Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
sillysoul schreef:jaren geleden heb ik ook een tijdje last gehad van hyperventilatie. Het kwam tot uiting terwijl ik in de wachtkamer van de tandarts zat te wachten en ik me echt niet goed voelde (duizelig). Ik ben toen naar de huisarts in het gebouw ernaast gegaan: ik bleek hyperventilatie te hebben. Ook ademhalingsoefeningen gekregen en daarmee had ik het wel redelijk onder controle. Maar wat ze beter hadden kunnen doen, is me naar een psycholoog sturen denk ik: ik voelde de hyperventilatie opkomen bij spanning, als ik ergens naar toe ging. Het is acuut gestopt toen mijn vader ineens heel kwaad op me werd, omdat ik weer een aanval had gekregen in de auto, terwijl we op vakantie gingen.
In jouw verhaal lees ik steeds dat je ergens anders bent dan thuis (meestal) wanneer je het voelt opkomen. Stress kan een rol spelen, maar (onbewuste) angst ook. Is het een idee om naar een psycholoog te gaan?
_Dominique schreef:Ik heb sinds mei hier last van.
Dit was gecombineerd met steken en een continue druk op mn borst.
Eerste instantie dachten artsen dat het met mn hart te maken had omdat dit heel zwaar in de familie zit.
3 hartfilmpjes laten maken, en alles was goed! Enorme opluchting.
Ik heb nu al een tijdje geen last meer, ik voel het wanneer ik het idee heb dat ik te weinig lucht krijg zeg maar, en stop direct waar ik mee bezig ben.
Heb overigens wel een paar weken terug enorm veel pijn gehad aan pijn op mn borst tijdens school..
Heb jij dat ook na of tijdens een aanval? Dat je handen beginnen te tintelen, en je benen pap worden?
Sterkte TS
NoiRaM schreef:_Dominique schreef:Ik heb sinds mei hier last van.
Dit was gecombineerd met steken en een continue druk op mn borst.
Eerste instantie dachten artsen dat het met mn hart te maken had omdat dit heel zwaar in de familie zit.
3 hartfilmpjes laten maken, en alles was goed! Enorme opluchting.
Ik heb nu al een tijdje geen last meer, ik voel het wanneer ik het idee heb dat ik te weinig lucht krijg zeg maar, en stop direct waar ik mee bezig ben.
Heb overigens wel een paar weken terug enorm veel pijn gehad aan pijn op mn borst tijdens school..
Heb jij dat ook na of tijdens een aanval? Dat je handen beginnen te tintelen, en je benen pap worden?
Sterkte TS
als eerste voor jou ook sterkte !
ik heb het tijdens het hyperen door , dat mijn handen tintelen , benen raar aan voelen en noem maar op..
na een zo'n aanval ben ik altijd helemaal kapot en krijg het warm / koud..
heb je dan steken in je borst trouwens ?
gaat dat snel over ??
moyra schreef:Ik heb trouwens ook druk op de borst (en dat kan de hele dag aanhouden) maar dat komt echt puur doordat je jezelf (weer) gek maakt.
Daarna naar een haptonoom geweest en dat was ook niks voor mij.