ooglid dicht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

ooglid dicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 12:53

Onze zoon van 15 is in Maart gevallen en had een wond boven zijn linkeroog. Daarnaast problemen aan zijn arm en ribben. Hij heeft een nacht ter observatie in het ziekenhuis gelegen nadat hij uitgebreid onderzocht is. Alles, ook inwendig was met echo oke.

Nu had hij steeds dat zijn ooglid dicht ging hangen en hoofdpijn klachten. Na zijn val heeft hij wel even rust gehouden, maar daarna kwam het als hij moe wordt etc steeds terug.

We zijn bij de huisarts geweest en die heeft hem ook goed onderzocht. Ze heeft in eerste instantie een foto laten maken. De foto was in orde, dus er zit niks rondom zijn oog zover je dat met rontgen kan zien.

Ze twijfelde over hoge wervels en wil hem nu naar een manueel therapeut sturen. Mocht dat niet baten, wil ze hem doorsturen naar een neuroloog.

Wie heeft er ervaring mee dat 1 ooglid dicht gaat hangen? We weten niet goed of hij eerst hoofdpijn heeft en dan het oooglid dicht gaat hangen of dat het ooglid door moeheid dicht gaat hangen en hij dan hoofdpijn krijgt.
Hij had het bijv gistermorgen heel sterk en dan trekt het na een uurtje wel weg. Je ziet altijd een klein verschil, maar daar heeft hij geen last van.

Natuurlijk kan de manueel therapeut hem helpen aan evt problemen hoog in zijn nek, maar of daar het ooglid beter van wordt betwijfel ik zelf. Zou mooi zijn als dat de hoofdpijn veroorzaakt en hij daardoor een hangend ooglid heeft.

Als hij heel fit is zoals op vakantie heeft hij er veel minder last van. De vermoeidheid speelt wel mee, dus we proberen ook echt dat hij op tijd gaat slapen en voldoende slaap krijgt.
Maar dan nog vind ik het voor een jongen van 15 iets te gek dat zijn oog dicht gaat hangen en je zo verder moet in combinatie met hoofdpijn. Dan hou je altijd last als je moe wordt en dat gebeurt nou eenmaal bij studie, werk, gezin etc. Dan mag je oog imo niet dicht gaan hangen als je zo jong bent lijkt me.

Hopelijk een beetje ene duidelijk beeld. Huisarts neemt hem serieus en doet echt haar best, maar ook vanwege zijn leeftijd ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen.

Selmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:11

Ik heb zelf na 5 maanden geleden een oogontsteking te hebben gehad,
nu nogsteeds een 'hangend' oog. Het is erg vervelend,
en ik merk het inderdaad ook als ik moe ben dat het dan wat erger wordt.
Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest en doorgestuurd naar het zh afdeling oogheelkunde.
Ik heb nu druppels om een allergie uit te sluiten.
Mocht het 14 december niet beter zijn dan gaat ze het toch met een kleine ingreep corrigeren, omdat er dan gewoon geen andere oplossing is.

superpony

Re: ooglid dicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 23:05

Bedankt voor je reactie. Weinig reacties, dus denk weinig mensen met deze ervaring.

Hij is nu doorgestuurd naar een manueel therapeut, omdat op de rontgen foto niks te zien was. De manueel moet een beoordeling doen en als hij/zij kan helpen is dat mooi. Maar of het ook helpt tegen dat hangende ooglid betwijfel ik echt.

De huisarts geeft aan wel weinig te kunnen doen als de manueel de oorzaak niet hoog in de nek vindt. We worden dan naar een neuroloog gestuurd.

Jij hebt natuurlijk een ontsteking gehad, maar we denken dat dit niet vanuit het oog zelf zal komen. Het wondje zat boven zijn oog en was echt klein. Het was wel erg dik met de val, maar daar is dus nu een foto gemaakt en zagen ze geen afwijkingen.

Het lijkt mij dat er ergens druk vandaan moet komen. Het lijkt ook wat opgezwollen als het ooglid echt dicht hangt, dus evt in combi met vocht??

Ik vind het voor een 15 jarige gewoon niet acceptabel dat het zo blijft. Als er echt niks aan gedaan kan worden, oke. Maar we willen wel alles uitsluiten natuurlijk.

Het is dus ook echt alleen dat ene oog. Niet bij vermoeidheid of hoofdpijn dat beide ogen dicht gaan hangen.

Operatie is vervelend, maar wie weet helpt het je dan wel. Mijn moeder kreeg ooglid correctie aan beide ogen. Was toen medisch. Dat ene oog bleek het spiertje dat opent en sluit niet goed te zitten. Mijn moeder deed haar ogen open met spieren in de wenkbrauw. Volgens de arts toen, moest dat al heel lang zo zijn. Zij heeft echter niet veel hoofdpijn gehad.

Ik zelf heb een oog wat dicht gaat hangen, maar dat heeft ee beetje dichtgeplakt gezeten toen ik een gat in mijn hoofd had, precies in mijn wenkbrauw. Dit is niks vergeleken bij onze zoon en heb er veel minder last van. Of het is gewenning.............Ik was denk ik 6 toen dat gebeurde.

Als er verder weinig ervaringen mee zijn, zullen we maar moeten afwachten.

superpony

Re: ooglid dicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 00:33

Toch een update, mocht iemand baat hebben bij de info.

De manueel therapeut had direct dezelfde plek gevonden als de huisarts vermoedde. Zoon blokkeerd duidelijk. Het gaat om en probleem tussen C1 en C2 en tussen C2 en C3, behoorlijk hoog dus. Zelfs de reflexen in zijn armen zijn verschillend. Therapeut gaf aan dat het ongebruikelijk is op 15 jarige leeftijd en je tot je 30e eigenlijk beide kanten goed op moet kunnen bewegen.
Hij heeft nooit last gehad van zijn nek of bewegen, dus we wisten niet dat het evt daar vandaan zou komen.
Goed oplettende huisarts dus dat ze zo goed heeft geluisterd en zo uitgebreid heeft gekeken.
We zitten net bij deze praktijk en zij is eigenlijk niet onze huisarts, maar zij had laatst een plekje, dus zijn we hiervoor bij haar gebleven.

Had nooit verwacht dat je zoiets zo ver moet zoeken. Hij krijgt 2 behandelingen en dan moet het echt beter zijn. Zo niet, wordt het alsnog een neurologisch onderzoek.

Maar voor nu blij dat er iets is gevonden en onze zoon van zijn klachten geholpen kan worden zoals het er nu uit ziet.