Masseren: hoe doe je dat nou?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Masseren: hoe doe je dat nou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:17

Ja, masseren... Hoe doe je dat nou?

Ik vraag dit eigenlijk omdat morgen m'n vriend langskomt en hij vandaag nogal een zware tennistraining gehad heeft... Heel veel op moeten drukken dus morgen waarschijnlijk gigantisch spierpijn in zijn bovenarmen/oksels. En ja, ik wil hem dus verwennen met een massage :Y) sowieso lijkt het me wel leuk om goed te kunnen masseren :j Alleen het probleem is dus das ik eigenlijk nog nooit gemasseerd heb... Ja paarden wel eens, maar dat is anders.

Wie ooh wie wilt er zijn of haar goede tips en technieken delen? Mag ook voor andere lichaamsdelen zijn :j maar hou het netjes a.u.b., aangezien het niet de bedoeling is dat dit topic 18+ wordt ;)

edit: ik heb geen massage olie in huis! Misschien dat ik dat ooit nog wel ga halen, maar voor morgen iig niet.

Grapjasjes12

Re: Masseren: hoe doe je dat nou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:33

Hangt er ook een beetje van af wat hij fijn vindt. Mijn man wordt graag half knock out gekneed, ik ga al gillen als je gek naar m'n spieren kijkt :+

Knedende bewegingen, langzaam vooral. Ik doe het puur op gevoel en raak echt in een 'zone', dat merkt degene die gemasseerd wordt ook meteen want dan schijnt het hemels te voelen.
Laat hem ook feedback geven zodat je het kan leren :j

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:37

Het is echt lekkerder met olie, desnoods olijf/zonnebloem olie. Gewoon lekker op je gevoel, niet te zachtje het is geen aaien :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:43

Bodylotion wil ook wel eens werken, maar je hebt echt iets vettigs nodig om de wrijving te reduceren.
Verder gewoon rustig aan de spieren wat kneden. Niet forceren.

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:52

Misschien zou je op Youtube wat filmpjes op kunnen zoeken om wat inspiratie op te doen? Alleen wel uitkijken misschien dat je de goede filmpjes kiest... :=

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:58

Ik zou toch inderdaad iets van olie gebruiken, want als je over de huis gaat schuiven wil je vriend niet meer gemasseerd worden denk ik :')

Verder gewoon vragen wat je vriend fijn vind! Die spieren die van je schouder naar je nek lopen doen het vaakerg goed! Net als de spiertjes die links en rechts langs de ruggengraat lopen. Begin zachtjes (zeker bij spierpijn ) en bouw het op als hij aangeeft dat het wat steviger mag!?
Succes en veel plezier!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 23:15

als ervaren masseuse, kan ik je een tip geven door met zonnebloemolie te masseren dat blijft lang vettig en kan je lang mee door masseren.
waar je altijd op moet letten met masseren is dat je van binnen naar buiten masseert zodat je geen knopen in de spieren gaat vormen, en wat veel mensen fijn vinden is toch wel stevig kneden niet met alleen je duimentoppen maar meer met de zijkant van je duimen en muis van je hand en buitenzijde van de kant waar je pink zit, goed je handen verdelen over het lichaam en goed de spieren aanvoelen.
zo krijg je niet snel last van je handen als je masseert en kan je gerust een uur lang doorgaan.

succes

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 23:57

Ik schijn echt verschrikkelijk goed te zijn in massages. Als kind kon ik mijn moeder vaak masseren en werd me vaak gezegd dat ik kinesist moest worden(wel nooit gedaan). En nu kan ik mijn vriend elke avond masseren, hij is lichtelijk verlaafd :Y) .

Ik weet niet hoe ik tips moet geven, ik kan het gewoon..snap eerder niet dat sommige anderen het zo moeilijk vinden :P . Het is van persoon tot persoon verschillend. De ene vind het fijn als je zachtjes rondingen maakt, de andere als je keihard knijpt en duwt of "hakt" met je handen..of olie..je moet het zelf een beetje zoeken hoe iemand reageert op iets en creatief zijn met afwisseling tussen je handen, vingertoppen, handpalmen, knokkels... :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 07:39

Bedankt allemaal, hier kan ik wel wat mee :j