Heb nu al een week of 6/7 een plekje in mijn neus, net aan de binnenkant tegen het bot aan wat steeds open is.. Het is een sneetje, en het gaat maar niet weg...
Vaseline, uiercreme,goed schoonhouden,jodium... Alles al geprobeerd.. Maar het blijft..
Eerst zat eht links én rechts.. Maar links is het plekje nu weg.. Enkel rechts blijft zitten en doet zeer.
's ochtends zit er ook vuiligheid aan.. En zodra ik dan mijn neus snuit gaat het weer open.. Ontkom er niet aan om mijn neus te snuiten ivm die viezigheid.
Moet ik hier nou serieus mee naar de dokter? Of heeft iemand een goede tip?
Ik heb ook met enige regelmaat een roofje bij mijn neustussenschot. Wat bij mij als enige helpt is stug doorsmeren met calendulazalf. Snuiten = smeren.
Ik zou er inderdaad mee naar de huisarts gaan, misschien is het wel een infectie geworden en gaat het daarom niet weg.
franka75
Geplaatst: 23-10-12 22:49
hm misschien inderdaad toch ff naar laten kijken dan weet je het zeker
Anoniem
Geplaatst: 23-10-12 23:01
Dat is idd een vrij pijnlijk plekje hoe klein ook. Ik heb er ook weleens last van en smeer er altijd aantal keer per dag calendulazalf erop, meestal is het dan vrij vlot over.
Een vriendin van me denkt dat het misschien ook krentebaard kan zijn... Vandaag geen korstje op het wondje.. Het is mooi roze en er komt geen wondvocht uit.
Zal morgen eens gaan kijken voor calendulazalf. Dit ligt gewoon bij de drogist?
Kan ook een poliepje zijn. Even naar een huisarts om te laten controleren kan nooit kwaad.
F_T
Geplaatst: 24-10-12 16:43
Exact wat je beschrijft heb ik ook gehad. Ik vond het veel te suf om voor naar een huisarts te gaan, maar 7 of 8 weken een wondje vond ik ook wel vreemd.
Toen ik toch, om een andere reden, naar de huisarts moest, heb ik er meteen even naar laten kijken. Bleek een -lichte- bacteriele infectie te zijn.
Ik kreeg een zalfje mee, en na een paar dagen was ik er vanaf.
Ik adviseer jou dan dus ook om er toch even mee langs de huisarts te gaan.
pfff alwéér naar de huisarts.. Word er de laatste tijd gek van. Heb ook een strontje in mn oog, al even lange tijd... gaat ook maar niet weg..
Zal morgen eens bellen of ik maandag terecht kan.
Roihi
Geplaatst: 24-10-12 17:05
Jolliegirl: vraag aan de apotheek naar Vitapantol, deze zalf heeft bij mij toch erg goed geholpen. Voor het slapen gaan een kloddertje inmasseren (ik gebruikte een oorstokje, daar de zalf op en smeren omdat dat zacht is voor de toch al gevoelige/beschadigde huid in je neus) tijdens de dag echt proberen zo min mogelijk te snuiten en het smeren herhalen als je kan.
edit: sorry TS, het zalfje is Bactroban. In belgie verkrijgbaar op voorschrift. Dit 2x per dag een weekje aan een stuk in de neus aanbrengen
Kan je aan de apotheek niet ineens vragen of je die zalf zo kan krijgen als je dan al voor die calendulazalf gaat? Die weten dat vast beter dan ik Het kan zo maar zijn dat het bij jullie anders geregeld is dan hier in BE
Kan ondertussen inderdaad krentenbaard geworden zijn. Daarvoor kun je op recept van de huisarts Fucidinzalf krijgen, in een speciaal tubetje om het in de neus te krijgen (heeft dochter ooit gehad). Meer info vind je hier: http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 04&rId=641
Ik bel morgen de huisarts voor een afspraak. Moet ook voor m'n oog heen.
050206051012
Geplaatst: 24-10-12 22:18
Ik heb ook een wondje in mn neus gehad die maar bleef. Soms werd het minder en soms werd het erger, het bleek een zweer te zijn. Heb een antibiotica kuur gehad en speciale creme.