Erg veel pijn sleutelbeen na val

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Erg veel pijn sleutelbeen na val

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 22:43

Hoi bokkers

Ik heb een vraag.
Na een val samen met het paard heb ik erge pijn aan mijn steutelbeen.
Dit aan de binnenkant dus waar hij aansluit op je borstbeen.

Vandaag 3 maal 2x paracetamol op.
Maar de pijn blijft. Ik krijg mijn eigen shirt niet uit over mijn hoofd. Moet eerst de mouwen uit doen dan over m'n benen uit doen.

Nu ik in bed lig is er een stekende pijn die door trekt naar mijn schouder.

Ik vraag me af of het alleen spierpijn is.

De avond van de val (woensdag) op de EHBO geweest.
Hij sloot een scheur niet uit. Maar vond het niet nodig om een foto te maken. Moest pijnstilling pakken met 2 dagen niet over zegt die kun je eventueel terug komen.

Ik kan me arm wel bewegen doet zeer maar het gaat. Shirt uitrekken echt niet.
Het is rechts lig ik op mijn linkse zij doet rechts echt behoorlijk zeer. Op rechts liggen gaat helemaal niet.

Lig ik plat op rug gaat het goed. Maar tegen mijn hoofdsteun aanzitten doet zeer.

Met bewegen voel ik ook pijn tussen mijn schouderbladen maar daar voel ik niets van als ik niets doe.

Maar m'n rechtse kant bij schouder voorkant bij borstbeen doet zo zeer.

Ga morgenvroeg eigen huisarts bellen.
Maar iemand die dit herkent.

Lillian__

Re: Erg veel pijn sleutelbeen na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:45

Ja ik ben omgeduwd door een paard en hij is toen op mijn schouder gaan staan, kon mn arm niet opbeuren niks. maar dat is gelukkig over

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:47

Grote kans dat er inderdaad een scheurtje of een breukje in zit. Doe je niet veel aan, arm in een mitella en goed je elleboog laag en hand omhoog erin. Door het gewicht van je arm komt er een beetje tractie op het sleutelbeen te staan en blijft het in de goede vorm. Inderdaad veel pijnstilling nemen en niet te snel stoppen, je moet een spiegel in je bloed opbouwen. Verder niet te veel zorgen maken!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 22:48

Stel er zit een scheurtje in. Hoelang duurt dit dan en mag je dan gewoon auto rijden (heb automaat dus hoef niet te schakelen.)

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:49

Meestal is het zo'n 6 weken rust houden. En auto rijden zou ik zelf niet zo snel proberen in het begin. :) Misschien later als je voelt wanneer het gaat, rustig opbouwen.

Beterschap!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:51

Op geleide van de pijn kun je wel wat doen hoor, maar let op dat je niet te veel doet. Is het je linker of rechterarm? Hoe lang het duurt wisselt, ik heb beide sleutelbenen gebroken gehad (gelukkig niet tegelijkertijd hihi) en van de ene heb ik zeker wel een half jaar last van gehad, de ander niet zo lang. Ik heb wel gewoon alles gedaan, behalve vlak na het ontstaan van de breuk.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 22:54

Het is rechts.
Als ik met links iets optil doet dit rechts ook zeer.

Hoop echt dat er geen scheurtje zit

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:55

Ik heb ook al eens flink in de kreukels gelegen na een val en naast mij in het ziekenhuis lag een jongen met een sleutelbeenfractuur. Hij lag continu aan de pijnstilling (aan een pomp). Het kan best zijn dat je er enorme pijn aan hebt, maar aan een scheur doen ze niet veel. Paracetamol lijkt me ook wel wat licht voor zo'n blessure dus mss is sowieso wel ff handig om morgen naar de huisarts te gaan. Krijg je misschien wel een sterke pijnstiller. Kun je geen ibuprofen oid innemen. Van paracetamol moet je eerst een spiegel opbouwen wil het optimaal werken. Sterkte en hopelijk kun je een beetje slapen vannacht

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:56

kleinvosje schreef:
Op geleide van de pijn kun je wel wat doen hoor, maar let op dat je niet te veel doet. Is het je linker of rechterarm? Hoe lang het duurt wisselt, ik heb beide sleutelbenen gebroken gehad (gelukkig niet tegelijkertijd hihi) en van de ene heb ik zeker wel een half jaar last van gehad, de ander niet zo lang. Ik heb wel gewoon alles gedaan, behalve vlak na het ontstaan van de breuk.

Precies, het gaat echt op gevoel. :j Klein voorbeeldje: ik heb 2,5 week geleden flink mijn arm uit de kom gehad en daar staat eigenlijk ook 6 weken rust voor. Maar alles is zo snel gegaan, de mitella had ik na 4 dagen weer af (ivm hoofdpijn daardoor) en ik doe nu eigenlijk alles al weer.
Rustig opbouwen en ga uit van je gevoel. :)

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:33

TS weet je al meer?

fenna142

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:38

Toen ik mijn sleutel been gebroken had, kon ik mijn arm helemaal niet bewegen.
Maar soms doen kneuzingen meer pijn als een breuk! ik denk heel goed rusten, anders paar daagjes in mitella.
Later heb weer een gescheurtje in mijn sleutel been gehad. Als het aan blijft houden zou ik voor de zeker heid nog een keertje naar de huisarts gaan! De pijn zal vanzelf aangeven waneer je weer dingen kan gaan doen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:42

eerlijk gezegd denk ik direct aan een gebroken borstbeen.
sleutelbeen maken ze namelijk wel ( bijna ) altijd foto's en kan je vaak niets.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 07:54

Gister naar de huisarts geweest.

En het gewricht van mijn borstbeen naar sleutelbeen is zwaar gekneusd.
Heb een mitella gekregen en pijn stilling met ontstekingstemmer omdat het ook begon te steken.

Ongeveer weer mitella omhouden en dan kijken hoe het gaat.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:57

lelijke blessure, maar gelukkig valt het dus relatief mee. Sterkte en beterschap!