Zorgverzekering 2013, welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AustriaTrick

Zorgverzekering 2013, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 16:01

Hallo,
Iedereen heeft het nieuws gevolgd denk ik zo, en we weten , dat het eigen risico straks omhoog gaat.
Ik ben student, zit op het moment bij Unive Zekur voor jongeren. Ik betaal 116,75 per maand.
Een flink bedrag vergeleken met andere studenten heb ik al gezien. Verzekerd voor dingen waarvan ik ze nooit nodig heb.
Ik wil dus per 2013 een andere verzekering. Maar waar? Ik heb al op google rondgekeken. Maar ik kan me er geen wijs uit krijgen.
Het liefst natuurlijk een goedkope verzekering, maar die wel goed dekt en goed bekent staat.
Wat kiezen jullie straks?

Groetjes :D

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:08

Ik wacht de verschillende prijzen nog even af. Ben nu verzekerd bij Anderzorg en dat bevalt goed (heb ook nooit iets, dat scheelt ook). Als een andere verzekering veel goedkoper is zal ik overstappen.

Voor iedereen: als je een goed gebit hebt is een tandartsverzekering echt geldklopperij.

Anoniem

Re: Zorgverzekering 2013, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:15

Dat heeft nog geen zin om er nu naar te kijken.. Ze moeten nog met de nieuwe prijzen en polisvoorwaarden komen, meestal begint dat in november, dan werken de vergelijkingssites ook weer, omdat die alle info hebben verwerkt.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:28

Ik heb vorig jaar eens vergeleken en kwam tot de conclusie dat CZ, waar ik zit, (een van) de duurste is (dit jaar €125,05 premie per maand), maar dat ze ook het meest vergoeden... Dus mijn plan is niet overstappen, maar de verzekering het komende jaar gewoon flink uitbuiten. :Y)

Ik vond Independer trouwens helemaal niet zo'n fijne site (ze zijn ook lang niet zo onafhankelijk als ze je willen doen geloven), dus ik heb gewoon eerst opgeschreven wat ik gedekt wilde hebben en ben daarna zelf op de sites van allerlei verzekeraars gaan kijken. :j

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:31

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:33

Ik betaal 88 euro in de maand, met een zorgtoeslag van 60 betaal ik dus erg weinig.
Daarin tegen heb ik de laagste verzekering die bestaat. Geen tandartsverzekering en mijn eigen risico staat op 800 euro.
Het geluk is dat ik nooit ziek ben, het al jaren geleden is dat ik naar de dokter ben geweest.
De tandarts is twintig euro in het jaar, wat ik altijd zo betaal. Beter dan een dure maandelijkse verzekering, terwijl ik vaak maar 1x in de anderhalf jaar ga. :)

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:22

Ik ben al jaren bij de Agis verzekerd en omdat ik 21 jaar ben val ik onder de jongeren verzekering (Take care now.
Ik betaal rond de 30-40 euro per maand, ik hoef ook geen "zorgtoeslag" voor te schieten dus die krijg ik ook niet aan het einde van de maand terug. Vind ik zelf heel prettig. :)

Ik ben alleen basis verzekerd en ik heb GEEN tandartsverzekering.

http://www.takecarenow.nl/Zorgverzekeri ... tAodujYAHg

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 21:52

oke! leuk om te lezen dat iedereen echt een hele verschillende verzekering heeft, ik wil wel altijd op safe staan. Maar die ik nu heb ,, is gewoon erg onnodig. Ik ga niet naar het buitenland, geen speciale dingen bla bla. Dus ik moet november afwachten zegmaar? Wat komt er dan precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:17

Ik betaal 155 euro pm, zit bij CZ maar geen idee waar ik voor betaal. :=

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:21

Ik zit bij zilveren kruis. Hier heb ik (student) een aanvullende verzekering voor 1 euro wat alles dekt in het buitenland. doordat ik veel op vakantie ga is het wel handig! Volgens mij betaal ik nu in totaal 110 euro, maar altijd weer afwachten wat de prijzen voor volgend jaar worden.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:26

Ik ben dit jaar overgestapt n. Zilveren kruis achmea. Betaal nu zo'n 138 nogwat p/m. Zit er inmiddels hard over te denken volgend jaar gewoon de goedkoopste basisverzek. te nemen aangezien het eigen risico etc allemaal zo omhoog gaat en ik alleen maar een uitgebreidere verzekering heb voor de extra fysio voor mijn rug.. dan maar even de tandjes op elkaar en wat minder snel heen. Maar ik moet mij daar nog even in gaan verdiepen verder. :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 00:36

Anthea schreef:
Ik betaal 155 euro pm, zit bij CZ maar geen idee waar ik voor betaal. :=

Dan heb je vast heel uitgebreide dekking...

Tip; als je DigiD hebt, log eens in op http://www.cz.nl/mijncz.
Dan kun je precies zien waarvoor je verzekerd bent. Ook zijn ze naar mijn ervaring bij CZ aan de telefoon altijd heel behulpzaam, als je er online niet uit komt of je nou wel verzekerd bent voor dienst X of niet zoeken ze het graag even voor je op! :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 05:52

Ik zit bij ONVZ. Ben ook student en betaal redelijk wat per maand maar dan heb je ook wel wat (betaal geloof ik zo'n 130 á 135 per maand). Pas wel op met een heel goedkoop pakket nemen want een ongelukje zit in een klein hoekje en stel dat je je been breekt en plots 20 fysiotherapiebehandelingen nodig hebt, wordt het een duur grapje als je hier niet voor verzekerd bent. ^^
Dit is de reden dat ik voor een wat uitgebreider pakket ben gegaan en dan maar wat meer geld per maand betaal. :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 06:09

Ik zit bij menzis en betaal 139 euro per maand. Daarvoor heb ik het zwaarste pakket voor de tandarts en zorg verzorgd 2. Nu het eigen risico weer omhoog gaat, zit ik er ook aan te denken om over te stappen, omdat ik volgens mij erg duur zit bij menzis. Ik hou dit topic dan ook graag even in de gaten.. :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 06:14

Ik zit bij de amersfoortse. Heb alleen een basiverzekering.
Het verbaast me hoeveel mensen aanvullend verzekerd zijn, als je jong bent en redelijk gezond ben je echt goedkoper uit met alleen basis....

snottebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 06:31

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 06:45

Ik ben nu nog verzekerd bij Anderzorg voor 96,75 euro p.m. Straks eens kijken wat voor korting ik via mijn nieuwe werkgever kan krijgen in november.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 07:02

Ik en 2 van de kids zijn verzekerd bij Interpolis (via de Rabo, dus korting) en wij betalen 100,00 per maand. Basis, geen eigen risico, alleen de verplichte van 220,00.
Mijn man en de 2 jongste kids (gratis nog) zijn bij ONVZ MKB verzekerd, ook 100,00 per maand. Alleen basis.
Wrs laat ik dit zo, bevalt goed tot nu toe. Kan wel zijn dat ik voor mezelf een aanvullende neem ivm ziekte (sinds begin dit jaar). Maar moet even uitzoeken wat de voordelen zijn. De 2 jongsten moeten per 14-11 ook apart verzekerd gaan worden, dus ook voor hen nog even uitzoeken welke interessant is. Zal wrs ook Interpolis worden.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:50

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:55

OH dit is idd wel een goede om uit te zoeken. Sowieso is het wel verstandig om wat voor verzekering dan ook eens in de zoveel tijd even naast andere verzekeringen te leggen. Zo kwam ik er van de week achter dat ik onze auto ook voor 15 euro minder in de maand kan verzekeren :oo Dat vind ik nogal een bedrag voor dezelfde dekking.
Dus volgende week (vakantie) ga ik er eens voor zitten en ga ik alles uitzoeken. Incl de zorg verzekeringen. Die kan je nu nog niet goed vergelijken, maar je kan al wel bekijken wat je graag wel en niet in je pakket wilt hebben :j Zodra het dan bekend is kun je direct uitzoeken welke verzekering het beste bij je past.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:57

snottebel schreef:
Misschien is dit een handige site om te vergelijken:

http://www.overstappen.nl/

Als ik op deze site de ingangsdatum invoer van 1 januari 2013 zegt ie dat de premies nog niet bekend zijn.....

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 09:00

Ik zit bij FBTO. Betaal iets van in de 80 euro. Fijne bij FBTO is dat je modules aan en uit kunt zetten. Zo kun je de maand voor je naar de tandarts moet je tandartsmodule aanzetten en daarna weer uit. Daar heb je natuurlijk alleen iets aan als je niet iets groots gedaan moet krijgen waarvoor een wachttijd geldt. Ook een bril kun je heel makkelijk declareren als je even de betreffende module aan zet en daarna weer uit. Scheelt bergen premie!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 09:21

criollolover, klopt, de premies voor volgend jaar zijn ook nog niet bekend.
zal medio november wel bekend gaan worden denk ik

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:04

criollolover schreef:
snottebel schreef:

Als ik op deze site de ingangsdatum invoer van 1 januari 2013 zegt ie dat de premies nog niet bekend zijn.....

die zijn altijd pas in november/december bekend...

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 14:09

snottebel schreef:

Als ik op deze site de ingangsdatum invoer van 1 januari 2013 zegt ie dat de premies nog niet bekend zijn.....[/quote]

die zijn altijd pas in november/december bekend...[/quote]
Oke dus dan kan ik me pas echt goed orienteren? :')