Hoofdpijn niet weg te krijgen met pijnstillers.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoofdpijn niet weg te krijgen met pijnstillers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:20

Ja daarrrr zijn we weer. Ik barst van de idiote klachten de laatste tijd door psychische verandering. Maar dit is weer niet te harden. Gister en vandaag heb ik heerlijk ontspannen paard gereden maar zodra ik thuis kom heb ik me een hoofdpijn. Het is niet te harden. De pijn is van achter mn ogen, naar op mn hoofd en naar de zij/achterkant mn nek in. Ik heb pijnstillers geprobeerd, zowel ibuprofen als paracetamol 500 2 X maar niks werkt. Het word niks minder. Ik heb nu maar diclofenac geprobeerd aangezien t ook wat spanningspijn is...

Ik ben ook niet zo lekker, voel me echt moe, duf en rottig. En mn zicht is niet al te best. Het voelt als migraine hoofdpijn maar zonder zichtverlies. Help, wie heeft een idee!?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:21

word je niet gewoon ziek? daar kun je ook koppijn van krijgen enz!

troi

Re: Hoofdpijn niet weg te krijgen met pijnstillers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:23

Mediteren! Mindfullness! Tis even oefenen maar dan helpt het echt! (en nee niet zweverig, just reuze praktisch en rationeel, je trekt namelijk je geest naar het heden toe waardoor je lijf gaat ontspannen en dat is goed voor zo'n beetje alles)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:23

Ik herken je klachten. Ik had ook het gevoel alsof mijn ogen uit mijn kassen werden geduwd van binnenuit. De huisarts stuurde me naar de fysiotherapeut, omdat ook mijn nek en schouders helemaal vast zaten. Fysio maakt nu eens in de zoveel tijd de boel helemaal los en dat scheelt een heleboel bij mij!

Ik zou dus zeggen, ga eens naar de fysio!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:25

Yep, of een chiroprakter. (kraker)
Er zit iets niet goed in je bovenste wervels.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:26

Kraker is niet altijd voor iedereen goed.
Als je nekspieren vast zitten is fysio of manuele therapie wel goed inderdaad.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:28

Ik heb hetzelfde gehad :j alleen nog wat erger denk ik. :') Heb 4 dagen lang platgelegen met valium om m'n spieren te ontspannen.

Inderdaad fysioteherapie nu om de spieren los te maken. :j

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:29

Migraine kan ook zonder zichtverlies zijn. Ik heb als ik een migraine aanval krijg eigenlijk altijd dezelfde symptomen. Met mijn rechteroog zie ik niets meer, dan krijg ik een rare belevenis als ik mijn handen beweeg, dan begint mijn rechterhand te tintelen, wat door trekt naar mijn lippen, tong en zelfs mijn tandvlees. Wanneer dit allemaal voorbij is begint het feest pas echt. Maar laatst, sloeg mijn hoofd alles over en was het gewoon van het ene leuke moment, BAM hoofdpijn like heel erg! Het kan dus zomaar een migraine aanval zijn, of misschien heb je een griepje of ander virus te pakken. Hoofpijn is echt vreselijk! Mijn laatste migraine aanval was zo erg, dat ik een zetpil kreeg die onder de opiumwet viel }> Ik moest ook overal om lachen en dit werd heel genant :o . Gewoon lekker rustig in een donkere kamer onder de dekens kruipen. Niet te warm aankleden, en zet desnoods een heeeeeeel zacht rustgevend muziekje op. ( ik zet altijd Dan Gibson op) Succes en beterschap! hopelijk gaat het snel over! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:29

Ik ben net van de week bij de manueel therapeut geweest die heeft mn nek weer mooi los gemaakt. Anders maar weer even bij hem langs gaan...

Mindfullnes heb ik ook geprobeerd vanmiddag. Heb de bodyscan gedaan, helaas niet geholpen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:37

Pauline schreef:

Klopt, een kraker zet de gewrichtjes weer goed op en in elkaar.

Een fysio of manuele is meer bezig met de spieren.

TS, krijgt de hoofdpijn na het paardrijden.

Dus dit duidt op een spierspanning.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:56

Joolien schreef:
Mindfullnes heb ik ook geprobeerd vanmiddag. Heb de bodyscan gedaan, helaas niet geholpen.

Dat werkt idd niet in 1 keer, moet je leren! Een paar weken elke avond een minuut of tien aan besteden en je krijgt echt goede effecten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:18

Ariebren schreef:
Pauline schreef:

Klopt, een kraker zet de gewrichtjes weer goed op en in elkaar.

Een fysio of manuele is meer bezig met de spieren.

TS, krijgt de hoofdpijn na het paardrijden.

Dus dit duidt op een spierspanning.

Hij doet spieren en gewrichten. Dus kraken (tenminste, ik hoor t kraken :') ) en dry needling voor de spieren. Maar ben net woensdag dus geweest... Ben gister en vandaag bezig geweest met mn houding maar dit zou alleen ten goede moeten komen zou je denken.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:07

-O- Nog een slachtoffer... Precies hetzelfde... van m'n nek tot aan hoofd, achter en onder mijn ogen... ook nog echt misselijk er naast.

Vandaag al 6 paracetamols (500mg) genomen, 2x naproxen (500mg) en een ijskoude gel op mijn voorhoofd.. en nog zakt het niet. Alsof m'n hoofd uit elkaar barst. Sta echt op exploderen. Slapen lukt niet..moet leren voor toetsen.. kan echt wel janken!

Kan alleen maar zeggen; beterschap.. weet het zelf ook even niet :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:08

Cynn_x schreef:
-O- Nog een slachtoffer... Precies hetzelfde... van m'n nek tot aan hoofd, achter en onder mijn ogen... ook nog echt misselijk er naast.

Vandaag al 6 paracetamols (500mg) genomen, 2x naproxen (500mg) en een ijskoude gel op mijn voorhoofd.. en nog zakt het niet. Alsof m'n hoofd uit elkaar barst. Sta echt op exploderen. Slapen lukt niet..moet leren voor toetsen.. kan echt wel janken!

Kan alleen maar zeggen; beterschap.. weet het zelf ook even niet :(:)

Balen zeg. T voelt ook echt heel poedersuiker. Zou t door t weer komen ofzo? Sterkte ermee. Hier gaat t ietsiepietsie beter...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:11

Bij alle 'behandeling'... vergeet niet om genoeg te drinken. Zeker als je zoveel pijnstillers slikt.