Een rare titel misschien, maar na een inenting voor hepatitis B, afgelopen donderdag, heb ik een paar rare klachten: -opgezette klieren/bulten -hoofdpijn -overgeven -keelpijn, vnl met slikken
Nou ben ik al een tijdje aan het kwakkelen, vorige week kwam er uit het niets een allergie opzetten, warmte allergie.
Wie o wie kan mij helpen, wat moet ik hiermee, moet ik dit laten gaan of moet ik hiermee terug naar de bedrijfsarts (laten prikken ivm werk in de zorg)?
vuurneon
Geplaatst: 21-10-12 19:07
Griep gaat rond, dus ik denk dat je gewoon pech hebt en de griep hebt gekregen en dat het toevallig is gekomen tegelijk met je prik.
Daar twijfelde ik idd ook al over, al ben ik bijvoorbeeld niet echt koortsig.
Heb eigenlijk de enting de schuld gegeven, maar kan idd ook een griepje zijn dus... Bedankt!
vuurneon
Geplaatst: 21-10-12 19:10
Kan nog komen hè de koorts. Fikse verkoudheid kan het ook zijn; daar had ik dezelfde klachten bij alleen dan zonder de koorts. Even rustig aandoen en uitzieken lijkt mij een goed plan! beterschap.
Kan nog steeds heel goed door de Hep B enting komen. Ik heb net 2 weken geleden mijn tweede gehad en net als na de eerste ben ik een aantal dagen hondsberoerd geweest. Is geen toeval, want meerdere van mijn klasgenoten die hem ook haalden hadden deze keer en de keer daarvoor ook precies dezelfde symptomen. Is gewoon een bijwerking van de enting. Na de derde zou het beter moeten zijn, ik ben benieuwd of dat werkelijk zo is
Laura1589
Geplaatst: 21-10-12 20:30
Ik heb op de tweede injectie ook een heftige reactie gehad. Kort na de injectie viel ik flauw (en ik ben écht niet bang voor injecties) en daarna ben ik nog een paar dagen niet lekker geweest.
Maarja, t kan ook een griepje ofzo zijn. Ik zou t nog even afwachten als ik jou was, paar dagen aankijken...
Bij inentingen worden kleine hoeveelheden van het virus in je bloedbaan gespoten, zodat je afweersysteem zich er tegen kan gaan beschermen. Omdat er dus een mini-virus wordt geïnjecteerd, is het helemaal niet zo gek dat je nu ziek bent. Gaat met een paar dagen wel over