Help! Mijn rug moet gekraakt worden...!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Help! Mijn rug moet gekraakt worden...!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 21:20

Al bijna een week loop ik met lage rugpijn, dinsdag en woensdag was het echt helemaal drama en liep ik zo krom als een oud omatje (voor mijn gevoel) in werkelijkheid liep ik niet helemaal fijn rechtop en zo stijf als maar kan...

Vandaag maar afspraak bij de huisarts gemaakt, lekker gaat het nog niet en het zit me met alles in de weg. Houd me snachts wakker omdat ik gewoon geen houding kan vinden wat pijnloos ligt.

Tja en dan zit je daar, aantal oefeningen, huisarts die hier en daar wat drukt en voelt en dan het geen wat mij van de week al eerder was gezegd ik moet mijn rug laten kraken.... Ben zo bang dat het echt giga zeer doet (al is dit ook geen pretje....) En daarna moet ik nog aan de gerichte sport fysiotherapie.

Huisarts snapte niet goed waarom ik deze klachten heb aangezien ik toch wel fanatiek rijd, had volgens haar ook wel echt een 'ruiterrug' (erg goed ontwikkelde rugspieren) maar ik ben zo vreselijk in onbalans i.c.m. buik en rugspieren, buikspieren doen niks en zijn juist totaal niet ontwikkeld (wat wel zou moeten). Dat verklaart ook waarom ik dit nu heb, doe schijnbaar werkelijk alles met mijn rug. :oo

Dat word nu dus kraken en gerichte sport fysiotherapie zodat ik toch echt ga leren meer mijn buikspieren te gebruiken. Hoewel ik met dat laatste eigenlijk heel blij ben en het stiekem ook wel iets is wat ik zelf al wel langer wist ben ik zo bang voor dat kraken. Hoewel ik daarna als het goed is van de pijn af ben lijkt het me zo pijnlijk... :=

Ervaringen? Ben al lang blij dat ik iig een hele fijne therapeut toegewezen heb gekregen. :j

zigranta

Re: Help! Mijn rug moet gekraakt worden...!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:22

Ben ook gekraakt en dat was niet pijnlijk?Maar weet niet wat andere ervaren hebben.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:23

Ik vond het kraken zelfs lekker :+
Wel wat napijn gehad, omdat je spieren het 1 en ander op moeten vangen en dat voelde nogal beurs.
Maar het kraken zelf was niet rot :n

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:24

ik ga 2x per jaar naar de chiropractor,je voelt er niets van hoor.
Even een paar dagen geen hele zware dingen doen anders schiet het weer terug.
Ik heb het een keer gehad dat ik terugkwam na een behandeling en de hoeven nog even ging uitkrabben.
Ik voelde een knak in mijn nek en alles zat weer verkeerd.

Ik ben ook altijd heel sloom/moe na een behandeling :D

Pieter25

Kraken lucht bij mij iig op (door osteopaat), succes/sterkte iig ermee!

hotchocolat

Ik ben met regelmaat gekraakt. Ik vind het heerlijk en dan met name het gevoel na het kraken.

Het zit bij mij meer boven

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:25

Als ik gekraakt word is het enige vervelende dat de fysio zijn héle gewicht op mijn borstkas vestigt om zo goed mogelijk te kunnen kraken.. Maar je zal merken, na het kraken voel je je super!

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door NinaCharlie op 25-10-12 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:25

ik vind het echt heerlijk! Op het moment zelf moet je goed ontspannen, dat is erg belangrijk. Het kan een klein beetje napijn hebben en een beetje gevoelig zijn, maar het moment dat je wervels weer ruimte krijgen is erg prettig. Je kan dan ook fijner bewegen, dus ik zou zeggen; gewoon doen!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:26

Marinke, krijg jij 's ochtends je sokken amper aan? :P Je klachten klinken als je SI-gewricht := Dat kan 'gewoon' scheef schieten..

Ik ben 'gekraakt' door een osteopaat, die kraakt zachtjes *als in, ik heb niets gevoeld* en was daarna van mn klachten af. Maar dat ging dus om SI-gewrichten en een scheef lijf, weet niet wat jij precies hebt :P

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:26

Hier gaat het hele gezin, op mij na, naar een kraker voor de rug, nek. Komen alle drie met 'verlossende' gevoelens thuis :') Vinden het niet pijn doen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:27

Ik zag er ook tegen op maar het stelde echt niets voor! Ik moest mijn rug en nek. Wel een beetje hoofdpijn er na maar veder niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:27

Marinke, bel anders Dorsano in Rijssen even voor info. Heb ik erg goede ervaringen mee met clienten met lage rugpijn.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:28

Ik vind kraken echt zalig! Ik heb een hekel aan alles wat op dokters lijkt maar de fysio hoeft maar met zijn ogen te knipperen en ik lig al klaar op de bank haha Echt heerlijk is dat, daarna voel je je direct als herboren!
Ik heb ook regelmatig last van m''n onderrug, bij mij is het vooral als ik tentamenperiode gehad heb (dan zit ik 24/7 op bureaustoel en sport niet... dat is ook vragen om problemen). even naar de fysio na die tijd en ik loop weer als een jonge deerne de zaak uit, echt geweldig!

Als ik ergens pijn heb ren ik trouwens meestal al eerst naar de fysio. Laatst ook enorm maagpijn gehad, ging maar niet over, warmte hielp niet echt, voelde alsof het uitstraalde naar m''n rug. Volgende dag toch maar ff naar de fysio, bleek kraakbeen bij onderste rib wat geirriteerd en op dezelfde hoogte op m''n rug zaten twee wervels niet helemaal lekker. De boel ff goed gezet en ik liep zonder pijn weer naar buiten, hele probleem zo opgelost. Pas als de fysio geen idee heeft wat het is ga ik naar de HA (of ik moet direct het idee hebben dat het niets met spieren/pezen/gewrichten is).
Laatst bijgewerkt door Ilsemarie op 25-10-12 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:30

Toevallig ben ik vandaag weer gekraakt voor de 2e keer in mn leven. Vond het de eerste keer heeeel spannend, maar het deed gelukkig helemaal geen zeer! Wel een beetje een raar gevoel maar dat was het dan ook wel. Ik heb zelf alleen wel aardig last van napijn (nu ook weer), maar dat kan heel erg verschillen per persoon. En het trekt altijd binnen 1 a 2 dagen weer weg. Wel opletten met zware dingen tillen/rare bewegingen maken, dan kan het er weer terugschieten. Maar als het goed is verteld de osteopaat/manueel therapeut dat ook wel.
Succes!

Jolienfortun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:31

Ik vind kraken heeerlijk! Je voelt echt meteen zo een verlossend gevoel. Wel werd mij aangeraden na de eerste keer (ook omdat ik 16 ben en mijn hele rug en nek gekraakt was om even een uurtje op bed te gaan liggen) maar heb echt geen pijn gehad!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:31

Ik laat mij regelmatig even kraken, vind het heerlijk... geeft meteen zo'n stuk verbetering.
Ging eerder wekelijks/twee-wekelijks, inmiddels kan ik het gelukkig rekken tot 1x i/d maand a 1,5 maand. dan zit het bij mij helaas toch alweer zo vast dat het weer nodig is.

Oke het klinkt gewoon wel even raar dat gekraak, maar komt heus wel goed als je gewoon naar een ervaren kraker gaat.
Enigste wat ik nooit zo'n succes vind is mijn nek, maar dat zit gewoon tussen mijn oren :')
Verder gewoon proberen te ontspannen, komt echt wel goed en meestal voel je je direct al zoveel beter... je kan soms idd 1 of 2 dagen wat napijn hebben, beetje beurs gevoel.. maar moet zeggen dat ik dat eigenlijk vrijwel nooit last van heb.

Ik heb trouwens ook sterkte rugspieren maar buikspieren die wat op de slaapstand staan, de manueel therapeut waar ik bij loop had mij daarom aangeraden naar de sportschool te gaan en daar aan mijn rug/buik spieren (en omliggende gebieden) te werken. kon daardoor wel merken dat de buikspieren het iets meer overnamen en mijn rug wat meer ontlast werd en ik dus niet zo snel rugpijn had.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:34

Ik laat me ongeveer 2 keer per week kraken, heerlijk :+: Het klinkt misschien raar maar ik voel de last echt 'wegtrekken' daarna :j

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:36

hihi ben vanmiddag nog gekraakt.
deed geen pijn, en na die tijd eigenlijk ook niet.
en ooo wat ben ik blij *\o/* ben van die rottige pijn af !

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:38

In rijssen zit een van de beste chiropractoren van nederland, maak daar eens een afspraak.
het kraken is niet eng maar geeft juist veel ruimte in je lijf. na die tijd lekker f f2 uurtjes slapen en je bent als herboren

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:41

Het valt echt hardstikke mee! Eigenlijk voel je er helemaal niet zo veel van, maar maakt alleen het geluid het eng. Ik word nog steeds elke maand gekraakt omdat mijn rug niet helemaal recht staat maar ik vind het ook wel vaak een verlossing eigenlijk. Veel succes! :)

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:49

Marinke, mag ik vragen naar welke therapeut je gaat? Heb namelijk ook meer keren laten doen, en is mij niet overal zo goed bevallen.
Ik loop nu zelf bij een ostheopaat in wierden en ben echt blij met hem.

Sonja, is dat niet iets meer voor als je al heel lang met klachten loopt?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 00:24

Ook ik vind het kraken lekker. Het geeft even wat druk tijdens het kraken (maar dat is niet onaangenaam). En het gevoel daarna is heerlijk verlossend. Merk vaak dat als het tijd word dat ik daarna ook minder hoofdpijn heb. Ook heerlijke bonus.

Het masseren wat ze daarna doen vind ik meestal onaangenamer en pijnlijker dan het kraken :o

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 00:49

Een goede chiropractiker of osteo is noodzakelijk.

Je zwakke buikspieren zijn heel herkenbaar en na mijn hernia moest ik daar ook gericht aan werken. Ik kwam niet verder in de sportschool omdat mijn hernia meteen weer opspeelde maar ben via mijn chiro naar een pilates-instructrice verwezen en na een jaar priveles had ik weer een sterke rug en heb ik mijn bukspieren werkelijk ontdekt :D Was de moeite en resitijd meer dan waard :j

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:20

Mijn vriend is nu 5x gedaan in 2 maanden tijd. Die vind het ook niet pijnlijk. En hij knapt er heel erg van op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:24

NinaCharlie schreef:
Als ik gekraakt word is het enige vervelende dat de fysio zijn héle gewicht op mijn borstkas vestigt om zo goed mogelijk te kunnen kraken.. Maar je zal merken, na het kraken voel je je super!

Edit: typo

Idd dat is ook het meest vervelende. Maar puur omdat het ff wennen is. Ik doe op het moment dat hij druk zet uitademen, zo ga ik er ook niet zo tegenin, wat een natuurlijk reflex is.

Het zal opluchting geven ts! Echt. Je kunt soms na de behandeling wat spierpijn krijgen maar dat is goed te doen.