Ongeluk gehad met paard, pijn word niet minder!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sachet

Ongeluk gehad met paard, pijn word niet minder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 17:59

Voor twee weken geleden heb ik een ongeluk gehad met mijn paard. Na het rijden stapte ik van hem af en wilde hem gaan afzadelen toen ik zag dat de poetsplaats bezet was ben ik hem aan de hand nog even gaan stappen. Op het erf viel er iets voor het neus van mijn paard van de aanhang wagen af waardoor mijn paard schrok en over mij heen liep. Hij is daardoor met zijn volle gewicht op mijn scheenbeen gaan staan. Daarnaast heb ik ook een trap tegen mijn hoofd aangekregen, ik heb dus echt geluk gehad dat ik mijn cap nog op had..

Omdat ik buiten westen was hebben ze direct de ambulance gebeld die mij dus opkwam halen, ze hebben mijn laars en rijbroek kapot moeten knippen. Eenmaal op het ziekenhuis hebben ze foto’s gemaakt en bleek er geen breuk te zijn. Daarom kreeg ik een druk verband en krukken wegens een zware kneuzing.

We zijn nu twee weken verder en ik merk geen verbetering in mijn been, de blauwe plek en de zwelling zijn weg. Een deel van mijn scheenbeen is gevoelloos, en het andere deel doet echt vreselijk veel pijn, als ik over mijn scheenbeen heen wrijf voel ik ook een soort van buil. Mijn enkel doet ook vreselijk veel pijn. Bij alles wat ik doe moet ik echt heel goed nadenken anders crepeer ik van de pijn. Zelfs als ik in bed lig voel ik de pijnscheuten door mijn been gaan als of ze er met messen in steken.

Mijn vraag is: is dit normaal voor een kneuzing of moet ik toch echt terug naar het ziekenhuis? En wat zou het eventueel kunnen zijn uit ervaringen van jullie?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:01

Het is mogelijk dat ze een breuk over het hoofd hebben gezien, maar een zware kneuzing kan net zo voelen als een breuk weet ik uit ervaring. Ik zou wel morgen even de dokter bellen :j als de pijn zo hevig is, zou ik er zeker even naar laten kijken weer.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:01

Kneuzingen duren zo''n 4 tot 6 weken dus als het zwaar gekneusd is kan het goed zijn dat je nog zoveel last heb. Ik heb zelf net mijn schouder zwaar gekneusd gehad en de eerste 4 weken totaal geen verbetering gemerkt, en daarna ging het ineens vlot een heel stuk beter en werd de pijn ook veel minder.

Maar het belangrijkste is je buikgevoel, als jij het gevoel hebt dat dit niet in de haak is zou ik voor de zekerheid sowieso er nog een keer naar laten kijken. Van achter de computer kan niemand je zeggen wat het kan zijn. Ik zou in ieder geval toch nog even langs de HA/ZKH gaan, voor de zekerheid. Je kan beter een keer teveel gaan dan dat er toch een breukje of iets blijkt of een ontsteking, en je bent er dan niet geweest.

happyhorse

Re: Ongeluk gehad met paard, pijn word niet minder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:04

Ik heb 8 weken geleden mijn scheenbeen gebroken en alles in me onderbeen/enkel/voet gekneust.
Het doet nog steeds veel pijn, en gedeelte van me been is nog steeds gevoel loos.
Het duurt lang voordat het over is als je iets zwaar geknuest hebt.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:57

Ik ben in juni van dit jaar geschept door een auto. De grote klap kreeg ik op mijn onderbeen van de bumper. Heb wel een maand of 2 veel pijn gehad aan dat been. Kon zelfs mijn broek er niet aan hebben. Daarna is het langzaam steeds minder geworden en nu voel ik het heel af en toe nog.

Maar als je er niet gerust op bent kun je altijd nog ff telefoontje plegen naar je ha :)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:22

Heb hetzelfde gehad, maar werd door HA weggestuurd met, dat is een kneuzing vanje kuit, daar moet je op gaan lopen anders word je been stijf. Klinkt logisch, alleen beetje jammer dat ik dr echt niet op kon staan.
Bleek later dat mijn kuitspier kapot geweest was en daar zat allemaal litteken weefsel in wat operatief weggehaald moest worden, en doordat ik geprobeerd had erop te lopen was dit nog vele malen erger geworden. (en bedankt HA) :( Maar het klinkt precies hetzelfde, had ook een gevoelloze plek en verder giga veel pijn. En doordat ik door de altijd aanwezige pijn anders ben gaan lopen hebben ze mijn achillespees ook moeten verlengen. Uiteindelijk kwam alles goed maar dat heeft 3 jaar geduurd.

Ik wil zeker niet zeggen dat dat bij jou ook zo is, maar wees alsjeblieft voorzichtig en laat er liever een keer extra naar kijken. Je kan ook naar een fysio gaan, die kunnen je ook veel vertellen en adviseren, ook als je nog erg veel pijn hebt.
Sterkte

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:33

Kneuzingen kunnen lang duren, dat zeker. Maar ik heb best een aantal zware kneuzingen gehad, en dat gaf vooral heftige pijn bij bewegen of belasten. Maar gevoelloos en scherpe pijnscheuten komen mij niet bekend voor. Daarentegen heeft mijn moeder zenuwletsel in haar been, waardoor haar onderbeen deels verlamd is. Bepaalde delen zijn gevoelloos, maar andere delen (jawel) zeer pijnlijk bij aanraking.