Al 5 dagen koorts...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke89

Al 5 dagen koorts...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 16:22

Hallo,

Ook ik ben zoals velen geveild door een flinke verkoudheid. Ben er goed beroerd van geweest maar begin me sinds vandaag weer wat beter te voelen. Het enige is, ik loop al 5 dagen met koorts. Andere keren wanneer ik verkouden ben heb ik meestal 1/2 dagen wat verhoging maar nu blijft het maar aanhouden? Is dit normaal? En hoe kom ik er weer vanaf?

verootjoo

Re: Al 5 dagen koorts...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:38

Hoe hoog is je temperatuur dan? En is dat de hele dag door, of maar een bepaald gedeelte van de dag :)

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 16:51

Het schommelt een beetje op z'n hoogst zat ik op 39,6. De eerste 2 dagen de hele dag en de laatste dagen vooral tegen het eind van de middag en de avond. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:31

Dan wordt het wel minder dus :) je lichaam is vast nog bezig met wat rommel op te ruimen... Ik zou het gewoon nog even aankijken, levensbedreigend hoog is het ook niet toch :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:38

misschien had je wel gewoon de griep :)
Lekker uitzieken is de beste remedie en niet te snel weer van alles willen doen, neem je tijd.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 18:59

Haha nee levensbedreigend hoog was het niet :P Maar zaterdag ga ik naar de Efteling en wil mij dan graag weer fit voelen.

Zou inderdaad ook goed kunnen Polly, rustig aan doen is niet zo aan mij besteedt haha, maarja er zit niks anders op denk ik ;)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:02

ik weet hoe het voelt, ik ben ook iemand die een handje paracetamol neemt en lekker doorgaat, maar vorige week was ik ook ziek en echt.. als je je ligt te vervelen op de bank gaat het veeeeel sneller over :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 20:28

Ik weet hoe je je voelt, vorig jaar een week superziek op bed gelegen met hoge koorts %) gads wat was ik toen ziek. Moet je zeggen dat ik niet eens wat wilde doen, alleen maar in het donker onder een boel dekens liggen.

Je zal wel een griepje te pakken hebben inderdaad. Lekker rustig aan doen, lekker laten verwennen en dan gaat t vanzelf weer over (hopelijk dan). Beterschap!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 20:31

Polly schreef:
ik weet hoe het voelt, ik ben ook iemand die een handje paracetamol neemt en lekker doorgaat, maar vorige week was ik ook ziek en echt.. als je je ligt te vervelen op de bank gaat het veeeeel sneller over :D

Jeps ook hier, het lijkt dit jaar wel mensen te treffen die eens een keer moeten toegeven aan de griep :+ 6 jaar niet ziek geweest en twee weken geleden was ik toch echt volledig gevloerd :+
En weet je, ik ben nog steds niet helemaal de oude. Mijn stem is nog steeds niet de oude en al het snot is ook nog lang niet weg.......

Sterkte!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 20:43

ik heb de 'echte' griep bijna 3 jaar geleden gehad en dat weet ik nog heel best.
Ik was vorige week 'alleen maar' verkouden maar het leek me in combinatie met een buitenbaan en zwangerschap weleens wijs om voor de verandering maar eens gewoon naar mijn lichaam te luisteren :o

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 20:48

Ik ook.. Vanaf zondag koorts.. Heb ook flinke buikpijn. Dachten eerst aan blinde darm maar t zet niet echt door. Verder flink verkouden en duizelig..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 20:57

Dat duizelig zijn heb ik ook gehad, helemaal dol werd ik er van. Kon niet eens functioneren want ik stond te tollen op mijn benen. Maar ja geen koorts en verder ook wel weer fit dus idd een handje paracetamol er in en aan het werk. Binnen een dag kwam ik daarvan terug en heb gevraagd om een AB kuur ;)

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 21:32

Ja hier ook last van m'n stem, of naja heb gewoon geen stem meer :p
Jeejtje in combinatie met een zwangerschap lijkt me helemaal heftig.
Duizelig zijn heb ik ook gehad, afgelopen zondag heel eigenwijs toch wedstrijd gestart, na de eerste 5 oefeningen knock out van m'n paard gevallen...(genant)