Zeer geïrriteerde hoofdhuid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Zeer geïrriteerde hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 13:00

Sinds mijn baby (nu 8 maanden) heb ik enorme haaruitval. Op zich geen probleem, hoort er blijkbaar bij.
Toen ik naar de kapper ging zeiden ze ook dat mijn hoofdhuid rood zag. Ik had er verder geen last van, dus geen actie op ondernomen. Maar het wordt alleen maar erger. Ik heb echt het gevoel alsof ik met mijn hoofd in de blondeerverf zit.

Ben bij de apotheek geweest en die zeiden dat ik daarvoor naar de huisarts moest. Maar ik zie het echt niet zitten om hiermee naar de huisarts te gaan. Ben de laatste tijd al vaker bij de huisarts geweest voor wat kleine dingetjes en vind het echt niet nodig om daar nu mee aan te kloppen.

Heeft iemand van jullie een idee hoe ik hier het beste mee om kan gaan?

Magrathea

Re: Zeer geïrriteerde hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:01

Wat voor shampoo gebruik je?

Geïrriteerde hoofdhuid kan het gevolg zijn van stress, maar veel shampoos zijn erg agressief (oa Andrelon en H&S). Je kunt kijken naar een mildere shampoo (babyshampoo bijvoorbeeld, heb je toch in huis :D )

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 13:03

Ja die stress heb ik ook. :j
Dus dat zal ook meespelen. Ik gebruik op dit moment Nivea voor gekleurd haar.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:03

Mijn zeer geïrriteerde hoofdhuid is wel een heel stuk opgeknapt door de Itchy Scalp Care-shampoo van Head & Shoulders, ondanks het toch een agressieve shampoo is.
Hij prikt niet meer, trekt niet meer en is niet meer rood.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:04

shampoo van derlon is ook goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:05

Is het rood of heb je ook last van korstjes/eczeem?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:06

ben je niet allergisch voor een bepaalde shampoo?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 13:08

Ik denk het niet want ik wissel nogal eens van shampoo en ik heb het nooit eerder gehad.
Verder heb ik geen korstjes of eczeem. Gisteren voelde ik wel een paar bultjes op mn hoofd, maar die zijn vandaag weer weg.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:10

Ik heb iets van Seba van de action.. is voor haaruitval is PH neutraal en daardoor heb ik geen last van mijn hoofdhuid meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:10

Iris82 schreef:
Ik denk het niet want ik wissel nogal eens van shampoo en ik heb het nooit eerder gehad.
Verder heb ik geen korstjes of eczeem. Gisteren voelde ik wel een paar bultjes op mn hoofd, maar die zijn vandaag weer weg.

En wel veel jeuk?

Ik heb namelijk wel last van eczeem en zodra ik een klein beetje stress heb, dan breekt de hel los -O-
Ik gebruik nu een hypoallergene shampoo van de apotheek en een valm shampoo van wella van de kapper. Dat gaat goed. Plus ik was het maar 1 of 2 keer per week

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:12

Ik zou zeker een andere shampoo gebruiken; ik kan zelf goed tegen de shampoo van neutral :)

Ik heb bij vlagen (als ik erg allergisch ben) last van mijn huid en ook hoofdhuid en dan stap ik direct over naar de neutral.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:14

Heel herkenbaar , ik gebruik nu sinds een poosje Guhl sensitive en ik ben vitamine B100 op natuurlijke basis gaan nemen .
Succes ermee

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 13:16

Guhl. Dat raadde de drogist ook aan.
Maar ik wilde toch eerst even op Bokt naar meer ervaringen luisteren.
Want vond het best duur om zomaar even een hoop shampoo te gaan proberen. Flesje kostte 7 euro.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:26

Volgens mijn kapster kan Kerastase ook erg goed helpen. Is een dure shampoo maar als je 1 flesje hebt gebruikt kun je daarna weer over op een goedkope shampoo.
Er schijnt ook een shampoo van de kruidvat te zijn, die echt maar 50 cent kost ofzo, maar die ook helpt tegen gevoeligheid. Zit een bepaald stofje namelijk niet in dat in andere shampoos voor schuim zorgt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:39

Hier juist wel baat bij shampoo van andrelon, ze hebben sinds kort speciale shampoo voor de geirriteerde huid. Ik heb vaker last van eczeem op mijn hoofd m.n. als de r weer in de maand is. Tot nu toe helpt het goed tegen de jeuk.