écht altijd koude handen/voeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nooor_

écht altijd koude handen/voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 15:05

Hallo!
Ik heb echt altijd last van koude handen. Dat is natuurlijk in de herfst/winter erger, maar in de zomer heb ik het ook nog steeds. Zodra ik mijn schoenen uit doe zijn mn voeten ijskoud en mijn handen zijn gewoon altijd koud. In de winter ook m'n neus.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Ik ben niet iemand die het snel koud heeft opzich, maar dit vind ik wel erg vervelend...
Dus ik zou graag willen weten hoe het komt en wat ik eraan kan doen.

Groetjes Noor

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 15:26

Je kunt misschien van de opwarmhartjes in je schoenen doen? Dat zijn van die hartjes met een bepaald soort vloeistof en er zit dan zo'n ijzeren rondje in en die moet je ombuigen en dan word ie hard en warm! Beetje onduidelijk :')
ik heb even gezocht op Google maar kan niks vinden...

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 15:29

Zou ik ook wel willen weten. Heb ook heel snel dooie voeten.
Heb wel van die warmtecreme gekocht, best oke, alleen niet lekker op je handen natuurlijk.

xJess

Re: écht altijd koude handen/voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:10

Ik lees ook even mee, heb er ook altijd last van. Soms zelfs zo erg dat mijn handen paars met oranje stippen/vlekken (ja echt waar :+ ) worden. Voeten zijn ook altijd koud. Zelfs als het warm weer is zijn mijn handen koud, soms wel lekker om dan even in me nek te leggen haha.

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:15

Misschien een kersenpittenzak opwarmen of een kruik vullen met heet water? En voor je voeten kan ik uggs aanraden. Ze kosten wat, maar ik loop er de hele winter op en heb echt nooit meer koude voeten!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:17

Ik weet niet meer wie het zei, had het eerst ook altijd koud, maar die zei "dan eet jij altijd je brood zonder boter...." en dat deed ik dus ook altijd.. maar weet niet of dat echt gaat helpen :p

Verder weet ik ook niet echt een ideale oplossing. Op kou kun je je altijd kleden.. maar dan ga je snel al heel "ver" daarin waarschijnlijk... Dus voordat het echt winter is dat je dan al vanalles aan hebt, dat helpt denk ik ook niet echt. Heb eigenlijk niet echt een hele goede raad... (wel heb ik vorig jaar ariat mudbusters gehaald en daarin kon je fleecesokken aan... Heerlijk als het echt -10 is :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:18

Je kan proberen de doorbloeding te verbeteren door wisselbaden te nemen: water van handen en voetenbadjes van 12 graden afwisselen met 38 graden. Dus zeg om de minuut even van warm naar koud wisselen en dat regelmatig doen.

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:40

Ik heb ook ALTIJD koude handen, al is het heel warm. Koude voeten heb ik meestal ook :P
Neus ook koud in de winter. Wij zijn gewoon lotgenoten *\o/*

Niks aan te doen :D

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:52

Ik heb hier ook regelmatig last van, probeer nu na elke douche even met koud water af te spoelen :7

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:55

ik loop hier al mijn hele leven mee, altijd koude voeten en handen vooral s`nachts en s`avonds
overdag in de kou zijn dan juist weer warm/heet

ook nu.....ik zit achter de pc en binnen 21 gr maar ik heb ijshanden en voeten.; :+

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:27

haha herkenbaar dit, toevallig heet ik ook Noor.. Zal 'm wel in de naam zitten :P

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 19:45

Haha, toevallig!

Bedankt voor alle tips (:

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:01

Mijn vriend heeft ook eigenlijk bijna altijd rode en koude handen.. Ben je al naar de dokter geweest? misschien weet die wel wat.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:39

Just on time !
Hier nog zo'n 1 ...
Gister waren mijn voeten zo koud dat ik ze bijna niet meer voelde..
Heb voordat ik naar bed ging heerlijk warm gedouched , dan worden mn voeten altijd mooi rood , daarna meteen sokken aan gedaan in bed en lekker gaan slapen..
Voorheen had ik dit ook met mijn handen maar dit gaat tot nu toe wel goed..
Maar op dit moment zijn mn voeten ook ijsblokken :( ... probeer zo veel mogelijk te lopen , maar dat gaat vandaag lastig aangezien ik bij de receptie zit en dus ook moet blijven zitten..
Iemand nog tips ??
Heb warme sokken aan en schoenen met bont erin maar t helpt niks...

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:51

Doe maar eens google op syndroom van Reynaud...
Er valt weinig aan te doen, hooguit behandeling als er een onderliggende ziekte aanwezig is (reuma).

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:54

Lisett_ schreef:
Misschien een kersenpittenzak opwarmen of een kruik vullen met heet water? En voor je voeten kan ik uggs aanraden. Ze kosten wat, maar ik loop er de hele winter op en heb echt nooit meer koude voeten!

ik heb zelfs in mijn Uggs steen koude voeten..

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:59

Ik heb ook altijd koude handen en voeten.... ik verbaas me er wel over hoe ik elke winter overleef....
maar ik zoek ook nog naar de goude tip.. :')
uggs hoef ik niet, vind ik lelijk :o

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 07:11

xJess schreef:
Ik lees ook even mee, heb er ook altijd last van. Soms zelfs zo erg dat mijn handen paars met oranje stippen/vlekken (ja echt waar :+ ) worden. Voeten zijn ook altijd koud. Zelfs als het warm weer is zijn mijn handen koud, soms wel lekker om dan even in me nek te leggen haha.

Mijn handen worden dan ook altijd paars met oranje vlekken :oo en vaak ook nog wat blauw erbij xD
Niemand geloofd mij als ik dat zeg...

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:43

Lunaeekie schreef:
xJess schreef:

Mijn handen worden dan ook altijd paars met oranje vlekken :oo en vaak ook nog wat blauw erbij xD
Niemand geloofd mij als ik dat zeg...

Bij mij ook niet, tot ze het zelf zien dan zitten ze zo :wow:

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:52

Hier nog eentje. Ik heb sowieso altijd koude handen en voeten (zelfs toen het 25 graden was buiten), en zodra het kouder wordt trekt dit door naar mijn hele onderbenen, en soms zelfs tot boven mijn knieen.
Ook idd paars, blauw, oranje, rode stippen. Heb er wel eens foto's van gemaakt omdat niemand me geloofde.
Nou heb ik het sowieso altijd koud, dus ik loop nu al in dikke truien en een sjaal. Jammer genoeg houden zelfs uggs mijn voeten niet warm :P
Ik heb wel een elektrische deken trouwens, dus ik word wel met warme handen en voeten wakker! Dat blijft alleen niet lang zo :')

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:00

Neem een vriend :+ Echt ik warm mijn voeten altijd op bij hem :) <3
Verder is er inderdaad niet zoveel aan te doen. Mijn handen worden vaak wit, soms inderdaad hele leuke kleuren. Ik douche vaak om weer warm te worden :')

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:01

Die heb ik, maar die wil me niet meer opwarmen :P Zegt dat hij liever met de vrieskast in bed gaat liggen

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:16

hahah arme jij. Ik kondig het altijd heel liefjes aan :(:) en dan vloekt hij even om mijn koude handen en voeten. Daarentegen heeft hij soms last van teveel warmte en kan ik hem mooi afkoelen :+

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:12

lieve mensen ,

ik ben vanavond bij mijn fysio geweest en niet een gewone ze is manueel therapeut..
voor mijn spieren etc die vast zaten in mijn rug en heb haar ook gevraagd voor mijn steenkoude voeten..

DE OPLOSSING : ( wat haar ook helpt want zij heeft hier ook heel veel last van ) Komt ie :

Tip 1 :Ga elke avond 10 minuten lang in een warm voetenbad ( bak met water )
Tip 2 : Doe een tennisballetje op de grond en rol hier over heen met het midden van je voet , zo stimuleer je je doorbloeding
Tip 3 : Doe je begin van je linkervoet over je rechtervoet en probeer je rechtervoet omhoog te drukken en je linker naar beneden , dit moet je ook andersom doen dus je rechtervoet over je linkervoet probeer je linkervoet omhoog te drukken en je rechter naar beneden...
Tip 4 : pest / stimuleer je bloedvaten door je voet te masseren , niet alleen je voet maar ook de zijkanten die lopen ook door tot aan je knie ( let wel op die lopen aan de zijkant die moet je ook pesten / stimuleren.
Tip 5 : Doe elke avond creme op je voeten , die zijn er ook speciaal voor een goede doorbloeding maar kan ook een gewone creme .....

Ik ga dit in ieder geval doen en hoop dat mijn koude voeten over zijn :-)
Na haar voet massage die door liep naar de knie voelde mijn voet al veel warmer aan...

Iedereen succes hiermee *D