Mitella of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Mitella of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 18:41

Ik vraag me even af wat ik nu het beste kan doen. Ik heb een eergister heel banketstaaf mijn telefoonbotje behoorlijk hard gestoten en kan nu maar met moeite mijn arm bewegen. Het lijkt me sterk dat het gebroken is oid. zo veel pijn doet het nu ook weer niet. Het is behoorlijk vervelend en pijnlijk, maar uit te houden dus een dokter lijkt me overbodig. Ik denk dat ik mijn elleboog gewoon gekneusd heb oid. Maar nu vraag ik me af of het verstandig is om een mitella te dragen tegen de pijn en voor het ontlasten van mijn elleboog of dat ik hem juist het beste gewoon kan gebruiken en door de pijn heen bijten? :)

Venix

Re: Mitella of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:42

Het lijkt mij het verstandigste om toch even langs de dokter te crossen. Hij hoeft dan wel niet gebroken te zijn, maar zij weten beter dan iemand hier van bokt wat er moet gebeuren denk ik :j

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:43

Ik ben geen dokter :+ Maar mitella lijkt me wat overdreven voor een (eventueel) gekneusde elleboog.
Gewoon rustig aan doen, als je er last van hebt. Helemaal stil houden, is vaak ook niet goed

edit: En mocht je over een week ofzo nog ontzettend last hebben, dan kan je altijd nog even naar de dokter. Maar ik ben geen voorstander van bij ieder stootje naar de dokter te hollen :o
Laatst bijgewerkt door Dispar_Vulgo op 16-10-12 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 18:43

Naar de dokter lijkt me echt overdreven, laat staan langs de spoedarts voor zoiets :+

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:44

Ik denk dat het overbodig is, maar als je er zoveel last van had zou je allang bij de dokter zitten toch?
Waarschijnlijk is het dan een lichte kneuzing, gaat vanzelf weer over.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 18:45

Dispar_Vulgo schreef:
Ik ben geen dokter :+ Maar mitella lijkt me wat overdreven voor een (eventueel) gekneusde elleboog.
Gewoon rustig aan doen, als je er last van hebt. Helemaal stil houden, is vaak ook niet goed

Het punt is dat ik het steeds vergeet en er gewicht op zet of hem beweeg waardoor ik vervolgens onder de tafel lig van de pijn :Y) Maar ik laat het voor nu dan even zoals het is. Morgen ga ik denk ik naar mijn ouders dan kan ik raad vragen van moeders.

En nee, ik ga niet voor ieder pijntje naar de dokter. Ik ben zo'n kluns dat als ik dat zou doen ik beter in de wachtkamer kan blijven zitten zo vaak als ik anders heen en weer kan :')
Laatst bijgewerkt door Cubone op 16-10-12 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:45

ik denk dat bewegen toch het beste is, anders wordt het zo stijf. Wordt de pijn erger tsja dan toch even een belletje naar de dokter. Mar elleboog is gevoelig hoor, zal je best nog wel even last van hebben!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:59

Als je er al serieus over nadenkt om een mitella te gaan dragen is een bezoekje aan de dokter toch wel aan te raden. Zeker als je bij aanraken ook door de grond zakt van de pijn.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 19:19

Thats_Me schreef:
Als je er al serieus over nadenkt om een mitella te gaan dragen is een bezoekje aan de dokter toch wel aan te raden. Zeker als je bij aanraken ook door de grond zakt van de pijn.

Aanraken doet geen pijn, het is meer als ik mijn arm beweeg (zowel strekken als buigen) of wanneer ik iets op wil tillen dat het pijn doet.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:24

Kan je wel gewoon je arm omhoog doen? Als in hand geven?
(Heb weleens mijn elleboog gebroken, en toen kreeg ik mijn arm écht niet omhoog!)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:26

Rustig blijven bewegen; maar goed ik verbijt zelf snel de pijn dus ik geef niet geheel objectief advies aangezien ik 2 keer lang ben doorgelopen met scheuren in het bot :')
En anders morgen even bellen voor advies, doktersassistente kan er immers ook wel naar kijken :)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 19:28

LoveBodin schreef:
Kan je wel gewoon je arm omhoog doen? Als in hand geven?
(Heb weleens mijn elleboog gebroken, en toen kreeg ik mijn arm écht niet omhoog!)

AUW! Maar ja dat kan wel :j Ik denk zelf ook niet dat het gebroken is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:33

Klinkt als een flinke kneuzing. gouden tip; koelen helpt! Coldpack met theedoek ertegenaan doen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 16-10-12 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:33

Ik zou 2 paracetamol pakken tegen de pijn, maar verder gewoon bewegen, want anders wordt ie stijf en dan wordt het bewegen alleen maar pijnlijker! Als ie gebroken is denk ik dat je het écht wel voelt

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:42

Bewegen, zeker niet in een mitella stoppen. Bewegen bevorderd de doorbloeding en zorgt ervoor dat de kneuzing sneller geneest, in een mitella stoppen zal het alleen maar stijf maken.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 19:43

Bedankt voor de tips allemaal! :) Ik zal hem proberen voorzichtig te blijven bewegen!

jebuurmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 23:56

pfff telefoonbotje, rotdingen zijn het! ik stoot ze op school áltijd aan de stoelen en ik ga er altijd van tegen de vlakte, ik kan niet tegen pijn en schrik tegelijk, ik weet hoe zeer het doet, dus sterkte!
en inderdaad wel blijven bewegen :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 05:55

Absoluut niet in een mitella stoppen, maar gewoon op eigen kunnen bewegen. :)
Je kan je arm nu wel ''krampachtig'' in een mitella stoppen, maar daarbij heb je de kans dat je 'm stijf gaat houden en je nog meer last krijgt. Dus gewoon bewegen op eigen kunnen. :)