nog wel smeren?
dressagelady
Geplaatst: 28-10-12 12:04
Heb je wel een nieuwe mascara gekocht dan? Ik zou ook even helemaal niets meer smeren, behalve VSM, volgens mij kan dat weinig kwaad.