Op dit moment zijn wij 16 weken zwanger van ons eerste kindje. En eigenlijk mag ik nog helemaal niet klagen over mijn zwangerschapsklachten.
Maar sinds twee weken geleden enorm last van obstipatie. Op advies van verloskundige dronk ik al Roosvicee Laxo en veel fruit/groente. En ook veel drinken. Maar helaas mocht dit niet baten. Ben zelf een keer naar de doktersdienst geweest met een enorm harde buik en pijn. Enorm verstopt. Dus lactulose mee en microlax klysma. Gelukkig 2 klysma's, want de 1e deed totaal niks. Pas na 2 dagen kon ik weer naar het toilet en de dagen erna ook steeds dagelijks. Wat een verademing ineens!
Sindsdien neem ik dagelijks 20ml lactulose en eet en drink ik goed. Alleen ben ik afgelopen vrijdag en zaterdag de lactulose vergeten. Vrijdag kwamen er mensen voor Vita en deze mensen hebben Vita ook direct gekocht en mee genomen. Dus veel stress kwam er ook nog bij kijken. En ja stress is ook niet goed voor de darmen.
Dus nu sinds vrijdagochtend weer niet naar de wc gekunt
. En sinds gisteravond enorme pijn in de onderrug. Voel gewoon mijn darm uitzetten. Dus vanmorgen maar weer de HA gebeld en moet tussen half 12 en 12 even terug bellen. Vanavond avonddienst, dus hoop dat ik voor die tijd een oplossing heb of dat ik dan weer een microlax klysma gehad heb mét resultaat.
Zijn er meer tips? Ik beweeg genoeg, drink voldoende, eet vezels (volkoren, roggebrood).
.
En rauwe melk van de boer, maar dat mag niet tijdens je zwangerschap.
)
.