Chronisch Vermoeid Therapie Radboud Nijmegen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leverage

Chronisch Vermoeid Therapie Radboud Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 12:06

Hallo!

Ik heb nu ongeveer al 2 jaar last van aanhoudende vermoeidheisklachten en spierklachten. Nu weet ik dat ik last heb van een blijvend dalend B12 gehalte, maar hoe dit komt, geen idee. Werkelijk elke test of onderzoek is gedaan maar er komt een oorzaak uit en m'n klachten blijf ik houden..

Nou begon de internist waar ik bij ben geweest, over een therapie in het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen. Nu ben ik benieuwd of iemand een van de 3 vormen van deze therapie gevolgd heeft en dan ben ik vooral benieuwd of het heeft geholpen. :)

Ik twijfel namelijk of ik het moet doen ja of nee. Nijmegen is wel een end weg vanaf mij, maar aan de andere kant wil ik wel erg graag van m'n klachten af. Dus ik ben heel benieuwd of er mensen zijn die die therapie gevolgd hebben en hoe het in z'n werk gaat en hoe de ervaringen zijn!

Shadow0

Re: Chronisch Vermoeid Therapie Radboud Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:11

Word je behandeld met B12?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:15

Zo'n therapie is niet om van je klachten af te komen, maar om ermee te leren omgaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:17

Goof: als het gaad om chronische vermoeidheid is het Radboud een andere mening toegedaan. Zij claimen genezing.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 12:19

Shadow0 schreef:
Word je behandeld met B12?

Ik heb er wel injecties voor gehad, een maand lang 1x per weer en daarna 1x in de 2 maanden! Maar ik heb het advies gekregen een half jaartje te stoppen met de injecties zodat ik naar die therapie kan kijken, maar ook om te kijken of m'n B12 nog steeds blijft zakken (op dit moment zijn de waardes in theorie goed).

Goof schreef:
Zo'n therapie is niet om van je klachten af te komen, maar om ermee te leren omgaan.

Dat is me ook verteld, dat weet ik! :) Maar wat me ook is verteld, is dat het op zo'n manier kan werken dat je klachten wel verminderen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:25

Leverage schreef:
Ik heb er wel injecties voor gehad, een maand lang 1x per weer en daarna 1x in de 2 maanden! Maar ik heb het advies gekregen een half jaartje te stoppen met de injecties zodat ik naar die therapie kan kijken, maar ook om te kijken of m'n B12 nog steeds blijft zakken (op dit moment zijn de waardes in theorie goed).

Dat gaat helemaal niet goed! Als de oorzaak van je B12-tekort niet gevonden is, mag er ook niet gestopt worden met injecties. Bloedwaarden zeggen bovendien helemaal niets meer als je eenmaal injecties hebt gehad: de waarde in je bloed kan nog maanden (zoniet een paar jaar) 'normaal' zijn terwijl op weefselniveau, waar de B12 z'n werk moet doen, je allang weer een tekort hebt. Je lichaam kan dan ook allang weer alle symptomen van een tekort vertonen. Ook is je opstart niet goed (dat moet minimaal 10 injecties a 1 x per week zijn.)

Zie ook http://home.kpn.nl/hindrikdejong/index.html

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 12:32

Shadow0 schreef:
Leverage schreef:

Dat gaat helemaal niet goed! Als de oorzaak van je B12-tekort niet gevonden is, mag er ook niet gestopt worden met injecties. Bloedwaarden zeggen bovendien helemaal niets meer als je eenmaal injecties hebt gehad: de waarde in je bloed kan nog maanden (zoniet een paar jaar) 'normaal' zijn terwijl op weefselniveau, waar de B12 z'n werk moet doen, je allang weer een tekort hebt. Je lichaam kan dan ook allang weer alle symptomen van een tekort vertonen. Ook is je opstart niet goed (dat moet minimaal 10 injecties a 1 x per week zijn.)

Zie ook http://home.kpn.nl/hindrikdejong/index.html

Ik sta d'r ook van te kijken dat ik er mee moet stoppen, het is 't advies van 'n arts dus die zal d'r wel verstand van hebben ga ik vanuit.. Hij vertelde nog, de volgende keer als ik bloed moet prikken, dat ik er dan nog iets bij moet laten prikken (ik weet niet meer hoe 't heette) en zodra dat geprikt was, dan pas kon er echt een te kort vast gesteld worden.

Ik ben ten einde raad, ik heb ook al vaker gehoord dat er een instap dosis injecties gegeven moet worden, zo veel x per week, noem maar op. Zo'n instapdosis heb ik ook nooit gehad.

Bedankt voor de link, die ga ik eens goed bestuderen vanavond! :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:02

Dan weet jij wat je te doen staat.
Achter je b12 aan en 2 x in de week injecties krijgen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:03

Leverage schreef:
Goof schreef:

Dat is me ook verteld, dat weet ik! :) Maar wat me ook is verteld, is dat het op zo'n manier kan werken dat je klachten wel verminderen.

Ja tuurlijk, omdat je ermee leert omgaan worden je klachten indirect minder erg.
Maar ga er aub niet heen met het blinde vertrouwen dat je klachten verdwenen zijn als je daar klaar bent....

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 18:17

Goof schreef:

Dat is me ook verteld, dat weet ik! :) Maar wat me ook is verteld, is dat het op zo'n manier kan werken dat je klachten wel verminderen.[/quote]

Ja tuurlijk, omdat je ermee leert omgaan worden je klachten indirect minder erg.
Maar ga er aub niet heen met het blinde vertrouwen dat je klachten verdwenen zijn als je daar klaar bent....[/quote]

Ik zeg toch ook niet dat ik er dat ik er heen ga als een kip zonder kop omdat op internet staat dat het helpt? Ik heb juist dit topic geopend om wat meer informatie erover te krijgen. :) Ik ben me nu vooral aan het oriënteren, wat nog andere oplossingen zouden kunnen zijn, oa dus speciale therapies.