Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Joanne1987 schreef:Ik weet denk ik een beetje wat je voelt, ik heb een opgezette borstklier en die speelt onder hormonen ook altijd extra op...
Kun je niet lekker DVDtjes gaan kijken? Ik keek toen ik lang thuis zat hele seizoenen van bijvoorbeeld Law & Order SVU
Doet het minder zeer als ze strak tegen je lijf zitten bijv door een sport BH?
Beterschap!
Daisyree schreef:Borstontstekingen kunnen ook voor komen door het dragen van strakke bh's (voornamelijk beugelbh's)of doordat je steeds op dezelfde zij slaapt. Meestal komt het inderdaad voor bij het geven van borstvoeding.
Ik heb het er even voor je bij gezocht (aangezien ik wel op het moment van bevallen sta heb ik kort geleden een cursus over borstvoeding gevolgd waarbij dit ook aan de orde kwam).
Warmte bevordert ontspanning, dus een warm bad of warme douche word aangeraden. Dit verwijdt ook de kliertjes. ook warme compressen werken goed of een warme kruik er tegen aan leggen.
Probeer bijvoorbeeld onder de douche de harde, pijnlijke plek te masseren zodat het zachter word.
Er staat in de richting van de tepel en het mag geen pijn doen!
Als je inderdaad voed dan zal er vocht/melk uit komen. Het is mogelijk dat als je je borst masseert dat er dus afscheiding uit je tepel komt.
Dit zijn de tips die hier staan, dus ik hoop dat je er wat mee kunt.
Veel sterkte iig!
ahahah.