Een paar voorbeelden: Mijn moeder vraagt of ik de achterdeur op slot wil doen als ik wegga. Ik trek mijn jas aan en loop de deur uit. En vergeet de achterdeur.
Tijdens een springles kan mijn instructrice niet overdreven 10 keer zeggen dat ik na de sprong rechtdoor moet rijden. Ik doe het uiteindelijk 1 keer en de keer erna ben ik het weer vergeten.
Ik heb iets vast om mee te nemen, leg het even neer om mijn rits van mijn jas dicht te doen en ik ben vergeten dat ik datgene mee moest nemen.
Kortom, niet erg best... Het is ook niet dat ik het niet wil, niet luister of gewoon eigewijs ben. Vooral met lessen wil ik graag de dingen die mij verteld worden onthouden, zoals rechtdoor rijden na een sprong, mijn handhouding, rechtop zitten en dergelijk. Maar ik ben het letterlijk binnen 10 seconde weer kwijt.
Hebben nog meer mensen hier last van, en misschien tips hoe ik dit zou kunnen trainen of hier beter mee om kan gaan?
Mijn lange termijn geheugen is bijvoorbeeld wel best goed. Ik schrijf nooit afspraken op, ik onthou ze allemaal en heb daar ook totaal geen moeite mee. Ik kan ook gesprekken precies naciteren
)
Regelmatig boze ouders op mijn dak, omdat ik zo 'dom' was om het gewoon te vergeten. Inderdaad van die kleine dingetjes waarvan ik 2 seconden van te voren nog denk, dit moet ik even doen.
Zoals een moeder die even iets van je vraagt, of op werk of school waar je op het einde van de les of dag nog niets moet onthouden.