De partner van zijn>ASS, depressie, poging zelfdoding,enzenz

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MayaDeBijna

De partner van zijn>ASS, depressie, poging zelfdoding,enzenz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 21:01

Dit is een SA wat goedgekeurd is door de mods!

Een paar weken terug heeft mijn man een zelfmoordpoging gedaan. Hij is hierna opgenomen in het ziekenhuis en zit ondertussen in een psychiatrische instelling. De echte diagnose is nog niet gesteld maar hij word daar behandeld voor depressie, alcoholisme en onderzocht op autisme.
Het is nog niet duidelijk hoe lang hij opgenomen zal moeten blijven.
Het is nu best zwaar voor mij, de hele situatie. Maar we hebben kinderen samen (zelfs een baby) en ik kan nu niet gaan denken en voelen want: dan ga ik er zelf mischien wel aan onderdoor en dan hebben we pas echt een probleem.
Zijn er nog mensen die zoiets hebben meegemaakt? Of is jouw vriend/man depressief of autistisch? Dan zou ik graag je verhaal lezen! :j

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:06

Zoek eens op gebruikersnaam lasorda, zij maakt ook zoiets mee.
Verder wil ik je veel sterkte wensen :(:)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:12

Tsjemig, wat erg zeg.. Ik heb hier -gelukkig- geen ervaring mee maar wil je wel veel sterkte wensen!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:16

Ik werk werk wel met mensen met autisme :) van laag tot lvg niveau.

colunder

Re: De partner van zijn>ASS, depressie, poging zelfdoding,enzenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:47

Mijn vriend is vaak depressief of psychotisch,wordt ook regelmatig opgenomen(maar gaat dan veel te snel weer naar huis).
Op dit moment komt hij al 2 weken zijn bed bijna niet uit,neemt 3 keer per dag zijn slaap medicatie in en komt helemaal zijn huis niet meer uit.
Je ziet hem gewoon weer langzaam wegglijden ,maar ik kan er verder weinig aan doen.
Volgende week komt zijn spv'r bij hem thuis en hij moet naar de GGZ instelling naar zijn psychiater.
Dan weer verder kijken wat ze gaan ondernemen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk voor je is,zeker als jullie samen kleine kinderen hebben.
Ik heb met mijn vriend een latrelatie,dus kan soms wat makkelijker afstand nemen.
Heel veel sterkte met je man,probeer goed voor jezelf te zorgen,hij en de kinderen zijn er niet bij gebaad als jij er straks aan onderdoor gaat.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:49

Mijn vriend is autistisch, maar weet niet of je verder iets zou kunnen met mijn verhaal.
Wil je wel heel veel sterkte wensen!

MayaDeBijna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 08:41

Undefined
Bedankt voor de tip, dat is inderdaad een gelijkend verhaal. Fijn om te kunnen lezen.
Aranel
Dank je wel voor je steun
Quera
Dank je voor je reactie. Mijn man is normaal tot hoog begaafd, hij heeft een universitaire studie afgerond in elk geval.
Er is nog geen resultaat van de test. Ik heb in de bibliotheek wel twee boeken geleend over relaties met een autist houden en daar staan herkenbare stukken in. Maar het maakt me ook somber want de manier waarop die relaties bestaan voor de niet-autistische helft vooral uit geven en investeren. Er lijkt weinig wederkerigheid te zijn. Het zou wel een uitleg zijn waarom mijn man al jaren zegt dat hij niet weet of hij van mij en van andere mensen (familie,vrienden,) houdt. Volgens het boek zou hij echt geen gevoel herkennen en moet hij zoals ze in het boek zeggen fysieke kenmerken die samen voorkomen koppelen aan wat niet-autisten een emotie noemen.
Is dat iets herkenbaars?
Hij heeft volgens mij geen regeldrang om dingen altijd volgens hetzelfde patroon te doen maar ik weet ook niet of dat altijd moet voorkomen?
Colunder
Dank je voor je reactie en vertrouwen. Dat lijkt me een moeilijke situatie voor je. Hoe gaat het nu met hem?
Mijn man is vooral erg appatisch denk ik. Hij rolt nu mee met het systeem van de instelling.
Op vragen hoe het gaat en wat hij zelf denkt krijg ik geen enkele reactie.
Die geslotenheid vind ik heel moeilijk, ik heb het idee dat we nu echt niets meer delen. Hij heeft ook gezegd dat het voor hem gevoelsmatig om het even is of we scheiden, gescheiden gaan leven of bij elkaar blijven. Hij heeft ook gezegd dat hij eigelijk de kinderen niet meer wil. Omdat het voor mij een belangrijke reden was om de kinderen hun papa te geven, om te vechten voor ons huwelijk weet ik ook niet waar ik zelf goed aan doe.
Femke
Ik denk wel dat ik wat aan je reactie heb, mischien dat het voor mij herkenbaar is en dat geeft steun. Op dit moment heb ik het gevoel dat ik de enigste ben in deze situaties. Dat het de opsomming is van al die dingen geeft helemaal een gevoel dat ik in Goede Tijden Slechte Tijden meespeel, mischien vertelt hij me straks dat hij eigenlijk mijn te vondeling gelegde tweelingbroer was ofzoiets, snap je ;)
Het zou fijn zijn als je wilde delen wat jij tegenkomt in je relatie wat anders is dan "normaal".

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:51

Weet je al hoe lang hij moet blijven?
Heeft hij een IBS,of zit hij er niet verplicht?
Moeilijk dat hij zo negatief doet over jullie huwelijk,is hij niet Psychotisch?

Mijn Vriend stevent weer af op een psychose,de Spvér heeft hij afgebeld en de psychiater ook.
hij neemt te pas en te onpas medicijnen in, waardoor hij nu zonder zit.
ook denkt hij dat hij van alles mankeert(longontsteking,hernia,enz).
Hij heeft zich weken drukgemaakt over het feit dat gisteren de verwarmingsketel vervangen werd en nou kreeg hij vandaag een brief dat ze 9 november de water meter komen vervangen,begint alles weer opnieuw!
Ik weet dat hij er ook niks aan kan doen en dat hij het op het moment ook niet meer ziet zitten,maar af en toe wordt ik er helemaal kriegel van.
Toen ik vanmiddag hoorde dat hij alles afgezegd had was ik echt boos op hem.
Ik ben toen echt even een uurtje weggegaan.

Probeer voor jezelf wat rustiger aan te doen en maak je niet te veel zorgen over je man, hij is in goede handen.
Ik heb me ook vaak heel veel zorgen gemaakt als mijn vriend opgenomen was,maar uiteindelijk kwam er ook steeds weer een betere periode.
je moet echt proberen het een beetje los te laten en leuke dingen te gaan doen met je kinderen,anders ga je er zelf aan onderdoor.

Mijn vriend(57) zit al vanaf zijn 22e regelmatig in GGZ instellingen en ik ben bang dat hij er binnenkort weer heen moet,hopelijk blijft het bij jouw man iets eenmaligs!!
Sterkte met de hele situatie!!

MayaDeBijna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 21:00

Nee, hij zit nog in de diagnosefase dus we weten niet hoe lang hij moet blijven. Gelukkig mag hij wel elke weekend naar huis voor een paar uurtjes!
Ik weet eigenlijk niet of hij er verplicht zit :oo
Psychotisch is hij niet, hij heeft alleen bij de combi drank/slaapmiddelen wel eens dat hij dingen zag die er niet waren en hij heeft eerder geen emotie dan teveel.

He wat rot dat jouw vriend weer van het pad raakt, zonder medicatie en begeleiding schiet het ook niet op natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat je er kriegel van wordt en dat is ook een gevoel wat er bij hoort denk ik. Ik ben zelf ook tussen alle andere gevoelens boos, om wat hij de kinderen nu aandoet.

Gelukkig hebben wij een fijn weekend achter de rug, het eerste sinds hij geprobeerd heeft om er een einde aan te maken. Dat hebben we dan toch weer gehad denk ik dan maar.