Ervaringen hypnotherapie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ier

Ervaringen hypnotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 18:02

Zoals de titel zegt: wie van jullie heeft ervaring met hypnotherapie? Hoe hebben jullie het volgen van hypnotherapie ervaren? Was het nuttig voor jou ja/nee?

Wegens verwerkingsproblemen (zoals mijn huisarts het omschrijft) ben ik op zoek naar een therapeut die mij bij kan staan bij het verwerken hiervan. Echter heb ik minder prettige ervaringen met de huidige psychologen. Per toeval zag ik gisteren in een tijdschrift een stukje staan over hypnotherapie - ik heb nog wat meer informatie via internet opgezocht en het concept spreekt me erg aan.

Marije_jiplover

Re: Ervaringen hypnotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:42

Met hypnotherapie niet.

Maar om vergelijkbare redenen als jij stond ik ook niet te springen toen mij begeleiding door een psycholoog werd aangeraden.
Ik ben gaan zoeken naar alternatieven en bij haptonomie uitgekomen en dat bevalt mij erg goed.

Niet een antwoord op je vraag direct, maar misschien heb je er wel iets aan.
Sterkte met de verwerkingsproblemen.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 11:44

Daar heb ik nog nooit van gehoord!
Ik ga is op zoek naar haptonomie!

Dankje voor je reactie! :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:46

iemand in mijn directe omgeving heeft dat gedaan. Heeft niet geholpen helaas.
Behandeling waren ze erg over te spreken maar helaas dus geen resultaat

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:08

Ik had ook heel erg last van verwerkingsproblemen, en moest niets van psychologen weten...Heb hulp gezocht bij een medium, en had dit 10 jaar eerder moeten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:23

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:28

Ik heb ervaring met regressietherapie. Dan word je ook in lichte trance gebracht.
Topic dat fresley aangeeft gaat daar ook wel over, heb ik toen ook in gereageerd.
Degene bij wie ik ben geweest is een spiritueel therapeut. Hij heeft daarvoor een opleiding gevolgd via www.aspi.nl.
Ik heb er veel baat bij gehad :j
Het was enorm heftig en confronterend, maar wel goed.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:40

ik denk wel dat het kan helpen dingen naar boven te brengen die je verdrukt hebt. MAAR na het zien van een aflevering dan Derren Brown, zou ik het hele zaakje totaal niet vertrouwen zonder dat er iemand die ik 100% vertrouw mag bij zijn... Wie weet wat ze je allemaal kunnen laten doen of inprenten *brr*

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:46

Hypnose is wel heel iets anders dan hypnotherapie of regressietherapie :)

Ik weet gewoon alles nog van de sessies, heb alles bewust meegemaakt en kon er ook uit wakker worden als ik dat wilde. Is ook een aantal keer gebeurd.

Zie mijn reactie uit het andere topic ook:
Amanda schreef:
Shenavallie schreef:
Maar de tweede keer ben ik door iemand geholpen die echt ervaren is. Het is inderdaad geen man die met een klokje voor je staat en dat je na 3 tellen weg bent, maar het gaat stapje voor stapje. Ik was me de hele sessie totaal bewust van mijn omgeving, hoorde gewoon een brommer over straat gaan en alle andere dagelijkse geluiden, maar was ondertussen in een diepe, totale ontspanning. Kan alleen maar zeggen dat het een positieve ervaring was. :j

Dit is ook mijn ervaring :j
Ik kon gewoon de normale wereld nog ervaren, alles horen, maar was wel in totale ontspanning.
Het heeft bij mij heel veel geholpen om dingen te begrijpen.
En dat begrip hielp mij om problemen op te lossen of los te laten.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 20:03

Bedankt voor jullie reacties!
Wat betreft hapnotherapie had ik toch niet helemaal het idee dat dit bij mij paste.

Ik heb inmiddels voor aankomende dinsdag een afspraak staan met een hypnotherapeut. Gelukkig wordt zij volledig vergoed door mijn verzekering. Ik ben benieuwd, hopelijk verlost zij mij van mijn - tot nu toe - eeuwig durende verwerkingsproblemen. :j :)