trailer laad angst en dit keer niet bij een paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

trailer laad angst en dit keer niet bij een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 19:42

nou ik begin maar eens aan mijn opbiechting van mijn angst qua trailer laden.
en nee dit keer niet bij een pony of paard maar bij mijzelf.

Sinds dat ik mijn twenter heb moeten verkopen en het in ene met trailer laden uitliep op drama ben ik zo geschrokken dat ik gewoon zelf niet meer durf te trailer laden met mijn nieuwe pony.
mijn twenter heb ik zelf toen meerdere malen laten wennen aan een trailer en dit ging allemaal goed.
de dag dat hij opgehaald werd ging hij ook super braaf de trailer in stond vast en de klep was dicht. toen ik eruit ging en t deurtje dicht wou doen werd hij helemaal panisch en begon keihard te steigeren en was dus gewoon op een gegeven moment met alle 4 de benen over de voorstang gesprongen(welsh b)toen stond hij dus in t puntje van de trailer
uiteindelijk is hij zonder schrammen en scheuren er weer uit gegaan hoor en is hij zelf wel weer braaf de trailer op gegaan en is hij heel bij zijn nieuwe eigenaren aan gekomen.

maar ik ben zelf zo geschrokken en gewoon zo in paniek geraakt buiten de trailer dat ik nu dus niet meer met mijn nieuwe pony durft te trailer laden.
en zelfs toen hij eenmaal weer de 2de keer braaf de trailer in ging zonder problemen stond ik zelf gewoon te trillen van angst en nu nog steeds als er ook maar 1 moment is van iemand die mij aanbied om lekker samen weg te gaan met de trailer en de paarden.

durf ik gewoon echt niet meer en raak ik al in paniek bij het hele woord trailer laden mijn benen gaan al knikken en mijn handen beginnen al te trillen en ik wil nog net niet in enorme huilbui uitbreken omdat ik zo bang ben.
maar wil zo graag keer met mijn familie samen naar buiten kunnen of met andere samen met de trailer op pad.

wie heeft de tip om zelf van het trailer laden angst af te komen ipv de angst bij een pony?

Kidde

Re: trailer laad angst en dit keer niet bij een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:44

Neem je nu ook altijd iemand mee die het goed kan en rustig doet? Misschien helpt het als er iemand bij is die er veel ervaring mee heeft en weet wat hij moet doen als het fout gaat.

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:45

Oh ik kan me opzich wel voorstellen dat je nu bang bent..
Heb zelf niet echt tips, maar wil wel even meelezen :j

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:49

of je laat de eerste keer je paard door iemand anders laden, zodat je het vertrouwen krijgt dat hij geen gekke dingen uit gaat spoken, en de volgende keer probeer je het zelf met hulp van iemand anders, net zolang tot je het helemaal vertrouwd vind. misschien kun je dat proberen? is dat een optie?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 19:50

brechtje122 schreef:
Neem je nu ook altijd iemand mee die het goed kan en rustig doet? Misschien helpt het als er iemand bij is die er veel ervaring mee heeft en weet wat hij moet doen als het fout gaat.

dan nog ben ik zelf de zenuw pees en nee ik neem niemand mee omdat ik al bij voorbaat al nee zeg en dus gewoon niet mee durf omdat ik gewoon echt bang ben geworden al heeft mijn nieuwe pony al vaker op de trailer gestaan...
de angst bij mij zit er echt flink in en wil gewoon heel graag ja kunnen zeggen tegen familie leden en vrienden die vragen of ik mee ga met de trailer naar b.v brabant of ergens anders in nl.

t is ook echt niet dat als iemand anders hem oplaad dat ik dan stress en angst krijg, maar het is echt de angst bij mij zelf waar ik mee zit en wil daar gewoon weer vanaf. ik wil gewoon weer zonder treuzelen aarzelen zonder angst de trailer in kunnen lopen en zonder angst de trailer uit kunnen zonder dat ik zelf zo bang ben dat ik naast de trailer in elkaar zak van angst.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:38

Wil je dat ik je help met mijn merrie?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 20:41

caira dat is een lief aanbod al zou ik niet eens weten hoe ik de angst weg ga krijgen .....

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:41

Stapje voor stapje?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 20:43

dat zou echt wel top zijn. := ik ben alleen echt bang dat ik hysterisch ga worden en in janken uit ga barsten want dat is al hoe ik me nu al voel...dat ik gewoon wil huilen omdat ik gewoon zo bang ben.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:44

No problem daar word ik voor opgeleid. Ik heb liever dat iemand zijn emoties toont dan dat ik ze moet zoeken!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:45

Ik moet bekennen dat ik ook niet zo held ben met trailer laden. Heb dat wat jij verteld nog nooit mee gemaakt hoor, bij mij is het de angst dat ik klem kom te zitten. Niet vlug genoeg onder de stang door ben en ik dan dus klem zit.
Ik heb het opgelost door mijn pony en nu mijn paard te leren dat ze zelf standig de trailer oplopen. Ik loop naast de klep mee en stuur ze dan de trailer in. Dat is voor mij de oplossing.

Bij jou denk ik dat je in eerste instantie weer zelf die trailer op moet gaan. Dus zonder pony. Geeft dat al spanning? Oefen dan met een pony die de trailer eigenlijk niet intressant vindt. Die je dus rustig halverwege de klep kan laten halthouden dat soort dingen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 16:19

mwah dat zou voor mij denk ik niet de oplossing wezen omdat ik dan alsnog over me zeik ga omdat ik dus dan denk dat alles mis kan gaan