Undefined
Bedankt voor de tip, dat is inderdaad een gelijkend verhaal. Fijn om te kunnen lezen.
Aranel
Dank je wel voor je steun
Quera
Dank je voor je reactie. Mijn man is normaal tot hoog begaafd, hij heeft een universitaire studie afgerond in elk geval.
Er is nog geen resultaat van de test. Ik heb in de bibliotheek wel twee boeken geleend over relaties met een autist houden en daar staan herkenbare stukken in. Maar het maakt me ook somber want de manier waarop die relaties bestaan voor de niet-autistische helft vooral uit geven en investeren. Er lijkt weinig wederkerigheid te zijn. Het zou wel een uitleg zijn waarom mijn man al jaren zegt dat hij niet weet of hij van mij en van andere mensen (familie,vrienden,) houdt. Volgens het boek zou hij echt geen gevoel herkennen en moet hij zoals ze in het boek zeggen fysieke kenmerken die samen voorkomen koppelen aan wat niet-autisten een emotie noemen.
Is dat iets herkenbaars?
Hij heeft volgens mij geen regeldrang om dingen altijd volgens hetzelfde patroon te doen maar ik weet ook niet of dat altijd moet voorkomen?
Colunder
Dank je voor je reactie en vertrouwen. Dat lijkt me een moeilijke situatie voor je. Hoe gaat het nu met hem?
Mijn man is vooral erg appatisch denk ik. Hij rolt nu mee met het systeem van de instelling.
Op vragen hoe het gaat en wat hij zelf denkt krijg ik geen enkele reactie.
Die geslotenheid vind ik heel moeilijk, ik heb het idee dat we nu echt niets meer delen. Hij heeft ook gezegd dat het voor hem gevoelsmatig om het even is of we scheiden, gescheiden gaan leven of bij elkaar blijven. Hij heeft ook gezegd dat hij eigelijk de kinderen niet meer wil. Omdat het voor mij een belangrijke reden was om de kinderen hun papa te geven, om te vechten voor ons huwelijk weet ik ook niet waar ik zelf goed aan doe.
Femke
Ik denk wel dat ik wat aan je reactie heb, mischien dat het voor mij herkenbaar is en dat geeft steun. Op dit moment heb ik het gevoel dat ik de enigste ben in deze situaties. Dat het de opsomming is van al die dingen geeft helemaal een gevoel dat ik in Goede Tijden Slechte Tijden meespeel, mischien vertelt hij me straks dat hij eigenlijk mijn te vondeling gelegde tweelingbroer was ofzoiets, snap je
Het zou fijn zijn als je wilde delen wat jij tegenkomt in je relatie wat anders is dan "normaal".