Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Joyce_ schreef:Ik heb geen ervaring met het middel, maar... Een diagnose ADD of ADHD betekent toch niet dat iemand direct medicatie moet? Het kan iemand zelf, maar ook zijn omgeving al heel erg helpen als er duidelijk is wat er precies aan de hand is.. Buiten medicatie bestaan er ook andere behandelmethoden voor deze stoornissen, dus als jij je echt zorgen maakt om je broertje en je ouders herkennen dat, lijkt het mij helemaal niet verkeerd om eens met een kinderpsycholoog (of iets dergelijks) te gaan praten..
Ojajoh schreef:ja hoor, vooral zelf dokteren
gewoon laten testen! dan heb je tenminste zekerheid voordat je zomaar wat van internet gaat halen
en medicijnen zijn geen verplichting, ik heb ze ook niet, je kan gewoon weigeren als je dat wil
Suusie22 schreef:'t is niet verstandig om dit soort dingen op jezelf te gaan testen.
vaak werken ze dan averechts. een vriendin van mij heeft ADD en een andere vriendin nam voor de grap een keer ritalin, ze werd er juist ontzettend druk van.
je kunt het gewoon laten testen, je bent niet verplicht om medicatie te gaan gebruiken
vuurneon schreef:Als ik de samenstelling lees, kun je bij de lokale drogist ook wel zoiets halen.
Maar wat vind je broertje er zelf van?
Stefannnnie schreef:vuurneon schreef:Als ik de samenstelling lees, kun je bij de lokale drogist ook wel zoiets halen.
Maar wat vind je broertje er zelf van?
Ik heb hem nog niks verteld, wil het eerst zelf proberen zodat zeker weet dat het werkt. Hij heeft bijvoorbeeld op school werkplein, alle leerlingen uit het eerste jaar op 1 plek en dan huiswerk maken. Hij word zo erg afgeleid dat het hem niet lukt, thuis ook niet, teveel prikkels.
vuurneon schreef:Maar inderdaad wat Evelijn zegt; wat voor jou werkt, hoeft niet voor hem te werken en ik neem aan dat je het placebo effect ook kent?
Hij heeft dus moeite met leren als er teveel prikkels zijn, dan zou ik daar eerder aan werken met behulp van school of hij een andere plek kan krijgen dan. Lijkt mij verstandiger. Ook thuis: prikkels wegnemen uit zijn slaapkamer of een kale studeerkamer creëren. Al is dat iets voor je ouders, maar dat kun je beter voorstellen lijkt mij.
Als je je broertje wil helpen, laat het dan over aan je ouders.
(En persoonlijk vind ik dat spul ook veel te duur; drogist heeft vast wel iets soortgelijks!)
ik betaal er zo'n 5 euro voor 120 capsules.vuurneon schreef:Overigens vind ik de site van de fabrikant vooral een hoop eenvoudige informatie die ze maar chique hebben verpakt met dure woorden. Ze zeggen zelf dat omega 3 een positief effect kan hebben: dat kun je ook krijgen dmv de goedkopere capsulesik betaal er zo'n 5 euro voor 120 capsules.
Dat de site alleen maar vol staat met positieve informatie zegt mij al genoeg: niet kritisch genoeg.