maar ik weet echt niet meer wat ik moet doen !!!
toen ik 8 was begon ik paarden te verzorgen op een stal hier in de buurt. met plezier heb ik ze altijd verzorgt en gereden, naarmate ik ouder werd deed ik ook meer op stal en in huis ( het was bij een oude man ) ik kookte voor hem , deed zijn was, deed boodschappen voor hem ( soms ook van eigen geld)
alles was altijd prima !! . in oktober 2011 zette ik mijn eigen paardje er neer en ging gewoon met alles door, die man hielp me erg goed met het beleren van mijn pony,
maar toen...
er kwam een nieuwe meid op staal , nu aangegeven met S.
s leek me een aardige en lieve meid, wou zoals ik ,op de manier van natural horsemanship.
maar ze ging helemaal in praten op de stal eigenaar dat zei het moest overnemen en erfen ( man heeft geen kinderen ) enzei loopt er nu net een jaar, en ik al 9 !!! maarja ik hoef het niet perse te erfen maargoed, de eigenaar wou dus dat S het over zou nemen , de ze werd vanaf mei 2012 de baas van stal.
ik kreeg een brief thuis, ik kon zowaar daar paarden gaan leasen voor 50 euro per maand per paard, terwijl ik er tenslotte al 9 jaar gratis liep en alle 20 paarden verzorgde. daarbij ging me stal van e 125 euro naar de 190 ( en dan had je alleen stal en land ) ik was het er niet mee eens en wilde er weg. ik wou een dag afspreken om mijn paard op te halen , maar andere verzorgsters die er al een aantal jaren liepen kwamen ook hun spullen pakken , we hadden tenslotte het geld niet .
die avond werd de eigenaar zo boos dat hij geeneens mijn paard mee wou geven ! , hij wou alle sloten op het huis doen en mijn paard niet meegeven , ik belde een stal en kon daar gelukkig terecht, maarja ik moest mijn paard nog zien te krijgen. gelukkig kreeg ik mijn paard zijn stal uit en die rende naar buiten en verschuilde achter me . ik pakte een halster touw en was in staat om 2 uur met hem te lopen ( godzijdank verkeersmak ) maar uiteindelijk heeft de broer van S de trailer gepakt van de stal eigenaar en om 11 uur savonds mijn paard naar andere stal gebracht om grotere ruzie te voorkomen .
nu beweren S en de stal eigenaar dat ik ze nog heel veel geld verschuldigd ben , maar ikheb alles gechecked , ik ben helemaal niks schuldig , ik heb altijd netjes betaalt.
nu stalken ze me al sinds mei 2012 berichtjes, telefoontjes, staan ze ineens voor me deur voor het geld. gaan ze naar mijn huidige stal om mijn spullen probern te stelen en me zwart te maken bij die stal eigenaar . dreigen dat de paardenwereld klein is ..
ik ga hier bijna gewoon psychisch kapot van ... 9 jaar met die paarden gewerkt.. en dan gebeurt dit...
vandaag weer, had ik een advertentie geplaats dat ik graag les wil geven aan kinderen met een verstandelijke beperking ( mijn neef is het, dus vandaar) gaan ze onder een schuilnaam ( de naam van de stal waar ik nu sta ) zeggen dat ik niet te vertrouwen ben , OVERAL schulden heb , niet kan rijden enzovoort enzovoort, en iedereen die het lezen kan ..
ik ben het zat .ik ga morgen een melding maken bij de politie wegen stalking wantik weet echt niet meer wat ik doen moet

(evt via pb)