ten einde raad met kies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Friemel

ten einde raad met kies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 01:56

Ja daar lig ik dan om kwart voor 3 op de bank..
Het begon 5 jaar geleden met mijn linkerkies, na 2 vullingen bleef deze pijn doen en ik ben toen overgestapt naar een andere tandarts, daar zat ik bijna in het plafond toen hij hem aanraakte dus toen het ein-de-lijk lukte om hem te verdoven heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad.

Halleluja zou je denken, niet helemaal want nog geen jaar later zat ik weer op de stoel voor de zelfde kies en idem dito in februari dit jaar waar ik weer 90 euro mocht aftikken voor een nieuwe vulling..

Nu heb ik een sterk vermoeden dat het misschien toch vanuit mn verstandskies komt ik heb al 2 tandjes aan de andere .kant maar meen me vaag te herrineren dat mn onderste kiezen schuin groeien tegen de rest van mijn kiezen aan.

Er is alleen 1 probleem, ik word niet behandeld zonder foto en ik weiger weer een nieuwe vulling of wortelkanaalbehandeling te nemen. Ik ben alleen 28 weken zwanger en een foto maken mag dus niet...

Kan ik deze kies anders niet laten trekken? Ik verga van de pijn en red dat nog geen week langer..

Hannanas

Re: ten einde raad met kies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 02:01

Voor zover ik weer kun jij prima een foto van je kies laten maken.
De straling bij zo'n foto is zo laag!

Lekker je pijnlijke mond laten behandelen!
Desnoods meteen bij de kaakchirurg in het ziekenhuis (beter)!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 02:06

Geen enkele tandarts wil een foto maken als je zwanger bent... Heb ik voor de kaakchirug niet eerat een verwijzing nodig?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 05:47

Ja van je tandarts,
ik denk dat als je hem uitlegt hoeveel pijn je hebt en dat je er nu wel genoeg in geinvesteerd hebt dat hij je wel doorverwijst.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 05:50

jeetje wat balen zeg! Tijdstip is al nie leuk:( Ik zou er op staan om een doorverwijzing te gaan regelen, sowieso bestaan er verdovingen die je wel mag hebben als je zwanger bent dus mocht er iets zijn, kunnen ze je wel helpen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 06:31

Bij de kaakchirurg behandelen ze je al helemaal niet zonder foto.foto maken staat voor de eerste 3 maanden van de zwangerschap (dacht ik) niet. Als je nu in het vliegtuig stapt naar turkije houdt ook niemand je tegen en die straling is veel 10x zoveel.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 07:04

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 07:09

Ik heb soortgelijk gehad met m'n linker achterste kies. Wilden ze ook niet trekken. Uiteindelijk tóch gedaan. Hij was er zo uit en ze schrok wel van de conditie waarin deze verkeerde :P
Heb er ook niets voor terug genomen (was toch de achterste), uiteraard tegen hun advies in, maar ik heb er geen moment spijt van gehad!
Sterkte in het ieder geval!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 07:52

Ik ken het probleem. Ook ik heb links onder een probleem gebied waar eerst een wortelkanaalbehandeling is geweest. Na die behandeling bleek dat er tussen de wortels en daaronder een dikke ontsteking was gekomen. Om een lang verhaal kort te maken hebben ze dat weg gesneden, maar heb er nu (6 jaar later) nog steeds af en aan wat last van...

Heb jij nog geen kroon op die tand trouwens? ik heb 2 kanaalbehandelingen gehad en ook 2 kronen :j Volgens mij mag je gewoon een foto laten maken zeker bij een kaakchirurg, en er zijn verdovingen die speciaal voor zwangere vrouwen zijn.

Kortom doe jezelf een plezier, vraag een doorverwijzing naar de kaakchirurg en laat die foto maken. Dalijk kunnen ze het simpel oplossen en zou jij je laten trekken kies zonder te weten wat er is.... Zonde toch?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:05

Er zijn absoluut nog Andersen die fotos maken. De straling is tegenwoordig zo minimaal, dat je bij zwangere vrouwen eventueel een loodschort om kan doen, en dan moet het gewoon kunnen hoor :)
Het zou inderdaad van je verstandskies kunnen komen, die veroorzaken heel vaak problemen. Naar de tandarts, en doorverwijzing vragen :)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 08:16

Ik heb net gebeld, ze zijn helaas in verbouwing dus kan vandaag niet terecht maar navraag gedaan en die kies heeft inderdaad de wortel kanaal behandeling gehad en een aantal maanden terug die nieuwe vulling, ze snapte heel goed dat ik inmiddels beetje wanhopig ben ik klonk ook wel hamsterig.

Ik kan al jaren niet meer kauwen op die kant dus de kies gaat er gewoon uit, missen zal ik hem niet.
Hij mag wat mij betreft een foto maken of het vanuit mn verstandskies komt zo niet dan is het gewoon afgelopen met die kies en anders zoek ik een tandarts die het wel doet.

Ik heb maandag een afspraak maar mocht ik het echt niet meer trekken (wil niet teveel paracetemol ivm die kleine) dan heb ik het nummer van de weekenddienst.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:54

Raar. Waarom ga je niet opzoek naar iemand die je wel vandaag kan helpen ( iig onderzoeken en foto maken). Zo te horen heb je echt pijn, dus waarom jezelf blijven plagen?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 09:07

Omdat ik angst heb voor de tandarts en het heel erg lang heeft geduurd voordat ik terecht kwam bij iemand die geen beul was, ik kan wel naar de weekend tandarts maar die trekken vaak niet, die halen hem wederom leeg en vullen hem opnieuw.. ben in 2008 ook naar weekend tandarts geweest..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:32

_Friemel schreef:
Geen enkele tandarts wil een foto maken als je zwanger bent... Heb ik voor de kaakchirug niet eerat een verwijzing nodig?

Dat is niet helemaal waar
Mijn tandarts wou wel een foto maken en ik was 22 weken in verwachting
Alleen ik wou het niet, dat is wat anders :+

edit; ik zie ook angst voor de tandarts, welke regio woon je? want ik heb dus een angsttandarts ,echt een goede want ik ga er nu zelfs zonder zenuwen heen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:41

Klinkt herkenbaar. Ik heb ook veel gedoe gehad met mijn linker achterste kies. Eerst laten vullen, waarna ik vervolgens 1,5 jaar niks heb kunnen doen met die kant van mijn mond. Na die tijd heb ik een wortelkanaalbehandeling gekregen, waarna ik toch een ei op mn kaak kreeg binnen een paar weken. Hierop is een apexresectie/wortelpuntbehandeling uitgevoerd bij de kaakchirurg, waarna ik helaas ook weer een ontsteking kreeg. Toen is hij verwijderd bij de kaakchirurg. Beste beslissing ooit. Al met al is er na de wkb bijna een half jaar overheen gegaan tot ik m kwijt was. Ben doodsbang geweest (ben heel erg bang voor de tandarts en de kaakchirurg), maar heb er daarna geen centje pijn meer aan gehad en kan eindelijk gewoon weer eten en mn ding doen! Heb minder last met koud en warm en zoet doet ook vrijwel geen zeer meer.

Hier heb ik er overigens ook niks voor in de plaats laten zetten, werd ook afgeraden door de tandarts. Was nergens voor nodig, tanden zouden niet verschuiven en je zag er toch niks van. Zeker icm mijn angst was het niet handig om daar aan te gaan lopen knoeien :+

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 16:29

Ik woon in Utrecht :)

@ Brit je hoort t toch best vaak en ok dat t probleem gewoon klaar is zodra de kies getrokken is, ik heb noit tandproblemen en na 3 tandartsen en 5 jaar snapt hij nu echt wel dat het nu gewoon genoeg is ik kauw ook nooit met die kant want teveel kauwen is geheid weer pijn...

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 17:45

Hij is eruit! Ben zo blij :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:53

Fijn dat het oplucht! Hou de pijn wel even in de gaten, als de verdoving wegtrekt, of valt het mee?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 17:59

Hij was er om kwart over 12 al uit, verdoving zit nog een heel klein beetje links onder maar zonder verdoving goed te doen :) half niet meer zoveel pijn als ik had

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 23:14

*\o/* Wat een opluchting!!
Hoe gaat het nu?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 14:25

Ja goed!! het is gevoelig maar voel me goed!!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:16

Opluchting kan dat zijn he :D
Heb hetzelfde gehad, ben gelijk gaan werken toen ie eruit was, voelde me zo goed, eindelijk van die pijn af...

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 12:18

Ja en de kies was er zelf ook duidelijk aan toe om eruit te komen, hij zat al los en hij trok álles in 1 x eruit, 2 lange wortels en daar aan de onderkant bungelde een dikke vette ontsteking.

Vandaag vrijwel pijnvrij, alleen bijvoorbeeld gapen oid doet nog pijn, maar verder beste keuze ever :D