Veel en langdurig moe zijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Veel en langdurig moe zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:41

Hoi bokkers,

ik weet dat er al een aantal topic's over zijn maar de tips die daar in genoemd worden helpen niet bij mij.

De laatste tijd ben ik zovaak zò vaak moe dat ik gewoon de dag niet meer door kom zonder een middag dutje.
Ik ben 17 en dit lijkt me niet echt normaal voor mijn leeftijd. Ook als ik met de bus naar school ga, en terug naar huis ga lukt het me niet meer om wakker te blijven.
Zelfs onder de lessen op school val ik soms nog wel in slaap.

Pfeiffer heb ik niet, want bloed heb ik al laten prikken. Ik heb heel veel geprobeerd, vroeg naar bed en laat opstaan. Laat naar bed en vroeg opstaan.. Niks werkt meer.
Nu ga ik rond kwart voor negen naar bed en moet ik rond zes uur opstaan om naar school te gaan. Soms ga ik wel eens om 8uur of zelfs om 7uur naar bed.
Vandaag was ik een dag vrij van school was ik gisteravond om negen uur naar bed gegaan en vanmorgen om tien uur ging mijn wekker.. Ik heb 13uur geslapen, en ben zelfs van de wekker wakker geworden. Nu ben ik weer moe, en ik heb vandaag alleen maar paard gereden.
Ik heb slaappilletjes bij de drogist gehaalt om lekker te kunnen slapen, afentoe doen ze hun werk. Maar soms ook helemaal niet.

Iemand ook last gehad van dit probleem? Of herkent iemand het?

JuliaaahX

Re: Veel en langdurig moe zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:42

Hebben ze ook bloed geprikt op andere dingen? Bijvoorbeeld op vitaminetekort enzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:44

JuliaaahX schreef:
Hebben ze ook bloed geprikt op andere dingen? Bijvoorbeeld op vitaminetekort enzo?

Ja, voor ijzer maar verder niets.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:45

Zou ook B12 kunnen zijn!
Gebruik je medicijnen?

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:45

slik je de anticonceptiepil?

ik heb dit ook gehad, ik ging bijna niet meer naar school, liep halve dagen stage, sliep iedere middag maar bleef moe..
op een gegeven moment ben ik gestopt met de pil en toen ging het beter!
dus als je die gebruikt is dit zeker het proberen waard! mijn huisarts zei dat het niet daar aan kon liggen maar ik ben er van overtuigd dat dat echt het geval was!

als je bloed verder goed is, zou ik zeggen, eet gezond, drink voldoende!
en als je het toch niet vertrouwd, naar de internist gaan! ik weet hoe vervelend het is en je komt op een gegeven moment in een cirkel te zitten, want je bent moe, dus niet vrolijk.. en dan kom je in een dip!
succes ermee!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:46

ja precies b12 kan ook, daar moeten ze apart op prikken.. of vitamine D geloof ik?
bij b12 krijg je een fijn prikje in je bil hihi

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:46

Als ik jou was zou ik dan om nog een bloedonderzoek vragen waar ze op meer dingen testen. Dat kan heel verhelderend zijn af en toe!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:47

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:48

Nanno_123 schreef:
ja precies b12 kan ook, daar moeten ze apart op prikken.. of vitamine D geloof ik?
bij b12 krijg je een fijn prikje in je bil hihi

En in mijn geval elke 4 weken, levenslang :')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:49

Heb je ook krachtverlies in je armen en benen?
ex-klasgenootje van mij was ook alleen maar moe, moe en nog eens moe. Kon op den duur niet eens meer met 1 hand een volle waterkoker oppakken. Dokters konden niks vinden, en wij dachten ondertussen dat ze een hypochonder was...

Ze blijkt nu uiteindelijk ms te hebben. Dus gewoon verder laten onderzoeken, zoveel moe zijn komt érgens vandaan :j

Heb je misschien veel aan je hoofd? Ik heb zelf een 1,5 jaar lang heel veel stress gehad en de maanden daarna was ik ook alleen maar moe moe en nog eens moe dus dat kan het ook nog zijn...

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:50

Hoe is je bloeddruk? Ik heb een lage bloeddruk, waarschijnlijk ben ik hier door (onder andere) veel moe ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:54

Ik ben niet aan de pil en slik geen medicijnen.
Mijn bloeddruk was goed, en op B12 hebben ze me niet geprikt.. Daar heeft de HA ook niks over gezegd.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:56

fresley schreef:
Ik ben niet aan de pil en slik geen medicijnen.
Mijn bloeddruk was goed, en op B12 hebben ze me niet geprikt.. Daar heeft de HA ook niks over gezegd.

Huisartsen controleren er ook niet stadaard op helaas... Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk je B12 waarde laten opmeten, alles beneden de 200 is niet goed. Check de site even die ik je net gaf

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:56

Ik lees ook even mee.. Heb hier ook last van en mijn B12 is goed en heb ook geen pfeiffer.. Echt heel vervelend. Ik heb het nog nooit zo gehad en was nog fitter toen ik pfeiffer had!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:58

Laat eens op je schildklier prikken, daar kan je ook vredelijk moe van zijn en kouwelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:59

Waar ik ook wel last van heb is dat alles de laatste tijd om me heen draait. Concentratie is ook slecht en als ik bijvoorbeeld een glas drinken in moet schenken gaat de helft er vaak langs.
Ik ga de site die je me zojuist gegeven hebt nu doorlezen Debgizmo.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:59

Vitamine D tekort kan inderdaad ook moeheid veroorzaken. Ik slik hier zelf tabletjes voor.

En een tip: Ga ook alsjeblieft niet zoveel slapen! Hou je aan een uur of 9. Ga elke dag op dezelfde tijd naar bed en kom er op dezelfde tijd uit. Ik vond dit ook altijd onzin, maar ik merk bij mezelf onmiddellijk als ik weer een onregelmatig ritme heb, dan voel ik me moe en heb ik nergens zin in of puf voor. In het begin zal het moeilijk zijn, omdat je moe bent als je uit bed komt. Maar je lichaam gaat wennen aan het ritme dat je aanneemt, en 9 uur slaap is over het algemeen genoeg. Als je hieraan gewend bent is het heel fijn.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:07

fresley schreef:
Waar ik ook wel last van heb is dat alles de laatste tijd om me heen draait. Concentratie is ook slecht en als ik bijvoorbeeld een glas drinken in moet schenken gaat de helft er vaak langs.
Ik ga de site die je me zojuist gegeven hebt nu doorlezen Debgizmo.

..allemaal klachten die bij B12 horen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:22

Mijn vermoeidheid komt puur weg uit psychische klachten. Ben al zo vaak wezen bloed prikken maar nooit komt er iets uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:43

Joolien schreef:
Mijn vermoeidheid komt puur weg uit psychische klachten. Ben al zo vaak wezen bloed prikken maar nooit komt er iets uit.

Oh dus jij bedoelt hier mee dat ik geen bloed hoef te gaan prikken?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:45

Ik zou nog wel bloedprikken hoor, in ieder geval op B12. Beter dat even uitsluiten.. Als het dat wel is en denkt dat het psychisch is, gaat het niet over..

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:47

Vanaf wanneer heb je er last van? Kan best winterdepressie zijn.

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:49

Even je bloed laten controleren op B12 idd!
Ik ben jaren lang aan de anti depressiva geweest en was ook erg moe..
Er werd gezegd dat het psychisch was enz.
Nu ik van m'n medicatie af ben en voor de zoveelste x bloed liet prikken bleek ik toch een b12 te kort hebben!

Krijg nu spuiten en voel me heerlijk!
Dit had ik jaren eerder moeten hebben!!

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:53

Ik heb ook een B12 tekort en ook ontzettend moe, zou er voor de zekerheid even op laten prikken.'
Is zo gebeurd en met een B12 tekort wil je echt niet te lang doorlopen.......
Helaas slaan mijn injecties (12 gehad) nog niet echt aan, maar ik hou goede hoop!
Succes hoop dat je snel weet wat er is en je er iets aan kunt doen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:34

fresley schreef:
Joolien schreef:

Oh dus jij bedoelt hier mee dat ik geen bloed hoef te gaan prikken?

Dat is wat jij erin leest. Joolien geeft alleen maar aan dat er ook een psychische component mee kan spelen. In hoeverre die component voor jou relevant is, weten wij natuurlijk niet. Ik zou dus ook gewoon bloed laten prikken, hierboven heb je al voldoende tips gekregen wat je daarin kunt laten controleren.