schouder operatie. ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zilvermoon

schouder operatie. ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 11:10

Goedemiddag!

Afgelopen donderdag ben ik geopereerd aan mn schouder nadat deze meerdere keren uit de kom is geweest. Ze hebben de ring die om je kom heen loopt vastgezet met haakjes in mn bot. Tijdens de operatie kwamen ze er achter dat deze ernstiger beschadigd was dan ze in eerste instantie dachten. (was voor 75 procent beschadigd) en de chirurg zei al: Dat had je met fysio nooit gered om weer goed te krijgen. Hele opluchting voor mij want dan weet je dat je nu niet "voor niks" 3 maand bij huis zit.

Ik moet 4 weken mn arm in een imobiliser laten zitten en mag er niets mee doen. Volgende week wel naar de fysio om met hulp van hun mn elleboog te strekken en mn arm iets omhoog te doen ivm het wassen van mn oksel.

Heeft 1 van jullie dezelfde operatie ondergaan en wat zijn jullie ervaringen?

LibertyHorse

Re: schouder operatie. ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 11:13

Mijn rijinstructrice had ook een schouderoperatie, ze heeft weken met haar arm in zo een ding rondegelopen wat dan om je nek hangt en de arm steun geeft.
Daarna moest ze naar de fisio om weer spieren in de arm op te bouwen omdat ze haar arm niet kon optillen, het deed geen pijn maar het lukt gewoon niet.

Ik wens je veel sterkte toe! :*

Mariska85

Re: schouder operatie. ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:10

Ik heb een jaar of 7 terug deze operatie (Banden ingekort) gehad nadat de schouder 3x uit de kom was geweest en dat het wel erg makkelijk ging. En helemaal geen last meer van! Eerste paar weken ook in een mitella gezeten 24 uur per dag onder je kleding en daarna fysio.